  • Data: 2012-07-15 21:06:09
    Temat: Re: Rowerzyści
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-07-15, dominik <u...@d...net.pl> wrote:
    > ścieżkami rowerowymi? Tymi oznakowanymi dla rowerów + ew. pieszych?

    Dobrze że napisałeś "oznakowanymi", bo z "przeznacznymi" musiałbym
    polemizować :).

    > A to bezpieczniejsze jest wtedy wewalanie się na drogę, gdzie tego
    > rowerzysty kierowca się nie spodziewa?

    Po pierwsze: to nie jest tak, że ścieżki są jakieś superwidoczne
    i kierujący zawsze są świadomi ich obecności. Rowerzyści są raczej
    wyczuleni na "swoje" znaki, a i tak łatwo jest przegapić ścieżko-chodnik
    po drugiej stronie drogi. Dostanie się na ścieżkę to kolejny problem
    - rowerzysta czasen musi przejechać pewien odcinek jezdnią mimo DDR, aby
    się na ową DDR dostać.

    Po drugie: nie wiem co to niby zmienia w zachowaniu kierowcy. Kierowca
    albo umie zareagować albo nie. Leżacego na środku drogi człowieka też
    się pewnie nie spodziewasz i co zrobisz, gdyby taki się nagle pojawił?

    > Chodnikiem nie wolno Ci jechać jeśli nie ma ulewnego deszczu lub prędkość
    > na drodze jest ponad AFAIR 70km/h. Dlaczego miałbym trąbić wobec tego?

    Jeśli tak znasz przepisy, to rzeczywiście sytuacja na drodze musi
    Cię często zaskakiwać :).
    Można jeździć na chodniku przy ograniczeniu powyżej 50km/h. Ustalono
    właśnie taką wartość, by wesprzeć rowerzystów w terenie zabudowanym
    w nocy.

    Zresztą lista warunków jest trochę dłuższa.

    Istnieje też szereg sytuacji, w których rowerzysta powinien zignorować
    przepis w trosce o bezpieczeństwo swoje lub innych i pojechać pasem
    innym, niż byś się spodziewał na podstawie PoRD (gdybyś go znał ;p).

    W takich sytuacjach jego ew. postępowanie karne zostanie umorzone,
    a Twój mandat za trąbienie jak psychopata raczej nie :).

    pozdrawiam,
    PK