  • 1. Data: 2010-05-19 12:57:27
    Temat: Rozmywający program do elipsy lub kólka
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Zostałem poproszony przez kuzynkę o wykonanie paru "portretów" ze
    zeskanowanych zdjęć osób nieżyjących, chodzi głównie o nadanie odcieni sepii
    całej fotografii oraz o rozmycie tła - w jakim programiku można osiągnąc
    taki efekt? To znaczy z tintem sobie poradzę (choćby w irfanie), ale co z
    rozmyciem?
    Ogólnie rzecz biorąc, chodzi o możliwośc wskazania miejsca a raczej
    obszaru - kolistego lub eliptycznego na zdjęciu, który ma pozostać ostry, a
    wokół niego - powinno się stopniowo rozmycie coraz bardziej zwiększać (taki
    fałszowany bokeh). Najchętniej darmowy albo szarawar do wypróbowania, bo ja
    na tym nie zarobię, a instalowanie pirackiego photoshopa po to, żeby bardzo
    prymitywnie obrobić cztery zdjęcia mija się z celem. No i nie lubię piratów.
    Pomóżcie bardzo proszę.

    --
    Yogi(n)

  • 2. Data: 2010-05-19 13:21:23
    Temat: Re: Rozmywający program do elipsy lub kólka
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    Picasa - w trzy klikniecia, choc tylko kolisty obszar.
    GIMP - cokolwiek, ale juz nie tak prosto ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 3. Data: 2010-05-21 01:18:45
    Od: "kuba_k1" <k...@p...onet.pl>

    Corel Paint Shop Pro Photo X2 -> Dopasowanie -> Głębia ostrości
    (zaznaczenie kołowe, odręczne, prostokąt).
    Działa to nawet dość sprawnie

  • 4. Data: 2010-05-27 22:23:26
    Od: nb <n...@n...net>

    at Wed 19 of May 2010 14:57, Yogi(n) wrote:

> [...]
    > ostry, a wokół niego - powinno się stopniowo rozmycie coraz bardziej
    > zwiększać (taki fałszowany bokeh). Najchętniej darmowy

    GIMP, zarówno pod Windows jak i limux/unix

    tutaj szybki przykład http://nb.homeunix.org/tmp/photo/elipsa.jpg