  • 1. Data: 2010-05-19 07:08:10
    Temat: Lustrzanki i użyteczność filmowania
    Od: "slawmir" <s...@w...pl>

    Przymierzam się do zmiany Nikon D50 na Nikon D90. Nikon D90 ma funkcję
    filmowania i pomyślałem, że w czasie wakacyjnych wyjazdów można by czasami
    ją wykorzystać. U mnie zwykle wygląda to tak: ja przywiąznay do fotografi
    mam przy sobie lustzrankę i wakacyjny spacerzoom 18-200; żona (miłośniczka
    filmowania) amatorską starą kamerkę DV i czasami małpkę Canona (nie lubi
    lustrzanek). Ponieważ nie jestem miłośnikiem filmowania i w tym temacie
    jestem lajkonikiem - mam pytanie:
    - czy ta funkcja jest użyteczna w D90 i użytkownik amatorskiej kamery (moja
    żona) po jakimś czasie treningu opanuje (polubi) filmowanie lustrzanką -
    największy problem to chyba manualne ostrzenie
    - czy w ogóle D90 potrafi filmować w "ciepłych" krajach (temperatura
    np.35st.) - gdzieś wyczytałem, że ciągła praca matrycy (tryb filmowania)
    powyżej kilku minut grozi uszkodzeniem matrycy (a może aparat się wtedy sam
    wyłącza). Czy są lustrzanki, gdzie opanowano problem szybkiego nagrzewania
    matrycy w trybie film ?

    Dlaczego pytam o takie rzeczy - w czasie wyjazdów wakacyjnych i zwiedzania -
    warto odchudzić bagaż - najwięcej ważą lustrzanka i kamera - pozbycie się
    jednego z nich byłoby wskazane - ponieważ zdjęcia dobrej jakości są
    priorytetem (+ moje przywiązanie do lustzranki) pozbycie się kamery byłoby
    dobrym rozwiązaniem (ujęcia filmowe żona kręci raczej krótkie i często po
    powrocie robimy wakacyjny kolaż zdjęć + ujęć filmowych na filmiku DVD).
    A swoją drogą czekam na rozpowszechnienie i normalne ceny aparatów systemów:
    Olympus/Pansonic mikro 4/3, Sony NEX i Samsung NX - tutaj tryb filmownia
    chyba już teraz działa lepiej niż w lustrzankach a jakość zdjęć niewiele
    ustępuje lustrzankom. Dla mnie istostna jest nie tyle rozmiarówka - ale waga
    zestawu - obecnie D50 + 18-200 to około 1.1kg - gdyby masa spadła do około
    0.6kg - byłoby to odczuwalne (przy noszeniu sprzętu w plecaku).

    Pzdr,
    Sławek

  • 2. Data: 2010-05-19 11:03:05
    Temat: Re: Lustrzanki i użyteczność filmowania
    Od: Anonymouse <j...@g...pl>

    On 19 Maj, 09:08, "slawmir" <s...@w...pl> wrote:

> [...]
    > zestawu - obecnie D50 + 18-200 to około 1.1kg - gdyby masa spadła do około
    > 0.6kg - byłoby to odczuwalne (przy noszeniu sprzętu w plecaku).

    2000zł to normalna cena z lustro entry level, czy nienormalna?

    Olek E-PL1 z 14-42 kosztuje chyba poniżej wyżej wymienionej kwoty. Co
    do wagi to waży to to niewiele ponad 400gram. Na słoneczne wakacje
    wystarczy w zupełności.

  • 3. Data: 2010-05-19 11:40:03
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

> [...]
    > filmownia chyba już teraz działa lepiej niż w lustrzankach a jakość
    > zdjęć niewiele ustępuje lustrzankom.(...)

    Ale one już są dość powszechne.

    Tu:

    http://www.imaging-resource.com/PRODS/DMCG2/DMCG2VID
    EO.HTM

    są przykłady działania AF z kitem u Panasonika G2.
    W tańszym G10 chyba powinno być podobnie.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski