  • 41. Data: 2002-03-04 14:00:08
    Temat: Re: PLC - internert z gniazdka ROFL
    Od: "Szymko" <A...@f...onet.pl>

    Użytkownik "Wojciech Skrzypinski" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:91C710DE6L75H0090HK@213.173.201.162...
    > s...@s...eu.org (Blazej Zimnak) wrote in
    > <2...@s...eu.org>:
    >
    > /ciach.../

    > Maskarada ? To nie siec osiedlowa ! Czy myslisz, ze szanujacy sie ISP
    > spinalby swoich abonantow w siec za maskarada ?

    Oczywiście że TAK. Firma, która w Krakowie jest na kilku osiedlach dostarcza
    inet w cenie 55 PLN, całkiem niezłymi łączami, bo porównywałem do mojego SDI
    i chodzi im to o wiele szybciej, przydziela swoim klientom adresy z puli
    10.x.x.x czyli puszczają ich za maquaradą. I nie jest to firma, którą
    zmontowało kilku kolesi tylko firma należąca do Group KIM S.A, która ma dość
    spory kapitał.
    I jak widać da sie.
    Szymko

  • 42. Data: 2002-03-04 14:00:49
    Od: "marek 'moa' piotrowski" <m...@...pl>

    toc,

    Thu, 28 Feb 2002 14:31:08 +0000 (UTC), "miab" <m...@w...com.pl> wystukalbyl:

    >Wszystko co piszesz to w zasadzie racja tylko zapominasz ze
    >90% procent internautow nie jest obsesyjnymi ssaczami i te
    >250MB na miesiac wystarcza im do poczty i przegladania
    >stron ze sporym zapasem.

    i tak i nie. 250mb to jest (jak się nie kopnąłem w obliczeniach) pół
    godziny dziennie na modemie. jak używałem modemu to miałem średnią w
    granicach godziny (poczta, newsy, trochę www bo licznik tyka).

    greetz,
    moa

    --- GeeMail'98+ v0.931 (Y2K Compliant)

  • 43. Data: 2002-03-04 15:13:39
    Od: "Grzegorz Janoszka" <g...@p...onet.pl>

    "Lukasz Trabinski" <l...@l...wsisiz.edu.pl> wrote in message
    > Myślę, że jest takich adresów wiele, np. 666.666.666.666 :-)

    A Polna 12? Routowalny czy nie? :)

    --
    GJ

  • 44. Data: 2002-03-04 15:13:46
    Od: s...@h...pl (Wojciech Skrzypinski)

    A...@f...onet.pl (Szymko) wrote in <a5vhfs$e9l$1@news.onet.pl>:

    /.../

    >Oczywiscie ze TAK. Firma, która w Krakowie jest na kilku osiedlach
    >dostarcza inet w cenie 55 PLN, calkiem niezlymi laczami, bo porównywalem
    >do mojego SDI i chodzi im to o wiele szybciej, przydziela swoim klientom
    >adresy z puli 10.x.x.x czyli puszczaja ich za maquarada. I nie jest to
    >firma, która zmontowalo kilku kolesi tylko firma nalezaca do Group KIM
    >S.A, która ma dosc spory kapital.
    >I jak widac da sie.

    (wycieto polskie znaki z cytatu)

    Ale tak jak pisalem wyzej - PLC to nie siec osiedlowa ! Jesli Ipartners
    wpadloby na pomysl, aby okablowac jakies osiedle mieszkaniowe - byc moze
    zrobiliby to w ten sam - co KIM - sposob. A wydaje mi sie, ze technologia,
    o ktorej mowimy, traktuje abonentow indywidualnie, nie zbiorczo. Ale moze
    nie mam racji.

    Mimo wszystko, sam znalazlem lepszy przyklad na to, co mowisz :-)
    Aster City Net w Warszawie przez bardzo dlugi czas nie oferowalo
    w ogole publicznych adresow IP, przydzielajac swoim klientom adresy
    wewnetrzne w sieci miejskiej.....

