  • Data: 2022-06-01 20:57:32
    Temat: Re: Rozładowałem do zera aku mimo monitoringu :-)
    Od: ii <i...@o...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.06.2022 o 17:35, Dykus pisze:
    > Witam,

    > Różnica jak się ten pomiar realizuje. Ty nie odłączasz rezystora
    > tranzystorem o czy pisałem w innym wątku....

    A ile mA pobiera 200k rezystor?

    > Jak widać miałeś wpływ, skoro rozładowało aku. :)

    Nie, musiałbym rozbudować infrastrukturę czego wtedy nie mogłem zrobić.

    > Badania prototypu - na
    > chuj to komu. Są różne tryby uśpienia, mogą zadziałać, mogą nie
    > zadziałać, wybudzenia, itp. Nie no, po co ja to piszę...

    Żebym nie mógł odczytać pomiaru? Durna propozycja.

    > Przepięcia, zapady napięcia... Całe tomy norm/wymagań mądrzy ludzie
    > spisali. Ja wiem - ESP, dwa rezystory i po sprawie. ;)

    No tak, w instalacji samochodowej niewiele się dzieje. Moduł ma też
    pewne zabezpieczenia.

    > Przez zakład (dostawcę) nie, ale przez obcą osobę - tak.

    A w filmie było jak gościu z zakładu czyta pomiary.

    > Kiedyś
    > oglądałem na YouTubie, jak gościu rozszyfrował i wykorzystywał dane z
    > czujników temperatury od sąsiada... Tak ktoś może i Twoje napięcie
    > odczytywać. I nie tylko. ;)

    No to rzeczywiście będzie kanał jak przeczyta ile V ma mój akumulator :-)

    > Może niewłaściwe było to, że pokazali to na YouTubie (była mapa i dane).

    No np.

    > Z resztą trzeba się pogodzić. Chyba, że da się nie zgodzić na odczyt
    > radiowy lub owinąć wodomierz w sreberko.
    > Podobnie jest w zakładach produkcyjnych, tylko tam podpisują umowy o
    > poufności...

    No nie, możliwości ochrony są banalne. Moduł komunikacyjny może np
    wysyłać tylko pewną małą ilość pomiarów w danym okresie czasu. Np 5
    pomiarów z miesiąca. To pozwala rozliczyć a nie pozwala inwigilować.