    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Mon, 10 Mar 2014 00:07:10 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Rozwiązanie ramy sztywnej
    From: r...@g...com

    > Ale co chcesz wiedzieć na temat tej ramy? Przykładowe zagadnienia:
    >
    > - Jakie są reakcje oraz siły wewnętrzne w układzie statycznym?
    >
    > - Jakie są siły II rzędu (tj. po uwzględnieniu przemieszczeń)
    >
    > w układzie statycznym?
    >
    > - Jak dobrać przekroje i gatunki stali, by spełnić warunki nośności?
    >
    > - Jak dobrać przekroje by zachować określone maksymalne ugięcie
    >
    > lub przemieszczenie określonego węzła konstrukcji pod obciążeniem?
    >
    > - Masz już przekroje, a potrzebujesz dobrania spawów i złącz śrubowych?
    >
    > - Jak zachowa się ten wózek, jeśli rozpędzony do 10m/s uderzy kółkiem

> [...]

    Głównie chciałbym się dowiedzieć:
    Jakie są reakcje oraz siły wewnętrzne w układzie statycznym. to jest główna rzecz o
    jaką mi chodzi.

    Dodatkowo jeśli to nie byłby wielki problem to czy dobrane materiały wytrzymają
    obciążenie.

    co do materiałów, to ciężko jest mi określić ich parametry ponieważ zostały one
    zakupione głównie na "złomowisku" i składzie budowlanym. W tych miejscach pytając
    choćby o gatunek stali patrzono na mnie ze zdziwieniem.