  • 11. Data: 2009-04-28 20:37:42
    Temat: Re: Rozmiar zdjęcia (jaki optymalny) ?
    Od: "Gil" <g...@g...pl>

    l...@l...localdomain napisał(a):

    > No ja spróbowałem, w poście na który odpowiedziałeś...

    Pozostaje pytanie czy zdjęcie papierowe 10x15 z tego samego aparatu i
    obiektywu, załóżmy z kompakta będzie takie samo jak robić przy ustawieniach 8
    MPx czy 2 MPx.
    Ja myślę, że zdjęcie 8PPx będzie lepsze. Opieram sie na starych aparatach 2
    MPX i nie wiem czy mam rację.

  • 12. Data: 2009-04-28 20:43:51
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gil pisze:

> [...]
    > MPx czy 2 MPx.
    > Ja myślę, że zdjęcie 8PPx będzie lepsze. Opieram sie na starych aparatach 2

    To zależy w jaki sposób twój aparat pomniejsza te zdjęcia. Wydaje mi
    się, że robi interpolację, zamiast czytać co którąś komórkę. Chociaż jak
    patrzę się na dostępne rozdzielczości w moim, to mam wrażenie, że czyta
    blokami, albo co którąś komórkę. Teoretycznie 8mpx pomniejszone do 2mpx
    będzie lepsze, jeśli zdjęcie powstało na matrycy z filtrem bayera
    (olbrzymia większość aparatów). Z Foveonem już tak nie będzie :P

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 13. Data: 2009-04-28 20:47:23
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Żeby nie być gołosłownym - 4 zdjęcia prosto z Nokii E51. Nie ruszne,
    pomniejszone do 30%:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/792d0b75778aab25
    .html

    I jedno w skali 1:1 obrobione w PSE - poziomy, indywidualnie każdy
    kanał, oraz wyostrzanie w Picasie. Dość mocne, bo mydło było
    nieprzyjemne. Teraz jest nieprzyjemnie ostre w 1:1, ale w rozdzielczości
    mojego ekranu jest całkiem ok. Po pomniejszeniu do 800x600, albo lepiej
    640x480 nadaje się do internetu.
    http://images47.fotosik.pl/114/08b09e3cfcda75a6.jpg

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 14. Data: 2009-04-28 21:09:03
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Dars pisze:
    > Jaki rozmiar macie ustawiony w aparacie bo ja 4288x2848 i sie tak
    > zastanawiam

    Fotki robione w RAW. Raw-y przechowywane na nosnikach zewnetrznych. Na
    kompa wołane JPG-i w rozdzielczosci 2Mpx z kawałkiem, idealne do odbitek
    10x15 lub do oglądania na monitorze HD. Takie pliki są stosunkowo
    niezbyt ciężkie, po kilkaset kB, nie zapychają dysku na kompie.
    Jesli potrzebuję większą odbitkę (co się stosunkowo rzadko zdarza), to
    sięgam do archiwum zewnętrznego i wołam RAW-a do takiej rozdzielczości
    jaką potrzebuję.

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 15. Data: 2009-04-28 21:42:01
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gt7pem$lsn$1@inews.gazeta.pl>,
    Gil nabazgrał:
> [...]
    > MPx czy 2 MPx.
    > Ja myślę, że zdjęcie 8PPx będzie lepsze. Opieram sie na starych aparatach 2

    Tutaj znowu wystarczy pogłówkować chwilę. Pierwsze pytanie: co tak
    właściwie porównujesz? Docelowe pytanie: który soft jest bardziej
    zaawansowany, w aparacie czy w labie? Pytanie uboczne: ale czemu
    nie zrobić tego samemu?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 16. Data: 2009-04-28 23:19:21
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik lrem napisał

    > Może o krok dalej? Poniżej 20x30cm nie będzie widać różnicy między
    > Hasselbladem a Motorolą z QVGA!

    Gdybyś powiedział:
    "Poniżej 20x30cm nie będę widzieć różnicy między Hasselbladem a Motorolą z
    QVGA!" to byłoby pół biedy i właściwie nie sposób byłoby z tym dyskutować...
    Ale tak... przecież to pure nonsense.

    adam

  • 17. Data: 2009-04-29 08:27:51
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <49f78ef9$1@news.home.net.pl>,
    adam nabazgrał:
> [...]
    > QVGA!" to byłoby pół biedy i właściwie nie sposób byłoby z tym dyskutować...

    Brawo ten pan!

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 18. Data: 2009-04-29 09:48:32
    Od: "TomaSz." <u...@o...pl>

    Z pamiętnika internauty.
    Własność: 'Dars'
    Wpis z dnia 28-04-2009:

    > Jaki rozmiar macie ustawiony w aparacie bo ja 4288x2848 i sie tak
    > zastanawiam
    > czy nie za duze bo i tak robie odbitki 10x15 po prostu zwykłe zdjecia. Moze
    > kilka bedzie większe.
    > Bedac w MM i chciałem wywałac zdjecia ale niektóre miałem powyżej 7mb i mi
    > nie przyjeło :)
    > Może zmniejszyc rozmiar zdjecia....... bo mam za duży i tak go nie
    > wykorzystam.

    A jak pstrykniesz (niechcący) zdjęcie, które będzie nalepsze na świecie i
    będzie trzeba je reprodukować na billboardy? :)

    A tak poważnie, podpowiedzi szukaj tutaj
    http://www.pfczarnecki.wroc.pl/upload/upload.html
    to jeden z lepszych zakładów fotograficznych we Wrocławiu.

    9 x 13 cm - 89 x 127 mm - 1050 x 1500 px - ok. 1,58 MPix
    10 x 15 cm - 102 x 152 mm - 1205 x 1795 px - ok. 2,16 MPix
    10 x 25 cm - 102 x 254 mm - 1205 x 3000 px - ok. 3,62 MPix
    13 x 18 cm - 127 x 178 mm - 1500 x 2102 px - ok. 3,15 MPix
    15 x 21 cm - 152 x 216 mm - 1795 x 2551 px - ok. 4,58 MPix
    15 x 38 cm - 152 x 381 mm - 1795 x 4500 px - ok. 8,08 MPix
    21 x 30 cm - 210 x 297 mm - 2480 x 3508 px - ok. 8,70 MPix
    25 x 38 cm - 254 x 381 mm - 3000 x 4500 px - ok. 13,50 MPix
    18 x 25 cm - 180 x 254 mm - 2126 x 3000 px - ok. 6,38 MPix
    30 x 45 cm - 305 x 457 mm - 3602 x 5398 px - ok. 19,44 MPix

    --
    TomaSz.

  • 19. Data: 2009-04-29 09:52:19
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    TomaSz. napisał(a):
> [...]
    >
    > A jak pstrykniesz (niechcący) zdjęcie, które będzie nalepsze na świecie i
    > będzie trzeba je reprodukować na billboardy? :)

    Na billboardy trzeba mniejszej rozdzielczości niż do A4 w gazecie :) W
    końcu tam są piksele ja woły, a ogląda się to z daleka :)

    wer

  • 20. Data: 2009-04-29 11:02:20
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    > Prywatne robię fotki 12Mpix (RAW + JPG). Tylko jeśli JPG jest kiepski, to
    > sięgam po RAW.
    > Każde kadruję i zmniejszam do 3000x2000. Przy zapisie do JPG zajmują ok
    > 1MB (zmniejszanie wygładza szumy).
    Niekoniecznie, czasami zwiększa Zależy od softu
    AdamCCS