eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRoznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych › Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.straub-
    nv.de!news-out2.kabelfoon.nl!newsfeed.kabelfoon.nl!xindi.nntp.kabelfoon.nl!198.
    186.194.249.MISMATCH!news-out.readnews.com!transit3.readnews.com!nx01.iad01.new
    shosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl
    !unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 15 Apr 2010 16:19:31 +0200
    From: KJ Siła Słów <K...@n...com>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Roznice w konstrukcji samochodowych i motocyklowych
    References: <b...@z...googlegroups.com>
    In-Reply-To: <b...@z...googlegroups.com>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 41
    Message-ID: <4bc7207c$0$19167$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.189.250.19
    X-Trace: 1271341180 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 19167 79.189.250.19:50160
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2272911
    [ ukryj nagłówki ]

    amos pisze:
    > Z jakiego powodu benzynowe silniki samochowe konstruuje sie tak, ze
    > praktyczny zakres predkosci obrotowych konczy sie na powiedzmy 6-7k
    > rpm a motocyklowych na 15k rpm?
    >
    > Czy to Waszym zdaniem kwestia:
    > - zywotnosci silnika
    > - kosztow produkcji
    > - inna...

    To na odwrót troche jest.

    Pojazd w zaleznosci od masy wlasnej potrzebuje odpowiedniego momentu
    obrotowego i na dluzsza mete nie da sie tego zalatwic przelozeniami.

    A moment bierze sie z wybuchu mieszanki w cylindrze wiec bez pojemnosci
    tychze cylindrow momentu nie bedzie.

    Silnik o malej pojemnosci ma duzo mniejsze masy czesci ruchomych dlatego
    latwiej skonstruowac go tak aby wykrecal wysokie obroty.

    Obroty daja moc "na gorze" obrotomierza, ale zabieraja moment "na dole"
    - bo wysokie obroty to zazwyczaj krotkoskokowe silniki. Tyle ze rzedowe
    litry GSXR 1000 K1 ma cos chyba 112 Nm maja i tak tego momentu sporo
    wiec mozemy sobie taki silnik za pomoca map zaplonu, ksztaltu walkow
    rozrzadu i innych rzeczy dopasowywac do roznych moto - bardziej
    turystycznych czy bardziej sportowych.

    Z trwaloscia silnikow kreconych tak do 10 krpm nie jest wcale tak zle -
    spokojnie powyzej 100 kkm da zrobic. Jedno antyczne technologicznie GTR
    1000 dojezdzilo 440 kkm. O sportach trudno powiedziec ze statystycznie
    robia 100 kkm ale glownie z tego powodu ze czesto zaliczaja wczesniej
    dzwony.

    Wsciekle 600-tki z obrotami 14-15 krpm faktycznie moga miec nizsza
    trwalosc, ale niekatowane na zimno do 100 tysi powinny dojechac.

    Koszt produkcji silnikow moto jest owszem wyzszy, ale tylko po czesci z
    powodu technologii, po czesci z powodu duzo krotszych serii.

    KJ

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: