  • 1. Data: 2010-08-27 06:44:00
    Temat: Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    Witam, pytanie laika: Antena TV-SAT na elewacji w bloku. Chcę zrobić sam gniazda w
    każdym pokoju, więc przewiercę dziurę w ścianie i muszę puścić sygnał na lewo do
    gniazda w salonie i na prawo do 2 innych pokoi (tak na przyszłość). Jaki
    rozgałęźnik zastosować? Od anteny do rozgałęzienia 3m i potem 5m na prawo i w
    sumie 15m na lewo. Jakim kablem to zrobić, zwykłym?

  • 2. Data: 2010-08-27 06:54:47
    Temat: Re: Rozgałęzienie sygnału TV-SAT
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 08:44, Maxi pisze:
> [...]
    > rozgałęźnik zastosować? Od anteny do rozgałęzienia 3m i potem 5m na prawo i w
    > sumie 15m na lewo. Jakim kablem to zrobić, zwykłym?

    rozgałęźnika nie stosuj. wyprowadź po jednym kablu do anteny.
    kabel satelitarny, innych i tak nie ma już w sprzedaży.

    jak musisz to zastosuj taki rozgałęźnik

    http://allegro.pl/rozgaleznik-sygnalu-rtv-sat-axing-
    sve-40-01-i1203356403.html

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 3. Data: 2010-08-27 07:10:30
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    > rozgałęźnika nie stosuj. wyprowadź po jednym kablu do anteny.
    > kabel satelitarny, innych i tak nie ma już w sprzedaży.

> [...]

    Wielkie dzięki! Rozumiem, że najlepiej puścić 3 niezależne kable od anteny do 4
    gniazd (pokoi) i wtedy można w przyszłości bawić się z duo-konwererem?
    Bo obecnie mam konwerter zwykły i muszę te 4 koncentryki podłączyć do 1
    konwertera -czy tak?

  • 4. Data: 2010-08-27 07:17:03
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 09:10, Maxi pisze:
> [...]
    > gniazd (pokoi) i wtedy można w przyszłości bawić się z duo-konwererem?
    > Bo obecnie mam konwerter zwykły i muszę te 4 koncentryki podłączyć do 1

    tak.
    konwerter quad (4 wyjścia) lub twin (2 wyjścia)

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 5. Data: 2010-08-27 07:55:00
    Od: "Maxi" <m...@o...pl>

    > tak.
    > konwerter quad (4 wyjścia) lub twin (2 wyjścia)

> [...]

    Przepraszam, ale jako laik dopytam, czy obecnie na zwykłym konwerterze podpinam
    najnormalniej do niego 4 koncentryki (na zwijkę), czy są jakieś specjalne złączki
    konwertorowe do 4 kabli?

  • 6. Data: 2010-08-27 08:09:15
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 09:55, Maxi pisze:

    > Przepraszam, ale jako laik dopytam, czy obecnie na zwykłym konwerterze podpinam
    > najnormalniej do niego 4 koncentryki (na zwijkę), czy są jakieś specjalne złączki
    > konwertorowe do 4 kabli?

    nie robi się czegoś takiego.
    jedno wy, jedna końcówka, jeden kabel.
    jedynie co możesz zrobić to podłączyć cztery kable do
    jednego konwertera tylko poprzez rozgałęźnik, taki
    jak podałem

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 7. Data: 2010-08-27 08:26:01
    Od: boxfish <c...@g...pl>

> [...]

    > najnormalniej do niego 4 koncentryki (na zwijkę), czy są jakieś specjalne złączki

    Tak się nie da, konwerter jest zasilany i sterowany z tunera. Tu się tak
    jak w zwykłej tv nie da, tuner zmienia w zależności od odbiranego
    programu parametry np polaryzację (pozioma/pionowa) - gdybys więc
    podpiął (co da się fizycznie zrobić) cztery kable do jednego konwertera
    to na wszystkich tunerach byłaby mozliwośc ogladania tylko programów z
    jednej polaryzacji (upraszczając).

    tak jak napisał kolega - jedno gnizado- jeden tuner - jeden konwerter
    (lub wyjście konwertra)

    Stąd np instalacje multiroom - w każdym pokoju tuner

  • 8. Data: 2010-08-27 09:07:52
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 27 Aug 2010 08:44:00 +0200, "Maxi" <m...@o...pl>
    wrote:

    >Witam, pytanie laika:

    najlepiej zrozumiec techniczne podstawy odbioru satelitarne, a
    nastepnie "wymyslac" sobie kable.

