-
11. Data: 2016-10-18 19:02:52
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2016-10-14 o 19:33, re pisze:
>
>
> Użytkownik "Trybun"
>
>
> Praktykował ktoś z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
> większe na drugiej mniejsze. Planuję na przód założyć 195/55/15 a na
> tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
> konfiguracji ABS wariował?
> ---
> No ... na pewnym charakterystycznym zakręcie załączało mi się ESP jak
> miałem inną parę z przodu a inną z tyłu bo byłem w trakcie zmieniania
> letnie/zimowe i zarówno na uzupełnionych czterech jednych jak i
> drugich nie dzieje się tak.
ESP właśnie do tego służy, gdy kola zaczynają się obracać z różna
prędkością to wtedy on wchodzi do gry.. Moje auto nie ma ESP. Gdyby
miało to nawet bym nie pomyślał o zakładaniu różnych opon.
-
12. Data: 2016-10-18 20:35:13
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Trybun"
>
> Praktykował ktoś z Was z różnymi rozmiarami opon, tzn na jednej osi
> większe na drugiej mniejsze. Planuję na przód założyć 195/55/15 a na
> tylnej osi zostawić fabryczne 195/60/15.. Nie będzie przy takiej
> konfiguracji ABS wariował?
> ---
> No ... na pewnym charakterystycznym zakręcie załączało mi się ESP jak
> miałem inną parę z przodu a inną z tyłu bo byłem w trakcie zmieniania
> letnie/zimowe i zarówno na uzupełnionych czterech jednych jak i drugich
> nie dzieje się tak.
ESP właśnie do tego służy, gdy kola zaczynają się obracać z różna
prędkością to wtedy on wchodzi do gry.. Moje auto nie ma ESP. Gdyby
miało to nawet bym nie pomyślał o zakładaniu różnych opon.
---
Serio do tego ? A ja myślałem że do tego by flejma rozpętać
-
13. Data: 2016-10-19 10:04:46
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2016-10-15 o 20:41, m4rkiz pisze:
> On 2016-10-15 00:23, Kaczin wrote:
>>> Koło nie dopompowane ma mniejszą średnicę,
>>
>> Nie ma zauważalnej różnicy.
>
> wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade
Nie widzę posta Kaczina (uzywam news.atman.pl), więc odpisuję tutaj:
Masz 2 metody sprawdzania ciśnienia, aktywną, czyli czujniki kołach.
Upierdliwe gdy chcesz mieć 2 komplety kół (zakup 4 czujników 800PLN np w
Hyundai i30) Podobno niektóre samochody nie mają miejsca w pamięci
komputera na 8 czujników. Po zmianie na inny komplet musisz podmienić w
kompie czujniki - czyli dodatkowa kasa co zmianę. Albo pół roku jeździć
ze świecącą kontrolką...
Upierdliwe, gdy masz zmienić opony (wulkanizatorzy boją się uszkodzić
czujnik z powodów kosztu czujnika), upierdliwe, gdy felgę uszkodzisz i
nie ma odważnego do przełożenia czujnika (powód ten sam)
Jest metoda pasywna, polegająca na sprawdzaniu różnicy prędkości
obrotowej kół i wyciąganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu
jednego z nich. I ona działa. W teorii można by dopisać do każdego
samochodu z ABSem 4 kanałowym obsługę sprawdzania ciśnienia. Jedynym
problemem byłoby tylko jak taką informacje przekazać kierowcy, gdy nie
ma odpowiedniej kontrolki na desce.
--
viktorius
-
14. Data: 2016-10-19 14:09:00
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:nu79eu$cr6$...@n...news.atman.pl...
W dniu 2016-10-15 o 20:41, m4rkiz pisze:
> On 2016-10-15 00:23, Kaczin wrote:
>>>> Koło nie dopompowane ma mniejszą średnicę,
>>> Nie ma zauważalnej różnicy.
>> wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade
>Masz 2 metody sprawdzania ciśnienia, aktywną, czyli czujniki kołach.
>Upierdliwe gdy chcesz mieć 2 komplety kół (zakup 4 czujników 800PLN
>np w
[...]
>Jest metoda pasywna, polegająca na sprawdzaniu różnicy prędkości
>obrotowej kół i wyciąganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu
>jednego z nich. I ona działa.
Poniewaz stosuje sie metode nr 1 - podejrzewam, ze metoda nr 2 dziala
kiepsko :-)
Poza tym ... opona nie jest z gumy :-) i jej obwod jest jednak dosc
niezalezny od cisnienia.
Ten nieznaczny wplyw moze pozwolic wykryc spadek cisnienia, ale nie
zaklocic dzialania ABS.
>W teorii można by dopisać do każdego samochodu z ABSem 4 kanałowym
>obsługę sprawdzania ciśnienia. Jedynym problemem byłoby tylko jak
>taką informacje przekazać kierowcy, gdy nie ma odpowiedniej kontrolki
>na desce.
Check engine. I 100 zl w ASO :-)
J.
-
15. Data: 2016-10-19 15:04:09
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2016-10-19 o 14:09, J.F. pisze:
>
> Poniewaz stosuje sie metode nr 1 - podejrzewam, ze metoda nr 2 dziala
> kiepsko :-)
>
Są stosowane obydwie, pośrednia jest mniej czuła, nie pokaże ci wartości
ciśnienia na ekranie, tylko info, że odbiega od innych.
> Poza tym ... opona nie jest z gumy :-) i jej obwod jest jednak dosc
> niezalezny od cisnienia.
To zmierz sobie obwód koła przy 0,7 1,5 i 2,4 bara
Dwa pierwsze to potoczny kapeć, na dole będziesz miał płasko, czyli
cięciwa zamiast łuku. A cięciwa zawsze będzie krótsza od długości łuku z
tych samych punktów na okręgu.
> Ten nieznaczny wplyw moze pozwolic wykryc spadek cisnienia, ale nie
> zaklocic dzialania ABS.
>
Nikt tu nie mówi, że ABS przestanie działać
>> W teorii można by dopisać do każdego samochodu z ABSem 4 kanałowym
>> obsługę sprawdzania ciśnienia. Jedynym problemem byłoby tylko jak taką
>> informacje przekazać kierowcy, gdy nie ma odpowiedniej kontrolki na
>> desce.
>
> Check engine. I 100 zl w ASO :-)
>
Check engine to jeden worek dla wszystkich błędów.
Nie wyobrażam sobie, żeby za małe cisnienie było sygnalizowane tą
diodką. Sporo by kosztowałoby wykrycie, że trzeba tylko dopompowac koło...
Oczywiście można "klasycznie" obejść samochód dookoła, ale to zbyt
proste, lepiej do ASO ;)
--
viktorius
-
16. Data: 2016-10-19 19:01:46
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "viktorius"
>>> Koło nie dopompowane ma mniejszą średnicę,
>>
>> Nie ma zauważalnej różnicy.
>
> wiekszosc producentow samochodow jednak ja widzi i daje sobie rade
Nie widzę posta Kaczina (uzywam news.atman.pl), więc odpisuję tutaj:
Masz 2 metody sprawdzania ciśnienia,
...
Jest metoda pasywna, polegająca na sprawdzaniu różnicy prędkości
obrotowej kół i wyciąganiu na tej podstawie wniosku o niedopompowaniu
jednego z nich. I ona działa. ...
---
Tak, że na każdym rondzie pali się kontrolka ? :-)
-
17. Data: 2016-10-19 19:06:30
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "viktorius"
...
> Poza tym ... opona nie jest z gumy :-) i jej obwod jest jednak dosc
> niezalezny od cisnienia.
To zmierz sobie obwód koła przy 0,7 1,5 i 2,4 bara
Dwa pierwsze to potoczny kapeć, na dole będziesz miał płasko, czyli
cięciwa zamiast łuku. A cięciwa zawsze będzie krótsza od długości łuku z
tych samych punktów na okręgu.
---
Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i obwód
całego koła ciągle ten sam. A prędkość obrotowa też musi się zgodzić bo
opona na sztywno jest na kole, więc obraca się wraz z nim i cały obwód musi
przejść tak samo jak jest klapnięte niż jak nie jest.
-
18. Data: 2016-10-19 20:00:31
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik re r...@r...invalid ...
> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
> obwód całego koła ciągle ten sam.
Nie mozesz tego mowic na serio...
-
19. Data: 2016-10-19 20:17:39
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsA6A6C71F3459Cbudzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik re r...@r...invalid ...
>> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
>> obwód całego koła ciągle ten sam.
>Nie mozesz tego mowic na serio...
Alez moze. Obwod opony dosc sztywny, np ze stalowego drutu moze byc
zrobiony, i sie nie skroci, bo cieciwa krotsza jest od luku.
Jeden obrot felgi to tez jeden obrot obwodu opony. I musi sie caly
obwod po asfalcie przetoczyc ...
J.
-
20. Data: 2016-10-19 21:33:38
Temat: Re: Rozmiar opon a ABS
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Budzik"
> Ale jak koło w jednym miejscu jest spłaszczone to w innym wypukłe i
> obwód całego koła ciągle ten sam.
Nie mozesz tego mowic na serio...
---
Nie rozumiesz, ot co