  • Data: 2012-07-08 22:31:27
    Temat: Re: Rowerzyści
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-07-08, Rowerex <r...@o...pl> wrote:
    > Tak to właśnie wygląda. A przyczyna? Przyczyna jest prosta - wmówiono
    > ludziom, że do jazdy na rowerze służy DDR ew. chodnik, ale nikt im nie
    > powiedział i nikt od nich nie wymaga tego, że przepisy obowiązują na
    > DDR oraz obowiązują też na jezdni itp. Większość nie ma pojęcia jak
    > zachowywać się na jezdni więc zachowują się jak na DDR gdzie wg nich
    > żadne przepisy i żadne wymagane przepisami zachowania nie obowiązują,
    > tak więc robią co chcą od brzdąca do dorosłego...

    Pisałem o tym kilka dni temu na preclu. Ścieżki miały przyzwyczaić
    rowerzystów do przepisów i zachęcić do korzystania z jezdni, a nie
    chodników. Realia? Rowerzyści po ścieżkach jeżdża dokładnie tak samo
    jak po chodnikach, czyli byle jak. Tylko trochę szybciej, bo jest równo.

    I również uważam, że kiedyś było lepiej. Tzn. 10 lat temu rowerzystów na
    jezdni było znacznie mniej, ale albo sobie radzili albo nie ryzykowali.
    Ja dość długo miałem problem ze skrętem w lewo na skrzyżowaniu i po
    prostu nie praktykowałem tego manewru przy dużym ruchu :). Dziś młodzież
    sporo odważniejsza, ale chyba także znacznie słabiej oceniająca
    odległość...

    Pytałem znajomych i spora część nie kuma nawet de facto 4 znaków
    pionowych, które wyznaczają ścieżki...
    Ciekawe co by było, gdyby ktoś postanowił wprowadzić na ścieżkach
    ograniczenia prędkości. A w wielu miejscach by się przydały.

    > Gdyby nie istniały DDR, rowerzyści mieliby praktykę w jeździe po
    > jezdni i więcej pokory. A może pora wrócić do obowiązkowych kart
    > rowerowych?

    To były kiedykolwiek obowiązkowe (dla pełnoletnich)?

    Nie wiem jak to teraz wygląda w szkołach, ale ja w podstawówce (15 lat
    temu) miałem solidny kurs z placem manewrowym (szedł na to prawie cały
    rok techniki). Założę się, że ludzie z mojej klasy, którzy zdali
    egzamin i praktykują, nie robią teraz wioski na drogach :).

    Zresztą ja nadal uważam, że powinno istnieć PJ na rowery (bez
    obowiązkowu skończenia kursu). Niestety to nie jest popularny pogląd
    na preclu :P

    pozdrawiam,
    PK