    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rowerzyści
    Date: Sun, 15 Jul 2012 19:27:27 +0200

    On 2012-07-13 20:57, Michoo wrote:
    > Jak mi ruch utrudniają te samochody... Człowiek spokojnie chce podjechać
    > do świateł a samochody stoją od poprzednich - większość kierowców jest
    > miła i zostawi przejazd z prawej, ale raz na jakiś czas się znajdzie taki,
    > któremu nie w smak, że go 3-4 raz omijam/wyprzedzam i postanowi dojechać
    > do samego krawężnika.

    Znaczy mówisz o sytuacji, w której co skrzyżowanie dojeżdżasz przed
    wszystkie auta przy okazji blokując ich ruch, a wiadomo, że wlókł będziesz
    się dalej znów najwolniej?

    > Nieprawda. Mogą jechać jeżeli NIE UTRUDNIAJĄ RUCHU. Jak są warunki do
    > wyprzedzania to właściwie na pewno nie utrudniają. Jak nie ma to nadal nie
    > jest takie oczywiste, czy sam fakt jechania obok siebie powoduje utrudnienie.

    Wyobraź sobie dwa samochody jadące dość szybko i w niedalekiej odległości
    od siebie. Pierwszy większy - np. suv lub bus. Napotykają oni w tym samym
    kierunku jadących rowerzystów. Jak ma dojść do wyprzedzania i pierwszy
    pojazd zrobi to dość gwałtownie (bo np. zaraz linia ciągła lub wysepka) to
    drugi praktycznie nie ma szans wykonać tego manewru bez wypadku. Trudno
    się spodziewać prawie statycznej przeszkody jadącej zupełnie bezsensownie
    praktycznie całym pasem.
    Dodatkowo jazda rowerami obok siebie to zupełnie niepotrzebne utrudnienie
    dla samochodów. Ani w takiej jeździ jakiś zysk ani bezpieczniej nie jest.
    Nie rozumiem uporu większości, która na siłę to forsuje. Jak ktoś jedzie z
    małym dzieckiem to jeszcze ok, ale Ci najczęściej wybierają odludne
    miejsca. Natomiast najwięksi zagorzalcy z latami na karku niestety
    przodują w tym bezsensie.

    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_