    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rowerzyści
    Date: Sun, 15 Jul 2012 19:54:19 +0200

    On 2012-07-14 14:19, Gotfryd Smolik news wrote:
    > Masz całe 100% racji - ale Titus pisze o trąbiących, kiedy znajdą się
    > OBOK takiego rowerzysty, a nie WCZEŚNIEJ.

    Trąbię odpowiednio wcześniej, żeby na zawał nie zeszedł, nie wywalił się i
    nie zrobił więcej szkody niż to warte mimo bezpiecznej wydawałoby się
    odległości. Dla jasności trąbię też na wielu innych których uważam za
    niebiezpieczeństwo.

    > Możliwe. Nie jechałem.
    > Tak z ciekawości: czy jechałeś nią i z jaką prędkością?

    Ścieżką? Tak, zdarza mi się nią jechać na rowerze, mi forma pozwala na max
    35km/h wedle mojego licznika natomiast znajomy lepszym rowerem wyciąga
    jeszcze coś więcej. Tylko nie wiem co to ma do rzeczy?

    > Oczywiście, nie widzę przeciwwskazań do trąbienia.
    > Wcześniejszego oczywiście.
    > Jeśli z przeciwka jadą inne pojazdy lub za sobą widzisz w lusterku
    > kolumnę, to takie trąbienie jest uzasadnione i sam bym Ci jakiś
    > niewielki medal przyznał ;)
    >
    > Jeśli zaś trąbisz, bo WYDAJE CI SIĘ, że warunkowo nie wolno jechać
    > rowerami obok siebie, to... też masz 100% racji!
    >
    > Mianowicie: wydaje Ci się ;>

    Oczywiście, że wolno warunkowo, ale żaden z tych warunków nie jest
    spełniony w sytuacjach o których pisałem, a z zasady jeździć sobie obok
    siebie nie mogą. Dalej się kłócisz?

    (ciach)
    > Do klaksonów nic nie mam, ale do ustawodawcy mam pretensje za
    > niewprowadzenie zakazu poruszania się pojazdami w których nie
    > słychać co się dzieje na drodze.

    Czy w przypadku elektryków nakażesz montować jakiś sztuczy hałas, żeby
    były bezpieczniejsze? To też jest problemem, ale chyba nikt nie ma takich
    dziwnych pomysłów.

    > Żeby-jasność-była (nomen omen): pochwalam.
    >
    > Podobnie jak nie potępiam za przejechanie np. ciągłej, o ile nie
    > powoduje to zagrożenia lub utrudnienia dla innych.

    A to już zależy - bo ocena tego "nie powodowania może być różna". Inna
    sprawa jak się wymija coś dość statycznego (np. zaprzęg), a inna jak kogoś
    kto często po prostu dość rygorystycznie trzyma się limitów prędkości.

    > I setki innych zachowań, formalnie niezgodnych z prawem.
    > Ale wiesz, może wersja z lusterkiem prowadzi w tę stronę...

    Nie wiem o co Ci chodzi z tym lusterkiem, więc sorry.

    > Oczywiście, sąd może wydać taki wyrok.
    > Może również podać listę "środków" których zakaz dotyczy, może
    > to być lista "profilaktyczna" (np. zakazująca używaniu pojazdów
    > silnikowych, mimo że przestępstwo popełniono pojazdem zaprzęgowym
    > a pędzący jeszcze żadnego uprawnienia na silnikowe nie ma).

    Ok, tak byłem tylko ciekaw czy rowerzystom de facto grozi jakiś formlany
    zakaz prowadzenia rowerów w przypadku recydywy alkoholowej.

    > Grup newsowych nie czytasz czy jak? :)
    > Dłuższy czas temu, będzie ze 2 lub 3 lata (albo i więcej), była taka
    > akcja w .de, która odbiła się również dyskusją na .prawo lub .samochody

    Niekoniecznie czytam absolutnie wszystko.
    Ale dzięki za info.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_