  • 1. Data: 2002-02-25 22:37:12
    Temat: TPSA a polski internet.
    Od: "Kerin" <k...@d...net>

    Po przeczytaniu co wyborcza napisala o tzw. Dlawikach internetowych TPSA to
    szczerze mowiac - przerazilem sie.
    Jak takie cos moze byc wogule dopuszczone? To paranoja. Wymienie kilka
    punktow swiadczacych o tym jak bardzo nienawidze TPSA.

    1. Neostrada - ograniczenie transferu. Na to mi brak slow. Lacze 2mbit
    skolei nie jest osiagalne to kieszeni zwyklego internauty.
    2. Fatalne lacza wychodzace na swiat. Przeciazone zbyt, ZBYT bardzo.
    3. Obsluga? Jaka obsluga. Jak mi internet zniknie (niestety uzywam SDI) to
    nawet nie wiem do kogo sie zwrocic - musze cierpliwie czekac az laskiewie
    naprawia. Za granica (mieszkalem przez 2 tygodnie w Kanadzie) ISP bija sie o
    klienta czasem nawet napisza emaila pytajac sie czy jestem zadowolny z ich
    uslug.
    4. Drzierzawy lacz TPSA to astronomiczne ceny i ISP nie wyrabiaja z
    placeniem haraczu TPSA.
    5. SDI to mozna nazwac DEMO internetu. Nawet z polowy jego zasobow nie mozna
    skorzystac (radio, video w czasie rzeczywisctym). O modemowcach juz nie
    wspominam nawet, oni to maja DEMO z Timelimit.

    Nie wiem, jak inni ale ja jestem zbulwersowanym tym co tpsa wyrabia z
    polskim internetem. Nasze ceny za dostep do internetu rownaja sie z Japonia
    gdzie ludzie zarabiaja 5x wiecej.

    Dlaczego temat monopolu TPSA na internet nie jest poruszany w Telewizji?
    Moze dopiero jak w wieczornych sobotnich Faktach jako pierwsza wiadomosc by
    wymienili co TPSA robi z internetem COS by ruszylo?

    bo narazie wszyscy mowia o tym ze jest zle.... ale nie ma czynu!

    pozdrawiam wszystkich anty-monopolowcow.
    _____
    Kerin

  • 2. Data: 2002-02-26 15:33:27
    Temat: Re: TPSA a polski internet.
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <a5eafo$agj$1@news.tpi.pl>, Kerin napisał(a):

> [...]
    > Jak takie cos moze byc wogule dopuszczone? To paranoja. Wymienie kilka
    > punktow swiadczacych o tym jak bardzo nienawidze TPSA.

    [..]
    > 2. Fatalne lacza wychodzace na swiat. Przeciazone zbyt, ZBYT bardzo.
    [..]

    Ale wg. TP S.A. to jest rozwiązanie na problemy z przeciążeniem łącza...
    Pozbędzmy się klientów - będzie więcej wolnego...

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 3. Data: 2002-02-26 15:34:31
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Jak takie cos moze byc wogule dopuszczone? To paranoja. Wymienie kilka

    tu sie zgadzam, to jest q..a skandal

    > punktow swiadczacych o tym jak bardzo nienawidze TPSA.
    >
    > 1. Neostrada - ograniczenie transferu. Na to mi brak slow. Lacze 2mbit
    > skolei nie jest osiagalne to kieszeni zwyklego internauty.

    przeciez w umowie jest pewnie napisane, ze masz limit
    zdefiniuj zwyklego internaute

    > 2. Fatalne lacza wychodzace na swiat. Przeciazone zbyt, ZBYT bardzo.

    i dlugo nie bedzie
    pozostaje jeszcze kwestia prawna, dotyczaca kopania rowow na prywatnych
    polach

    > 4. Drzierzawy lacz TPSA to astronomiczne ceny i ISP nie wyrabiaja z
    > placeniem haraczu TPSA.

    o tym wiadomo, gorsza rzecza jest szantaz ze strony tpsa

> [...]
    > skorzystac (radio, video w czasie rzeczywisctym). O modemowcach juz nie
    > wspominam nawet, oni to maja DEMO z Timelimit.

    hmm, to zalezy gdzie, znam ludzi w krakowie, ktorzy sobie bardzo chwala sdi
    widocznie maja dobry wezel

    ja nie narzekam, na predkosc (jestem modemowcem 33.6kbps)
    narzekam tylko na dns tepsy (chociaz to powiazane, dns to udp)

    > Nie wiem, jak inni ale ja jestem zbulwersowanym tym co tpsa wyrabia z
    > polskim internetem. Nasze ceny za dostep do internetu rownaja sie z
    Japonia

    nie ty jeden

> [...]
    by
    > wymienili co TPSA robi z internetem COS by ruszylo?

    pewnie maja tam swoich ludzi

    > bo narazie wszyscy mowia o tym ze jest zle.... ale nie ma czynu!

    co zrobisz?
    blokade przed siedziba, zaczniejsz zalewac roztworem soli studzienki

    zyga

    --
    Zygmunt M. Zarzecki
    emalia elektroniczna: zygmunt malpa zarzecki kom

  • 4. Data: 2002-02-26 16:44:27
    Od: "Tomasz 'BloodMan' Tomkowiak" <b...@a...fdns.net>

    Więc Mon, 25 Feb 2002 22:37:12 +0000 (UTC),
    Kerin <k...@d...net> pisze:

    > 2. Fatalne lacza wychodzace na swiat. Przeciazone zbyt, ZBYT bardzo.

