  • 1. Data: 2011-02-06 18:16:33
    Temat: używany lapek z dobrymi rokowaniami
    Od: Oncek <c...@g...com>

    Witam
    Chce kupić młodszej siostrze laptopa bo dziewczyna potrzebuje cegoś
    głównie do neta, szkoły i czasem jakiś filmik.
    Prosze o opinie najlepiej osoby związane z serwisami -co warto kupić
    jeśli chodzi o używki i ich bezawaryjność.
    Będzie to sprzet uzywany w granicach 500-700 zł nie starszy niż 3lata.
    Więcej pieniążków niestety nie znajde na ten cel.
    Wymagań nie mam dużych ale chciałbym żeby to bylo coś bezawaryjnego,
    na necie i na allegro jest sporo laptopów z felernych serii HP i
    Toshiby a nawet IBM. Wiadomo w HP, cała seria dv6000 dv8000 i dv9000
    miała i ma wade lutowania chipow i grafiki i praktycznie co drugi ten
    laptop po dwoch trzech latach ląduje na allegro w dziale uszkodzone.
    Podobnie Toshiby np seria A200 i A300. IBMy też miały wpadki ale mniej
    spektakularne.

    Głownie chodzi o bezawaryjność, i dobrą obudowę więc wszelkie Acery i
    podobne wynalazki odpadają.
    Nie chce też czegos z poprzedniej epoki typu dell d600 albo stary IBM
    bo to sprzety 6-8 letnie w ktorych też padają masowo różne komponenty.
    Baterie i tak pewnie bede musiał kupić nową więc to ma mniejsze
    znaczenie.

  • 2. Data: 2011-02-06 19:11:39
    Temat: Re: używany lapek z dobrymi rokowaniami
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-02-06 19:16, Oncek pisze:
> [...]
    > głównie do neta, szkoły i czasem jakiś filmik.

    > Będzie to sprzet uzywany w granicach 500-700 zł nie starszy niż 3lata.

    No to potrzebujesz duuuuuużo szczęścia aby w tej kwocie zmiescić 3
    letniego, bezawaryjnego lapka. Oczywiście możesz trafić coś za 700 zł
    ale gwarantuję że będzie mocno poleasingowy czyli "leciutkie pekniecie
    polowy obudowy, napęd dvd, pamięć 1 mb etc

    jak chcesz 3 latka, trwałego to dozbieraj do 1000-1100 zł, chyba że
    wystarczy ci netbook

  • 3. Data: 2011-02-06 20:07:52
    Od: BearBag <b...@o...pl>

> [...]
    > polowy obudowy, napęd dvd, pamięć 1 mb etc
    >
    > jak chcesz 3 latka, trwałego to dozbieraj do 1000-1100 zł, chyba że

    No już nie przesadzaj, akurat ze sprzetem używanym mam troche wspolnego
    także w pracy i za 700zł można naprawdę przebierać. Lekkie usterki typu
    zawias do wymiany czy nie działający touchpad mi nie przeszkadzają bo sam
    sobie to naprawie.
    3-letni laptop jest już po gwarancji i cena mocno pikuje w dół.
    Chodzi mi tylko o to żeby ktoś polecił w miarę bezawaryjny sprzęt, bo całe
    serie laptopów mają powtarzające sie usterki i tego można uniknąć.
    Myslałem nad Asusem ale z tego co widzę to tez płyty mają bardzo krótko
    żyjące.

    Pozdrawia BearBag...

  • 4. Data: 2011-02-06 20:23:54
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-02-06 21:07, BearBag pisze:

> [...]

    > Chodzi mi tylko o to żeby ktoś polecił w miarę bezawaryjny sprzęt, bo całe
    > serie laptopów mają powtarzające sie usterki i tego można uniknąć.

    Nie rozumiem, twierdzisz że się znasz i twierdzisz że nie znasz, nie
    wiem w końcu.

