    From: guest <t...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Różnicówka a TN-C
    Date: Wed, 23 Jun 2010 22:07:39 +0200

    Przypuszczam, że prawidłowo. Możliwość uziemiania N uwarunkowana jest
    obowiązującym dla danej stacji trafo systemem ochrony zerowanie/uziemianie.

    Teraz sie o tym zapomina, czego uczono dawniej w technikach. ZE na moim
    terenie również zdaje się nie zwracać na to uwagi, a potem mamy takie
    kwiatki, że ziemią płyną prądy różnicowe, a różnicówki wyłączają ludziom
    się same (nawet po odcięciu N i fazy za różnicówką).
    Nie wspomnę już o możliwości rażenia kogoś podczas kąpieli, gdy jego
    posiadłość znajduje się na takim terenie (np. moja).