eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozruch i ladowanie › Re: Rozruch i ladowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.ent22.internet
    dsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: Adam <a...@s...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozruch i ladowanie
    Date: Fri, 2 Mar 2018 15:38:42 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <p7bnlg$s8i$1$Adam@news.chmurka.net>
    References: <1...@g...com>
    <h11hvdc4cbk6$.1w1yp1f71odfl.dlg@40tude.net>
    <p7977d$nd1$1@node2.news.atman.pl>
    <1...@4...net>
    <d...@g...com>
    <p7auq5$imi$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    <0...@g...com>
    <p7bigd$qaf$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    NNTP-Posting-Host: ent22.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Fri, 2 Mar 2018 14:38:40 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Adam";
    posting-host="ent22.internetdsl.tpnet.pl:83.15.205.22";
    logging-data="28946";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <p7bigd$qaf$1$viktoriu@news.chmurka.net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2625798
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-02 o 14:10, viktorius pisze:
    > W dniu 2018-03-02 o 13:15, Zenek Kapelinder pisze:
    >> Jesli mnie odpisujesz to faktycznie nie wiedzialem ze jak silnik sie
    >> nie obraca to wystarczy zawor ssacy otworzyc zeby cug sie zrobil. Z
    >> tym ze logika wskazuje ze do cugu to raczej obydwa zawory musza byc
    >> otwarte. To po co w takim przypadku rozrusznik, bo chyba o rozruchu
    >> sie zrobilo, otwieramy zawor, puszczamy iskre i silnik odpala.
    >>
    >
    > Miała być "kolega Tomasz Pyra nie wie"
    >
    > Jak silnik zatrzymany, to ciśnienie nad/pod tłokiem się wyrówna poprzez
    > zamek pierścieniowy. Trzeba obrócić wałem, żeby tłok zrobił podciśnienie
    > i zawór ssący się otworzył - zasysa wtedy powietrze. Jeśli mówimy o
    > odpalaniu korbą, to z gaźnika, to wraz z powietrzem, zasysamy rozpyloną
    > benzynę. Potem jeszcze jeden obrót, sprężamy energicznie i mieszanka
    > powinna zapalić :)
    >
    > Robiłem tak i w silniku Warszawy - S21, jak i radzieckim 2103.
    > Z tym, że 2103 to tylko dla sportu sprawdziłem czy się da korbą odpalić,
    > na drodze nigdy nie było to potrzebne.
    >

    Wynalazki były różne. Bywały z konieczności ułatwienia typu odprężnik
    (Panonia?) i różne sposoby odpalania.
    Bywały ciągniki z ciężkim kołem, które trzeba było najpierw kilka razy
    rozkołysać; bywały rozruszniki sprężynowe (teraz: kosiarki Viking),
    bywały "rozruszniki" na naboje karabinowe.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: