  • Data: 2010-01-06 13:15:36
    Temat: Re: Rowerzyści a kierowcy...
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:

    > Teraz pierwszeństwo ma rowerzysta znajdujący się na przejeździe, a nie
    > wjeżdżający na przejazd.

    Na logikę - prawidłowo - pierwszeństwo ma ten który pierwszy dojechał do
    skrzyżowania (umownie tak ten styk nazwałem).
    Czyli obie strony muszą uważać, nie ma świętych krów i bezmyślnego
    przejeżdżania.

    > - teoretycznie według obecnych przepisów przed kazdym takim przejazdem
    > (przez przecznicę) rowerzysta powinien sprawdzać czy samochód z tyłu po
    > lewej nie zechce skręcić w prawo i ustąpić mu pierwszeństwa, jeżeli nie
    > wjedzie na przejazd jako pierwszy.

    Dokładnie taki sam obowiązek ma kierowca samochodu.
    Najbezpieczniejsze rozwiązanie.

    > To nie jest bezpieczne,

    Co postulujesz, obowiązek przeprowadzania rowerów przez takie przejazdy czy
    bezwzględny brak pierwszeństwa?
    To faktycznie byłoby bardziej bezpieczne.

    >logiczne ani wygodne.

    Dla rowerzystów - być może, ale ruch drogowy nie istnieje dla wygody
    rowerzystów.
    Ale jest bezpieczniejsze niż cokolwiek innego.