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 45. Data: 2002-03-04 15:14:09
    Od: Tomasz Jarzynka <t...@C...cpi.pl>

    Wojciech Skrzypinski wrote:

    > Maskarada ? To nie siec osiedlowa ! Czy myslisz, ze szanujacy sie ISP
    > spinalby swoich abonantow w siec za maskarada ? IMHO moznaby co najwyzej
    > mowic o dynamicznym adresie IP, rzecz jasna widzianym z zewnatrz.

    Aster City.

    --
    tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee@.cpi.pl

    "No, no. Windows isn't a virus. Viruses do something. "

  • 46. Data: 2002-03-04 20:14:00
    Od: "Mariusz" <r...@i...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Janoszka" <g...@p...onet.pl>
    napisał w wiadomości news:a5vvav$abq$1@news.onet.pl...

    > A Polna 12? Routowalny czy nie? :)

    Oczywiście. M.in. dla Poczty Polskiej :))

    Pozdrawiam,
    Mariusz

  • 47. Data: 2002-03-04 20:14:17
    Od: "Pablo" <b...@s...pl>

    nie , smieszne to by bylo jakby dali 1,5 GB a tak to jest @#$%!!@#!!

  • 48. Data: 2002-03-04 20:14:35
    Temat: Re: Ruch niechciany a taryfikacja (bylo: PLC - internert z gniazdka ROFL)
    Od: obi <o...@u...skrzynka.pl>

    Marek Moskal napisał/a:

    > Wbrew pozorom jest calkiem dobry pomysl, ludzie zaczeliby szanowac
    > przepustowosc :)

    Jest jeden problem, ludzie nie chca szanowac przepustowosci, i
    zostawia swoje pieniadze u tego kto im nie bedzie kazal tego robic, u
    firmy ktora bedzie tak dzialac iz jej klienci nie beda musieli
    "szanowac" lacz za ktore placa, mysle iz to ten ktos zostanie na
    rynku a nie firmy z szacunkiem dla przepustowosci. Chcialbym w tym
    miejscu przypomniec iz hasla "850 MB wystarczy kazdemu" byly juz
    przerabiane.

    Pozdrawiam
    obi
    o...@s...pl

  • 49. Data: 2002-03-04 20:14:41
    Od: "Mr.FX" <m...@c...pl>

    [...]
    >Wbrew pozorom jest calkiem dobry pomysl, ludzie zaczeliby szanowac
    >przepustowosc :)

    Ja z kolei nie jestem pewny czy zaczeliby szanować providera,
    który kazałby sobie płacić za maile rozsyłane przez wirusy,
    lub za SPAM... Mnie się wydaje, że do zapewnienia odpowiedniej
    jakości łącz powinny służyć rozwiązania typu QoS/CBQ itp...
    a nie wprowadzanie płatności za ilość przesyłanych danych lub
    ograniczenia w tym zakresie.

    --
    Mr.FX [ myryfykysy ]

  • 50. Data: 2002-03-04 20:14:48
    Od: RusH <r...@k...pulse.pdi.net.SPAM>

    begin Wojciech Skrzypinski napłodził(a):

    > A wydaje mi sie, ze technologia, o ktorej mowimy, traktuje
    > abonentow indywidualnie, nie zbiorczo. Ale moze nie mam racji.

    mylisz sie , wszyscy z bloku dziela jedno pasmo , wszyscy z kilku
    blokow tez dziela jedno pasna wezla na stacji transformatorowej , w
    niemczech nie dostaja zew. IP (3 firmy jusz to w niemczech robia) ,
    wszystko przez NAT leci

> [...]
    > w ogole publicznych adresow IP, przydzielajac swoim klientom
    > adresy wewnetrzne w sieci miejskiej.....

    tak samo jest w niemczech , chcesz IP to placisz

    Pozdrawiam.
    --
    RusH // BigTowerATX CaseMod
    http://kiti.pulse.pdi.net/707