    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 9 Jul 2012 10:47:23 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Rowerzyści

    On Sun, 8 Jul 2012, PK wrote:

    > Pisałem o tym kilka dni temu na preclu. Ścieżki miały przyzwyczaić
    > rowerzystów do przepisów i zachęcić do korzystania z jezdni,

    Nie żartuj.
    Praktyka jest taka, że służą do "spychania" rowerzystów poza pobocze,
    kosztem sprawności przejazdu rowerem. Sam dajesz tego przykład:
    [...]
    > Ciekawe co by było, gdyby ktoś postanowił wprowadzić na ścieżkach
    > ograniczenia prędkości. A w wielu miejscach by się przydały.

    Jeśli na DDR miałoby obowiązywać ograniczenie do prędkości
    niższej niż na równoległej jezdni, to jest to najlepsze
    podsumowanie "(nie)przyjazności dla rowerów".

    Co do "przyzwyczajenia", to przyzwyczajenie jest takie, że
    na .rowery był już flejm z udziałem (rodziców) mocno przekonanych
    że DDR służy do wstępnej nauki jazdy rowerkiem.
    Krótko mówiąc: ścieżka spacerowa.
    (nie, nie mam nic do ścieżek spacerowych, są potrzebne!)

    > To były kiedykolwiek obowiązkowe (dla pełnoletnich)?

    Oczywiście.

    > Zresztą ja nadal uważam, że powinno istnieć PJ na rowery (bez
    > obowiązkowu skończenia kursu). Niestety to nie jest popularny pogląd
    > na preclu :P

    Znaczy Niemiec, Białorusin czy Czech mógłby jechać "na dowód", a Polak
    miałby mieć obowiązkowy dokument? (bo Polska od zagranicznych kierujących
    może AFAIK wymagać tylko dokumentów które "u nich" uprawniają do
    kierowania, nie żebym sugerował że .pl podpisała jakąś konwencję czy cóś ;))

    Natomiast byłbym za tym, aby taki dokument (plus roszerzenie
    obowiązkowego wyposażenia roweru o np. lusterko i drugi hamulec)
    dawało uprawnienie do niestosowania się do nakazu z C-13 :P
    (oraz zakazu z B-9, pod warunkiem z wycofanego zapisu o "umożliwieniu
    wyprzedzania")

    pzdr, Gotfryd