    Wcześniej nie pisałeś że może być niesprawny (touchpad, zawias etc to
    znowu koszt do 100 zł)

    Ja też mam trochę orientacji i twierdzę że raczej 1000 zł - jeśli mniej
    to właśnie za to że jest uszkodzony i ubogo wyposażony.

    Jeśli miałbym coś sugerować to dla kobiety może x60 - x60s - 12"
    beznapędowiec, czasem w okolicach 700 zł coś znajdziesz (z czasem doka
    za 150 zł można trafić)

    Jesli zaś chodiz o rocznik to raczej początek 2007 czyli 4 latek w cenie
    700-1000 za przyzwoity trzeba zapłacić. jak coś znajdziesz taniej to
    raczej szczęście niż reguła.

    Jak poleasingowy to mało pamięci i napęd niezbyt bogaty

  • 5. Data: 2011-02-06 20:51:31
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-06 21:23, boxfish pisze:

> [...]
    > raczej szczęście niż reguła.
    >
    > Jak poleasingowy to mało pamięci i napęd niezbyt bogaty

    Na Allegro za 300 zł. można już kupić.
    Ten to z ekranem 14'
    http://allegro.pl/sony-i-nec-super-cena-windows-xp-1
    -6ghz-1500-ati-i1448933872.html

    --
    animka

  • 6. Data: 2011-02-06 21:04:50
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-02-06 21:51, animka pisze:
    > Na Allegro za 300 zł. można już kupić.
    > Ten to z ekranem 14'
    > http://allegro.pl/sony-i-nec-super-cena-windows-xp-1
    -6ghz-1500-ati-i1448933872.html
    mobile Athlon XP 1500+
    PAMIĘĆ RAM: 256MB

    Ani nie ten wiek, ani ta cena, ani wydajność (troche flasha na www i
    zdechnie), ani 256MB ramu nie nadają się do pracy jakiejkolwiek. O
    odtworzeniu filmu to też można zapomnieć (jakiegokolwiek współczesnego,
    o jakości choćby zbliżonej do hd-ready)

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2011-02-06 21:13:23
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-02-06 22:04, BartekK pisze:
> [...]
    > zdechnie), ani 256MB ramu nie nadają się do pracy jakiejkolwiek. O
    > odtworzeniu filmu to też można zapomnieć (jakiegokolwiek współczesnego,

    No tej pamięci to faktycznie bardzo mało, ale dołożyć chyba można?

    --
    animka

  • 8. Data: 2011-02-07 07:13:11
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-02-06 21:51, animka pisze:

    > Na Allegro za 300 zł. można już kupić.
    > Ten to z ekranem 14'
    > http://allegro.pl/sony-i-nec-super-cena-windows-xp-1
    -6ghz-1500-ati-i1448933872.html

    tyle że ten ma 6-8 lat a nie 3

  • 9. Data: 2011-02-07 07:26:11
    Od: ikov <i...@t...pl>

> [...]
    > serie laptopów mają powtarzające sie usterki i tego można uniknąć.
    > Myslałem nad Asusem ale z tego co widzę to tez płyty mają bardzo krótko

    Może jednak coś z IBM/Lenovo serii T lub R? Jest trochę poleasingowych,
    a są to raczej solidne maszyny przeznaczone do pracy a nie błyszczące
    zabawki. Te kilkuletnie śmiało pociągną YT na 720, neta z flashami i
    nawet śmiało mogą być targane w różne szemrane miejsca, jak szkoły (na
    99% będzie używany do neta, gier flashowych i yt, a czasami jakaś praca
    do szkoły - sciagapl albo inne takie).

  • 10. Data: 2011-02-07 07:33:23
    Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>

    W dniu 2011-02-07 08:26, ikov pisze:

    > Może jednak coś z IBM/Lenovo serii T lub R?

    Seria R, a szczegolnie R61 - znane problemy z ukladem graficznym GPU

    --
    Michał "HoMMeR" Paszek