    Nikt tu koledze Maxi'emu nie wspomnial, ze powoli standardem robi sie
    - 2 niezalezne kable bo sa tunery (zwande dekoderami), ktore maja 2
    glowice (jedna do ogladania, druga do nagrywania). Wiec, w ktoryms
    pokoju zabranie kabla (jezeli zafundujemy sobie np. telewizje n (nbox
    recorder) lub cyfre+ z pvr, albo jakies wyzsze polsaty cyfrowe!!!

    Jezeli bys zalozyl ze:

    w jednym pokoju masz tuner z nagrywarka (tuner z hdd) - to
    potrzebujesz 2 kabli od anteny

    w innych pokojach wystarczy jeden (jezeli nie chcesz, nie planujesz
    tunera z hdd).

    Dotyczy to odbioru z HotBird (wszystkie polskie platformy tu nadaja).
    Do tego dochodzi jeszcze odbior (ew.) z Astry - niemieckie programy
    (Eurosport, MTV, Viva) - wiec oprocz jednego konwertera z 4 wyjsciami
    (quad - 4 niezalezne wyjscia - dostepne wszystkie polaryzacje i pasma)
    potrzebny drugi taki sam - tylko zeby to jeszcze wszystko ze soba
    polaczyc, to potrzebne sa przelaczniki Diseqc (do kazdego tunera jeden
    taki).

    Gdyby bylo potrzeba wiecej tunerow, to sa tez konwertery co maja osiem
    wyjs, albo konwertery typu Quatro (4 wyjscia i na kazdym inna
    polaryzacja i pasma - ale potrzebny juz wtedy multiswitch). Uklad z
    multiswitchem moze rozbudowac mocno, tylko to sa koszty (kalkulacja co
    sie oplaca i co sie da zrobic).

    Jak bedziesz kupowal czasze (antene) to wez wieksza (90-100 cm) aby
    miec zapas.

    Cos jeszcze wytlumaczyc? A moze sie ktos ze mna nie zgadza?

    Gdyby to byl domek jednorodzinny, to do tematu mozna podejsc inaczej
    (punkt centralny, gdzie schodza sie wszystkie kable z domu).

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2010-08-27 09:14:57
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 10:26, boxfish pisze:
> [...]

    > (lub wyjście konwertra)
    >
    > Stąd np instalacje multiroom - w każdym pokoju tuner

    da się. wskazałem rozgałęźnik satelitarny z przejściem
    zasilania. oczywiście nie wskazane, co napisałem.
    można tak zastosować jak mamy 4 gniazda, a tylko jeden dekoder,
    nie będą sobie zmieniać polaryzacji i pasma

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 10. Data: 2010-08-27 09:22:00
    Temat: Re: Rozga?ezienie sygna?u TV-SAT
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    W dniu 2010-08-27 11:07, a...@p...pl pisze:
> [...]
    > pokoju zabranie kabla (jezeli zafundujemy sobie np. telewizje n (nbox
    > recorder) lub cyfre+ z pvr, albo jakies wyzsze polsaty cyfrowe!!!

    gdyby to był domek jednorodzinny to sam bym o tym pisał,
    ale nie sądzę by w bloku miał tyle miejsca na rozprowadzenie
    tylu kabli, więc upraszczamy.

> [...]
    > potrzebny drugi taki sam - tylko zeby to jeszcze wszystko ze soba
    > polaczyc, to potrzebne sa przelaczniki Diseqc (do kazdego tunera jeden

    musi określić jakie ma wymagania, może mu to nie potrzebne.

> [...]
    > sie oplaca i co sie da zrobic).
    >
    > Jak bedziesz kupowal czasze (antene) to wez wieksza (90-100 cm) aby

    na co? na dwa konertery?
    wystarczy 80 i to z zapasem.