  • Data: 2009-09-06 11:14:10
    Temat: Re: Rozrzutni...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    cichybartko pisze:

    > No tak ale czy to coś złego że poziom się podniósł nie widzę jakiejś
    > przepaści między topem lat 70 czy 80 a takimi postaciami jak dziś np.
    > Ben Hassett, Candace Meyer, czy np. John Akehurst. Co to znaczy że
    > obecnie artystą może być każdy?

    To znaczy, że skończył się argument ''ja artysta-reszta nie''. Np.
    DeviantART - 80 000 prac dziennie. Wystarczy wpaść na minutę, by ujrzeć
    kupę dobrego warsztatu, bardzo zróżnicowanego stylowo. Prace z jednego
    dnia jeśli powstałyby w odpowiednim czasie wystarczyłyby do zapchania
    większości muzeów sztuki współczesnej. Oczywiście dziś większość na
    widok większości wystawianych tam prac się krzywi, bo przyzwyczailiśmy
    się do poziomu i nie robi on wrażenia.

    Obecnie kreacja będzie albo dziełem odpowiedniej maszynerii
    marketingowej by wypełnić czymś duże ekrany w mcdonaldach, albo będzie
    dziełem reakcji łańcuchowej, równie łatwo przewidywalnej jak rozpad
    promieniotwórczego jądra w określonym miejscu i czasie. Szczęśliwcowi
    uda się wygrać los, gdy kilka gazet.pl przedrukuje sobie nawzajem info o
    jego pracach (w kontekście skandalu czy ciekawostki oczywiście, bo nie
    wartości samej w sobie).

    Ale są jeszcze dziedziny, gdzie masowości takiej nie ma. To np. wciąż
    dobra muzyka (dobra technicznie, kompozycyjnie i interpretacyjnie).
    Sztuka wkracza też do formy przemysłowej i w tej chwili powstają dzieła
    mające czysto użytkowy charakter, oczywiście najwięcej w świecie
    elektroniki. Myślę, że to jest przyszłość działań artystycznych, gdyż
    życie jest takie, iż jeść trzeba. A ładnego telewizora w nakładzie jeden
    egzemplarz pożądać będzie wielu.

    Jedno jest piękne - to wszystko wymknęło się spod kontroli oficjelom
    nurtów i coraz więcej ludzi patrzy z politowaniem na kreacje dodopodobne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl