-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
nv.de!news-out2.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!198.
186.194.249.MISMATCH!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx01.iad01.new
shosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 15 Apr 2010 16:19:31 +0200
From: KJ Siła Słów <K...@n...com>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
References: <b...@z...googlegroups.com>
In-Reply-To: <b...@z...googlegroups.com>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 41
Message-ID: <4bc7207c$0$19167$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.189.250.19
X-Trace: 1271341180 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19167 79.189.250.19:50160
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272911
[ ukryj nagłówki ]amos pisze:
> Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze
> praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy 6-7k
> rpm a motocyklowych na 15k rpm?
>
> Czy to Waszym zdaniem kwestia:
> - zywotnosci silnika
> - kosztow produkcji
> - inna...
To na odwrót troche jest.
Pojazd w zaleznosci od masy wlasnej potrzebuje odpowiedniego momentu
obrotowego i na dluzsza mete nie da sie tego zalatwic przelozeniami.
A moment bierze sie z wybuchu mieszanki w cylindrze wiec bez pojemnosci
tychze cylindrow momentu nie bedzie.
Silnik o malej pojemnosci ma duzo mniejsze masy czesci ruchomych dlatego
latwiej skonstruowac go tak aby wykrecal wysokie obroty.
Obroty daja moc "na gorze" obrotomierza, ale zabieraja moment "na dole"
- bo wysokie obroty to zazwyczaj krotkoskokowe silniki. Tyle ze rzedowe
litry GSXR 1000 K1 ma cos chyba 112 Nm maja i tak tego momentu sporo
wiec mozemy sobie taki silnik za pomoca map zaplonu, ksztaltu walkow
rozrzadu i innych rzeczy dopasowywac do roznych moto - bardziej
turystycznych czy bardziej sportowych.
Z trwaloscia silnikow kreconych tak do 10 krpm nie jest wcale tak zle -
spokojnie powyzej 100 kkm da zrobic. Jedno antyczne technologicznie GTR
1000 dojezdzilo 440 kkm. O sportach trudno powiedziec ze statystycznie
robia 100 kkm ale glownie z tego powodu ze czesto zaliczaja wczesniej
dzwony.
Wsciekle 600-tki z obrotami 14-15 krpm faktycznie moga miec nizsza
trwalosc, ale niekatowane na zimno do 100 tysi powinny dojechac.
Koszt produkcji silnikow moto jest owszem wyzszy, ale tylko po czesci z
powodu technologii, po czesci z powodu duzo krotszych serii.
KJ
Następne wpisy z tego wątku
- 15.04.10 18:33 Borys Pogoreło
- 15.04.10 19:09 amos
- 15.04.10 19:44 MadMan
- 16.04.10 07:03 Agent
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11
- 2025-01-12 Jak na naszych oczach odradza się cenzura :-)
- 2025-01-11 Koszty prowadzenia firmy za granicą
- 2025-01-11 19 migrantów
- 2025-01-11 300km/h
- 2025-01-11 Kongres USA uchwalił "Prawo babci Pawlakowej" na MTK [Lex Gradma Pawlak]
- 2025-01-11 Riga => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-11 Przestępca wyborczy Musk nadciąga nad Tuskistan?
- 2025-01-11 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2025-01-09 Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- 2025-01-10 Coś dusi.
- 2025-01-09 akumulator napięcie 12.0v
- 2025-01-10 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2025-01-10 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-10 Białystok => Application Security Engineer <=