  • 11. Data: 2024-09-10 02:03:24
    Temat: Re: Router i USENET
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    Trybun <M...@t...cb> wrote:

    > Co za dziwactwo, gdy mam router podłączony do kompa kablem sieciowym to
    > wystarczy na minutę odejść od komputera aby strona Thunderbirda z
    > otwartą grupa dyskusyjną się zawiesiła/zamroziła, nic takiego nie
    > następuję gdy sygnał do kompa idzie przez WiFi. Komp może i pół dnia
    > stać i nic się nie zawiesza. Dla jasności, jest to ten sam sprzęt i to
    > samo oprogramowanie. O co tu może chodzić?

    Zepsute :)

    Router pewnie szybko ubija połączenie TCP, ale zapomina o tym powiedzieć
    komputerowi. Thunderbird wysyła komendę POST i czeka na odpowiedź, i
    czeka, i się nie doczekuje.

    Załóż konto na chmurce i daj znać, dodam cię do grupy userów, którym
    serwer szybko zamyka nieaktywne połączenia. Jest szansa że pomoże. TB
    wtedy po prostu ponownie otworzy połączenie.

    --
    Od kiedy moja dziewczyna jest w ciąży, wiele rzeczy się zmieniło.
    Np. moje imię, nazwisko, adres i numer telefonu.

  • 12. Data: 2024-09-10 18:55:33
    Od: Trybun <M...@t...cb>

> [...]
    > serwer szybko zamyka nieaktywne połączenia. Jest szansa że pomoże. TB
    > wtedy po prostu ponownie otworzy połączenie.

    Ale co zepsute, router? Tzn na 99% chodzi o router bo na modemie
    podłączonym bezpośrednio do kompa problem nie występuje. Ale co w tym
    routerze mogło się przestawić? I czy istnieje możliwość że na innym tego
    problemu nie będzie. Gdzieś na strychu powinienem mieć starego choć
    bardzo mało używanego TP-Linka 34xxxcos tam.
    Dzięki za propozycję, ale na razie trochę przeraża mnie to całe
    ustawianie Usenetu od nowa, tym bardziej że występujące problemy nie są
    aż tak bardzo uciążliwe.

  • 13. Data: 2024-09-10 18:55:51
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    > U mnie TB sam zapisuje co jakiś czas bez mej interwencji...

    I nie pyta przy wyłączaniu czy wiadomość zapisać?

  • 14. Data: 2024-09-11 07:43:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 08.09.2024 o 15:20, Trybun pisze:

    > Thunderbird, i to tylko przy obsłudze Usenetu. Wystarczy trochę dłużej
    > pisać post i już go się nie wyśle, trzeba go zapisać, restart TB i
    > dopiero można wysłać, oczywiście jak najszybciej bo dłuższa chwila
    > zwłoki i trzeba operację przeprowadzać od nowa. Normalne wiadomości
    > obsługuje bez żadnych problemów.

    To nie wina Thunderbirda - przynajmniej nie bezpośrednio.
    Tak się dzieje na Chmurce z (prawdopodobnie) powodu, że serwer wymaga
    każdorazowo uwierzytelnienia (opcja w ThB).
    Też mi się tak czasem zdarza przy normalnym użytkowaniu a już w 100% gdy
    włączam/wyłączam VPN. Pojawiają się notyfikacje o zresetowaniu połączenia.
    U mnie jednak nie muszę zamykać Thunderbirda - wystarczy wysłać daną
    wiadomość ponownie - działa w 100% przypadków.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 15. Data: 2024-09-12 18:40:32
    Od: Olek <o...@p...onet.pl>

    W dniu 10.09.2024 o 18:55, Trybun pisze:

> [...]
    > Dzięki za propozycję, ale na razie trochę przeraża mnie to całe
    > ustawianie Usenetu od nowa, tym bardziej że występujące problemy nie są

    W pierwszym poście piszesz, że przez wifi nie ma problemu.
    Jak rozumiem połączenie wifi jest z tym samym ruterem?
    No to raczej dziwne by było, gdyby soft rutera inaczej filtrował ruch
    przez ethernet kablowy i radiowy.
    Więc to najprawdopodobniej w niższej warstwie jest usterka, czyli
    spróbuj wymienić kabel sieciowy, później inne gniazdko w ruterze.
    Jeśli nie pomoże, to jeszcze karta sieciowa komputera może być
    uszkodzona. Do komputera można podpiąć inną kartę.

    Z grubsza połączenie możesz potestować np. tak:
    ping -t -l 1500 192.168.1.1

    W miejsce "192.168.1.1" wpisz IP swojego rutera.

    Kilkuminutowa obserwacja tego pingowania powinna pokazać czy połączenie
    gubi pakiety.
    --
    Olek

  • 16. Data: 2024-09-13 10:19:16
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 11.09.2024 o 07:43, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > U mnie jednak nie muszę zamykać Thunderbirda - wystarczy wysłać daną
    > wiadomość ponownie - działa w 100% przypadków.

    Spróbuję z tym uwierzytelnieniem na serwerze z którego
    korzystam(Paganini), to może być jakiś trop.
    U mnie restart to konieczność, łącze jakby się zamroziło, nie tylko nie
    idzie nic wysłać a nawet odczytać nowych wiadomości, widać tylko
    komunikat "odczytywanie wiadomości, i tak bez końca.

  • 17. Data: 2024-09-13 10:20:15
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    W dniu 12.09.2024 o 18:40, Olek pisze:

> [...]
    > ping -t -l 1500 192.168.1.1
    >
    > W miejsce "192.168.1.1" wpisz IP swojego rutera.
    >
    > Kilkuminutowa obserwacja tego pingowania powinna pokazać czy

    Nie, w miarę używania okazuje się że wifi tylko czasowo spowalnia
    zjawisko, np przy kablu zawieszenie serwera następuje po minucie
    nieużywania to wifi trochę ten czas wydłuża, ale zawieszenie też następuje.
    Przetestowałem pingowanie przy włączonym Thunderbirdzie i włączonym
    serwerze Paganini, wykres równy jak stół, ale serwer w trakcie testu się
    zawiesił..  A więc to chyba nie wina routera. Spróbuje poszukać jeszcze
    tego starego TP-Linka, i na nim spróbować, ale wielkiej nadziei nie ma..