    Paradoksalnie - im droższe łącza, tym mniej sieć przeciążona...
    Po prostu mniej klientów będzie na nie stać...

    > 3. Obsluga? Jaka obsluga.

    Tutaj się nie zgodzę. Miałem troche kłopotów i po każdym telefonie
    coś załatwiłem. Ale wiem, że gdzieniegdzie siedzą 'blondynki'...
    Raz też się naciąłem na takiego i w konsekwencji musiałem zacząć
    od samej góry...

    > 5. SDI to mozna nazwac DEMO internetu. Nawet z polowy jego zasobow nie mozna
    > skorzystac (radio, video w czasie rzeczywisctym). O modemowcach juz nie
    > wspominam nawet, oni to maja DEMO z Timelimit.

    Co do modemowców to się zgodzę... Ale SDI? A jak ty chciałeś pociągnąć
    na tych biednych 11k realvideo? To jest technicznie niewykonalne przy tej
    szybkości łącza (załóżmy że chodzi idealnie)... Co do realaudio to czasem
    da się słuchać spokojnie.

    > Nie wiem, jak inni ale ja jestem zbulwersowanym tym co tpsa wyrabia z
    > polskim internetem. Nasze ceny za dostep do internetu rownaja sie z Japonia
    > gdzie ludzie zarabiaja 5x wiecej.

    Ja uwazam ze TPSA ma jeden udany projekt dla klientów indywidualnych - SDI,
    jeden całkowicie skopany - Neostrada, i dla masochistów - dialup ppp.
    Reszta (stałki) faktycznie zbyt drogie i raczej (z powodu cen) dla średnich
    i większy firm...

    --
    BloodMan <b...@a...fdns.net>

  • 5. Data: 2002-02-26 17:14:19
    Od: Filip Ozimek <w...@z...edu.pl>

    Kerin <k...@d...net> wrote:
> [...]
    > skorzystac (radio, video w czasie rzeczywisctym). O modemowcach juz nie
    > wspominam nawet, oni to maja DEMO z Timelimit.

    Pytanie kontrolne: jak chcesz pogodzić szybkie łącza poza Polskę,
    tani dostęp i dużą ilość podłączeń końcowych juzerów (szczególnie przy
    braku tego pierwszego)? Nawet Gandalf nie pomoże, chyba że elfy będą
    nosiły pakiety w wiaderkach.

    --
    * Filip Ozimek * filip(at)zamoyski.edu.pl * kiedys 2:480/33.56 *

    Made with 100% recycled materials. No electrons were destroyed to write
    this mail.

  • 6. Data: 2002-02-26 22:19:23
    Od: "PGMSN" <s...@p...onet.pl>

    Witam!
    Byliśmy z kumplem na prezentacji NEOSTRADY w TP S.A. i co się okazało
    NEOSTRADA to wielka kicha, transfer na kompie prezentacyjnym z serwera TP
    S.A. przy najdroższej opcji wyniusł UWAGA!: 22kbps

    Pałć i Płacz

    Pzdr

  • 7. Data: 2002-02-26 22:19:41
    Od: Paweł Świrek <d...@a...w.sig.pl>

    > 2. Fatalne lacza wychodzace na swiat. Przeciazone zbyt, ZBYT bardzo.

    Fakt, ale czasem pomaga jakieś proxy.
    Choć nie zawsze jest to przeciążone. Ja korzystam z Audiogalaxy i jakoś to
    chodzi.
    Wiele krajowych łącz też jest przeciążonych. Rekordowy ping (jeszcze jak
    miałem modem) z Krakowa oś. Azory na AGH wynosił... około 600 sekund!!!
    Czyli 10 minut. Teraz jest ciut lepiej. Ale pingi i traceroute'y na AGH
    przy SDI wahają się od około 50 ms do iluś tam sekund.

> [...]
    > o klienta czasem nawet napisza emaila pytajac sie czy jestem zadowolny z

    Jak coś padnie, to jest jeszcze całodobowy numer alarmowy 9696
    Z telefonu stacjonarnego - bezpłatny, z komórki niestety płatny.
    Ja miałem przez 2 dni awarię linii telefonicznej (stare kable,
    pokorodowały). Dziś dotarł rachunek i... obniżyli mi za ten okres abonament
    główny (nie SDI!) o ... 5 zł netto. Żeby się zabrali za usuwanie awarii, to
    trzeba ich opier*** przez telefon. Inaczej to się obijają.
    Zdarzały się przerwy w dostawie SDI w okolicach 17-tej, na co tłumaczyli,
    że coś tam modernizowali.
    Niemniej jednak najlepiej dla skazanych na Tepsę jest mieszkać w takich
    rejonach, gdzie jest mnóstwo bloków w pobliżu i działają tam kablówki. U
    mnie w Krakowie to jak załatwiałem SDI, to zauważyłem, że w tym rejonie to
    Tepsa w tej branży próbuje walczyć o klienta. Ale tam, gdzie dalej od
    bloków i gdzie są absolutnymi monopolistami, to mają klienta w d***.
    Czyli Tepsa różnie patrzy na klientów. Są po prostu fałszywi. Tam, gdzie
    widzą jakieś korzyści, to walczą o klienta, a gdzie nie widzą korzyści, to
    mają gdzieś klienta.

    > 5. SDI to mozna nazwac DEMO internetu. Nawet z polowy jego zasobow nie
    > mozna skorzystac (radio, video w czasie rzeczywisctym). O modemowcach juz
    > nie wspominam nawet, oni to maja DEMO z Timelimit.

    Radio w czasie rzeczywistym czasem się udaje, ale wszystko zależy z jaką
    stacją się łączysz.

    > Nie wiem, jak inni ale ja jestem zbulwersowanym tym co tpsa wyrabia z
    > polskim internetem. Nasze ceny za dostep do internetu rownaja sie z
    > Japonia gdzie ludzie zarabiaja 5x wiecej.

    Znajomy korespondował z gościem z Holandii. Tam internet i temu podobne
    usługi kilkakrotnie tańsze, rozmowy miejscowe wliczone w abonament, itp. A
    ludzie zarabiają więcej niż w Polsce.

    > Dlaczego temat monopolu TPSA na internet nie jest poruszany w Telewizji?
    > Moze dopiero jak w wieczornych sobotnich Faktach jako pierwsza wiadomosc
    > by wymienili co TPSA robi z internetem COS by ruszylo?

    Bo TVP reklamuje TPSA i nie byłoby wpływu z reklam (straciliby źródło
    dochodów). To jest tak jak z kolorowymi gazetkami.
    Już prędzej zadzwonić do Radia Zet, żeby sprawą zajął się red. Janusz Weiss.

    Paweł Świrek, KING_CRIM on IRC, ICQ: 138677500
    mailto:p...@p...pl http://www.nzs.pl/~swierk/ +48607332755
    GCS/MU d? s: a- C+++ UL++++ P L+++ E--- W++ N+ o+ K- w--- O M- V-
    PS PE++ Y PGP+ t--- 5-- X R* tv+ b DI D+ G e> h+ r- y

  • 8. Data: 2002-02-26 22:19:54
    Od: <k...@p...onet.pl>

    On Mon, 25 Feb 2002 22:37:12 +0000 (UTC), "Kerin" <k...@d...net> wrote:

    > Dlaczego temat monopolu TPSA na internet nie jest poruszany w Telewizji?
    > Moze dopiero jak w wieczornych sobotnich Faktach jako pierwsza wiadomosc by
    > wymienili co TPSA robi z internetem COS by ruszylo?

    A po co ciekawsze jest to ze jakis biskup cos tam z klerykami wyczynial.
    Jakby dali o tepsie to moze by ktos sie zapytal dlaczego jest to mozliwe.. a tak po
    co....

    PRZECIEZ TERAZ MAMY JUZ NORMALNOSC i to juz od paru miesiecy, o przepraszam jeszcze
    nie ma rormalnosci, ale niedlugo bedzie i przy kazdym kompie stanie ormowiec i
    bedzie pilnowal zeby sie nam w
    glowach niepoprzewracalo z tej normalnosci.

    HEHE

    Jaro

  • 9. Data: 2002-02-26 23:44:13
    Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak)

    wrote:

    >Dlaczego temat monopolu TPSA na internet nie jest poruszany w Telewizji?

    Bo nadajniki i linie transmisyjne uzytkowane przez TVP sa wlasnoscia
    TPSA w duzej czesci?

    --
    Darek

  • 10. Data: 2002-02-27 15:36:26
    Od: "Marcin Bójko" <b...@a...pl>

> [...]
    > tani dostęp i dużą ilość podłączeń końcowych juzerów (szczególnie przy
    > braku tego pierwszego)? Nawet Gandalf nie pomoże, chyba że elfy będą
    No kurde. Może by Szwedów spytać jak oni to robią... Bo Amerykanie to taki
    sobie pomysł - oni mają szybkie łącza ze Stanami za friko...