  • 11. Data: 2010-08-27 10:00:03
    Temat: Re: Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    > On Fri, 27 Aug 2010 08:44:00 +0200, "Maxi" <m...@o...pl>
    > wrote:
    (...)
    > Cos jeszcze wytlumaczyc? A moze sie ktos ze mna nie zgadza?
    (...)
    > ThinkXtra

    dzięki za fachową instrukcję z której i tak nie wiele rozumiem :)
    Podaję moje wymagania: wykańczanie mieszkania w bloku, mam już CP z anteną 80cm i
    zwykłym
    konwerterem. Pomyśleliśmy, że na wszelki wypadek podepnę sygnał do każdego pokoju i w
    ten sposób
    chcę mieć:
    1. salon -2 gniazdka w różnych kątach
    2. pokój dziecka -1 gniazdko
    3. sypialnia -1 gniazdko

    W sumie 4 gniazdka. Myślę przyszłościowo :) i pewnie kiedyś założę konwerter typu
    Quatro i dam
    niezależny sygnał do każdego (albo 2) pokoi.
    Jak to zrobić optymalnie, żeby w przyszłości była ELASTYCZNA możliwość wyboru
    rozwiązania? Np.
    odbioru różnych programów w każdym z 3 pokoi? W salonie 2 gniazdka mają mieć to samo!
    -jak to
    podpiąć? Mniejsza o technikę, chcę poprowadzić tyle kabli w ścianie, żeby później nie
    kuć i wtedy
    mić kabel pod ręką i tylko przełączać.... Przypuszczam, że niektórzy będą
    zawiedzenie, że nie
    sprecyzowałem, ale nie mogę sprecyzować rozwiązań przyszłościowych (np. za kilka lat)
    -chcę mieć
    gotową instalację w ścianie na wszelkie warianty! Pozdrowionka! :)

  • 12. Data: 2010-08-27 10:16:17
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 12:00, Maxi pisze:
> [...]
    lat) -chcę mieć
    > gotową instalację w ścianie na wszelkie warianty! Pozdrowionka! :)

    jak masz na tyle miejsca to:
    do salonu poprowadź po dwa przewody - pod dekoder z nagrywaniem,
    pozostałe - wystarczy po jednym.
    przewody zostaw przy antenie.
    jak założysz konwerter quatro i podepniesz przewody z 4 gniazg
    to w każdym pokoju możesz oglądać co innego - ale musisz mieć
    4 dekodery.

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 13. Data: 2010-08-27 10:19:58
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

> [...]
    > jak założysz konwerter quatro i podepniesz przewody z 4 gniazg
    > to w każdym pokoju możesz oglądać co innego - ale musisz mieć

    możesz poprowadzić obok gniazd tv przewody telefoniczne
    i zakończyć gniazdkiem (też telefoniczne).
    po jednym do każdego, a końce w miejsce gdzie będzie można
    postawić spliter do kart.
    w ten sposób można rozdzielić uprawnienia z karty
    c+ czy TnK na pozostałe dekodery

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 14. Data: 2010-08-27 10:31:49
    Od: spammtrapp <g...@w...pl>

    W dniu 2010-08-27 11:14, pawell32 pisze:
    > da się. wskazałem rozgałęźnik satelitarny z przejściem
    > zasilania. oczywiście nie wskazane, co napisałem.
    > można tak zastosować jak mamy 4 gniazda, a tylko jeden dekoder,
    > nie będą sobie zmieniać polaryzacji i pasma

    Skoro mamy jeden dekoder to co ma sobie zmieniac polaryzacje i pasmo?

  • 15. Data: 2010-08-27 10:52:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maxi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > wyboru rozwiązania? Np.
    > odbioru różnych programów w każdym z 3 pokoi?

    2 kable od satelity do każdego gniazdka.

    > W salonie 2 gniazdka mają mieć to samo! -jak to
    > podpiąć?

    Splitterem.

> [...]
    > kilka lat) -chcę mieć
    > gotową instalację w ścianie na wszelkie warianty! Pozdrowionka! :)

    Puść jeszcze do tych gniazdek ethernet.
    Będzie jak znalazł, jak zapragniesz usługi telewizyjnej tp, która bez sieci
    nie działa.

  • 16. Data: 2010-08-27 10:53:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > możesz poprowadzić obok gniazd tv przewody telefoniczne
    > i zakończyć gniazdkiem (też telefoniczne).

    I ethernet.
    A jeśli już nie, to ethernet ZAMIAST telefonu, w tą stronę da się kabel
    wykorzystać.

  • 17. Data: 2010-08-27 11:17:03
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 12:31, spammtrapp pisze:

    > Skoro mamy jeden dekoder to co ma sobie zmieniac polaryzacje i pasmo?

    problemy ze zrozumieniem?

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 18. Data: 2010-08-27 11:19:28
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 12:53, Cavallino pisze:

    > I ethernet.
    > A jeśli już nie, to ethernet ZAMIAST telefonu, w tą stronę da się kabel
    > wykorzystać.

    celowo to pominąłem uznając że siec już jest.
    może się myliłem, a jeżeli tak to po skrętce i gniazdo
    mieszane (telefon + ethernet lub 2 x ethernet)
    na sieć i spliter

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 19. Data: 2010-08-27 11:35:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > celowo to pominąłem uznając że siec już jest.
    > może się myliłem, a jeżeli tak to po skrętce i gniazdo
    > mieszane (telefon + ethernet lub 2 x ethernet)
    > na sieć i spliter

    I to jest optimum - dwa kable sat i dwa kable ethernet do każdego gniazda.
    Może od razu warto jeszcze hdmi dorzucić. ;-)

  • 20. Data: 2010-08-27 12:23:57
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 13:35, Cavallino pisze:
    > I to jest optimum - dwa kable sat i dwa kable ethernet do każdego gniazda.

    po co 2 kable? na jednym wystarczy

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux