eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozruch i ladowanieRe: Rozruch i ladowanie
  • Data: 2018-03-02 15:00:13
    Temat: Re: Rozruch i ladowanie
    Od: viktorius <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018-03-02 o 14:38, Zenek Kapelinder pisze:
    > Chyba ze tak. Dobrze ze wytlumaczyles Pyrze jak to dziala. W instrukcji obslugi
    Forda T bylo ze do odpalenia nalezalo przestawic zapal na popal. Jak zapalil to
    przestawic zapal na pal. A do jazdy zapal na przedpal. W czasie jazdy trzeba bylo
    sterowac wielkoscia przedpalu zapalu zeby nie stukal. Na starych filmach jak pokazuja
    odpalanie Forda T to ludek nie kreci korba z predkoscia wolnych obrotow. Moze Ford T
    za mlody bo Pyra napisal ze w starych trzeba bylo krecic z predkoscia wolnych
    obrotow.
    >

    Aż tak stary nie jestem, żeby odpalać Forda T :P
    Zacząłem przygodę z motoryzacją, gdy zapłon był ustawiany na przedpał,
    kilka stopni przez ZZ, a resztę robił odśrodkowy, lub pneumatyczny
    regulator wyprzedzenia zapłonu.
    Nie wiem skąd bierze się przeświadczenie, że odpalanie musi być z co
    najmniej wolnymi obrotami. Czy nikt nigdy nie widział silnika przy
    odpalaniu? Wyraźnie wał kręci się ledwo co, zanim silnik "zaskoczy".
    Obroty wału muszą być tylko tyle wysokie, aby efektywnie sprężyć
    powietrze/mieszankę, żeby przy wtrysku ropy/iskrze świecy owa sprężona
    masa powietrza wybuchła i rozpędziła tłok. Potem zadanie rozrusznika się
    kończy.

    --
    viktorius

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: