    From: "Wojtekk" <u...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rowerzyści a kierowcy...
    Date: Wed, 6 Jan 2010 13:05:51 +0100

    news:hi1ob5$ph0$1@news.onet.pl...

    > Albo ja czegoś nie rozumiem, albo to jest cytat na coś dokładnie odwrotnego.

    Teraz pierwszeństwo ma rowerzysta znajdujący się na przejeździe, a nie
    wjeżdżający na przejazd.

    Punkt drugi zmieniał to, na przykład, w takiej sytuacji:
    - droga dla rowerów poprowadzona bezpośrednio przy jezdni, po prawj stronie.
    - jest przecznica w prawo
    - rower jedzie prosto
    - samochód znajdujący się po lewej stronie roweru chce skręcić w prawo.
    - teoretycznie według obecnych przepisów przed kazdym takim przejazdem (przez
    przecznicę) rowerzysta powinien sprawdzać czy samochód z tyłu po lewej nie
    zechce skręcić w prawo i ustąpić mu pierwszeństwa, jeżeli nie wjedzie na
    przejazd jako pierwszy.
    To nie jest bezpieczne, logiczne ani wygodne.

    Pozdrawiam
    Wojtek