    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 9 Aug 2017 13:03:50 -0700 (PDT)
    <f...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <4...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <d...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    <5...@g...com>
    <a...@n...v.pl>
    Subject: Re: Rust
    From: "M.M." <m...@g...com>

    On Wednesday, August 9, 2017 at 9:04:51 PM UTC+2, slawek wrote:

    > Bo po wuja mam marnować czas na ewangelizację gimbusów? Zwłaszcza
    > takich którzy nie wiedzą do czego są rowery...

    A po wuja zaczynasz w ogóle taką rozmowę jak potem rzekomo
    nie masz czasu?

    > No to wyobraź sobie swój ukochany język kompilowany, nazwijmy go X.
    No wyobraziłem i co?

    > wyobraź sobie że przyjdzie zły (bardzo bardzo zły) Slawek i powie
    > głosem złej Baby Jagi (szeleszcząco ochrypłym) a do tego ciumkając:
    Oj ale się boję :D

    > patrz mmarszik, właśnie wpuściłem do sieci interpreter języka X.
    Ja myślę że nie wypuścisz, chociażby dlatego, że nie napisałeś nic o
    rowerach ;-) A tak poważnie, po kiego Wuja wypuścisz ten interpreter, ke?

    > Na te słowa zbledniesz, krew ci uszami, język kółkiem i ogólnie stack
    > overflow i critical dump w gacie: "to niemożliwe, nie nie nie..." i
    > padniesz niczym Kmicic vel Babinicz przed królem niesłusznie
    > oskarżany.
    Nie Sławuś, nie będzie tak. Może Ci żartobliwie napiszę że krew mi
    poszła uszami, ale raczej wolę pożartować z rowerów. A tak naprawdę,
    to zapytam ciepłym głosem w te same słowy co powyżej: po kiego Wuja
    wypuszczasz ten interpreter, ke?

    > Tyle bajka. Teraz morał. Nie od ciebie zależy jak dany język będzie
    > przetwarzany.
    Co to ma wspólnego z uzasadnieniem wskaźników w języku interpretowanym?

    > Matlab był interpretowany linia po linii. Dziś jest
    > kompilowany.
    Ale ja nie mówię że nie można, tylko jaki sens, czy tam jak
    wolisz: po kiego Wuja?

    > Java była kompilowana do kodu pośredniego, ale można ją
    > już kompilować do natywnego.
    I co z tego?

    > C kompilowany, a C# będący jego
    > ulepszeniem
    Zasada numer jeden: zanim zaczniesz mówić o ulepszeniach, to
    napisz jak chcesz porównywać, jakiej MIARY chcesz używać?

    > używa JIT. Basic jest, od dawna, kompilowany, przykładem
    > choćby Bascom.
    I co z tego?

    > Tak że podział na interpretowane /kompilowane miał może sens za
    > młodego Turskiego. Dziś jest obsolete.

    A kto mówi że podział? Nie rozumiesz tego naprawdę? Ty mi wmawiasz
    że podział, a ja Tobie złośliwie/żartobilwie że nie widzisz
    różnic pomiędzy kompilowanym a interpretowanym. Naprawdę
    nie załapałeś? Nie wierzę żebyś nie załapał!

    Przecież:

    1) Język o pewnych cechach ułatwia, albo wręcz umożliwia
    generowanie wydajnego kodu maszynowego. Wskaźniki cały
    czas, pomimo kolosalnego rozwoju optymalizatorów, skutecznie
    podpowiadają kompilatorowi, jak wygenerować efektywny
    kod (nawiasem pisząc, źle użyte wskaźniki, utrudniają
    optymalizację, ale to OT).

    2) Inne cechy nie mają najmniejszego sensu w językach
    interpretowanych, jak np. wskaźniki. Sam nie umiesz
    podać sensu.

    3) Niektóre, zresztą bardzo wygodne i przyspieszające pracę,
    cechy języków interpretowanych tak mocno spowalniają
    wykonanie, że kompilowanie ich ma sens, ale niewielki - np.
    w Javie call zawsze będzie wolne.