  • 1. Data: 2010-08-26 11:02:58
    Temat: tvp1 z anteny UHF
    Od: komar <k...@1...cc>

    witam,
    jak w praktyce wygląda odbiór analogowego TVP1 z typowej anteny UHF (k21-69) w
    odległości
    około 60km od Warszawy (okolice Wyszkowa)? Wiem, ze "tak się nie da" dlatego pytam
    jak to
    wygląda _w_praktyce_ (a nie w teorii) - tj. czy obraz będzie zaszumiony, bedzie miał
    odbicia itp? Dodam że TVP1 w miejscu o które pytam odbiera mi z samego kabla
    antenowego
    (bez anteny) ale obraz jest mocno zaśnieżony, z siatkowej anteny obraz - żyleta
    (tylko na
    tvp1). Zmieniam antenę na 44 elementową UHF z myślą o DVB-T ale chciałbym, żeby i
    analogowe programy dało się oglądać i nie wiem czy dokupić specjalnie dla TVP1 jakąś
    małą
    antenę VHF czy sobie odpuścić?

    komar

  • 2. Data: 2010-08-26 19:50:51
    Temat: Re: tvp1 z anteny UHF
    Od: "Andrew" <a...@n...onecie.pl>

    Użytkownik "komar" <k...@1...cc> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > chciałbym, żeby i analogowe programy dało się oglądać i nie wiem czy
    > dokupić specjalnie dla TVP1 jakąś małą antenę VHF czy sobie odpuścić?

    W Wyszkowie to dvb-t odbiera całkiem przyzwoicie na antenie siatkowej. Od
    dłuższego czasu (posiadam standardową antenę szerokopasmową podłączoną do
    dekodera PVR cyfry). Po co oglądac cokolwiek analogowego jak nie ma nic
    analogowego czego nie ma cyfrowego - dostępne są kanały tvp1, tvp2 polsat,
    tvp info, tvn, tv4 i puls.
    Andrew

  • 3. Data: 2010-08-26 20:22:51
    Od: Jadrys <C...@y...com>

    W dniu 2010-08-26 13:02, komar pisze:
> [...]
    > programy dało się oglądać i nie wiem czy dokupić specjalnie dla TVP1
    > jakąś małą antenę VHF czy sobie odpuścić?

    Spokojnie możesz pozostać przy siatkowej i do do odbioru DVB-T. Ja mam
    100 km do nadajnika i sygnał na 99%.

  • 4. Data: 2010-08-30 07:31:36
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-08-26 21:50, Andrew pisze:

> [...]
    dostępne
    > są kanały tvp1, tvp2 polsat, tvp info, tvn, tv4 i puls.

    drugi telewizor nie ma tunera DVB-T więc analog też się przydaje.