  • 1. Data: 2011-02-06 17:41:32
    Temat: Router Linksysa - Odłączenie zasilania = wyczyszczenie ustawień.
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    Witam,

    Mam taki problem. Dosyć stary Linksys (z wifi) pracuje bez zarzutu. (nie
    pamiętam modelu) Nie wiesza się, nie przegrzewa, nie zrywa połączenia
    itp. Obecnie pracuje on u rodziców mojej kobiety.

    Kilka dni temu pojawił się pewien problem. Mianowice po odłączeniu
    zasilania router wraca do ustawień fabrycznych. Nie było by problemu
    gdyby nie fakt, że u nich prąd wyłączany jest nawet kilka razy w
    miesiącu(a to drzewa wycinają, a to coś konserwują).

    Czy czeka mnie wymiana sprzętu na nowy? (Wolałbym tego uniknąć bo nowe
    routery to chłam z którym są ciągłe problemy)

  • 2. Data: 2011-02-06 17:56:03
    Od: Andrzej Zbierzchowski <...@v...pl>

    W dniu 2011-02-06 18:41, CUT_INZ pisze:
> [...]
    > (nie pamiÄ?tam modelu) Nie wiesza siÄ?, nie przegrzewa, nie zrywa
    > poĹ?Ä?czenia itp. Obecnie pracuje on u rodzicĂłw mojej kobiety.
    >
    > Kilka dni temu pojawiĹ? siÄ? pewien problem. Mianowice po odĹ?Ä?czeniu
    > zasilania router wraca do ustawieĹ? fabrycznych. Nie byĹ?o by problemu
    > gdyby nie fakt, Ĺźe u nich prÄ?d wyĹ?Ä?czany jest nawet kilka razy w
    > miesiÄ?cu(a to drzewa wycinajÄ?, a to coĹ? konserwujÄ?).
    >
    > Czy czeka mnie wymiana sprzÄ?tu na nowy? (WolaĹ?bym tego uniknÄ?Ä? bo
    > nowe routery to chĹ?am z ktĂłrym sÄ? ciÄ?gĹ?e problemy)

    Zajrzyj do środka - może jest jakaś pamięc z niezaleznym zasilaniem -
    jak BIOS w pececie? Może po prostu bateryjka do wymiany?
    --
    http://plfoto.com/4922/autor.html

  • 3. Data: 2011-02-06 19:10:18
    Od: RPC5JHG <g...@y...co.uk>

    CUT_INZ wrote:
> [...]
    >
    > Czy czeka mnie wymiana sprzętu na nowy? (Wolałbym tego uniknąć bo nowe
    > routery to chłam z którym są ciągłe problemy)

    A co to za linksys? Jaki model?

  • 4. Data: 2011-02-06 21:18:31
    Od: btn <w...@b...pl>

    > Czy czeka mnie wymiana sprzętu na nowy? (Wolałbym tego uniknąć bo nowe
    > routery to chłam z którym są ciągłe problemy)

    Zacznij od podstaw czyli od np. zmiany firmware'u.

  • 5. Data: 2011-02-08 19:50:58
    Od: Uncle Pete <p...@i...waw.pl>

> [...]
    > gdyby nie fakt, że u nich prąd wyłączany jest nawet kilka razy w
    > miesiącu(a to drzewa wycinają, a to coś konserwują).

    U mnie tak było po aktualizacji firmware. Wkurzyłem się i wgrałem
    Tomato. Od tamtej pory jestem szczęśliwy :)

    Router to WRT54G.

    Piotr

  • 6. Data: 2011-02-09 13:43:02
    Od: CUT_INZ <C...@g...pl>

    W dniu 06-02-2011 20:10, RPC5JHG pisze:

    > A co to za linksys? Jaki model?

    wag354g

  • 7. Data: 2011-02-10 23:38:54
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 06 Feb 2011 18:41:32 +0100, CUT_INZ napisał(a):

    (ciach...)
    > Czy czeka mnie wymiana sprzętu na nowy? (Wolałbym tego uniknąć bo nowe
    > routery to chłam z którym są ciągłe problemy)

    Pierwsze podejrzenie - ma jakąś bateryjkę podtrzymującą pamięć z
    ustawieniami. Może takowa padła?

    Druga kwestia - odbiegająca od tematu nieco - mam TP-Linka WR841N (nie
    bawiłem się w zmianę fabrycznego softu na nim) i powiem Ci, że żadnych
    powodów do narzekań nie widzę.

    [ Wątrobę żółć zalewała. Nerki oblały się strachem. Gardło nerwowo ]
    [ przełykało ślinę. Żołądek coś gryzło na samą myśl. Nogi i język niedługo ]
    [ miały zacząć się plątać. Serce krew zalewała. I tylko mózg się cieszył, ]
    [ że nadchodzi PIĄTEK! (JoeMonster.org) ]

  • 8. Data: 2011-02-16 11:09:14
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 06.02.2011 18:56, Andrzej Zbierzchowski pisze:
    > Zajrzyj do środka - może jest jakaś pamięc z niezaleznym zasilaniem - jak BIOS w
    pececie? Może po prostu bateryjka do wymiany?

    Ostawiam, że raczej Flash, a nie podtrzymywanie. W środku
    większości routerków nie widać ani żadnego układu typu Dal-
    las, ani tym bardziej bateryjki.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-04-15 21:07:32
    Od: "G Nowak" <g...@g...com>

    Niestety nie ma gargoyla, tomato czy ddwrt na urzadzenia z modemem Dsl.

    --
    Pozdr

  • 10. Data: 2011-04-15 21:17:07
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 06/02/2011 17:41, CUT_INZ wrote:
> [...]
    >
    > Czy czeka mnie wymiana sprzętu na nowy? (Wolałbym tego uniknąć bo nowe
    > routery to chłam z którym są ciągłe problemy)`.

    Router(config)#config-register 0x2102
    Router(config)#end
    ;-)

    A tak poważnie, po tym dowcipie hermetycznym: jak Ci napisano,
    zacznij od upgrade firmware. Jak nie pomoże, router jest uszkodzony
    (NVRAM).

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel