  • 1. Data: 2014-04-02 14:34:30
    Temat: Router Axesstel MV610VR jest tylko do CDMA
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ... czy jest jakaś alternatywa dwusystemowa HSPA/CDMA dla niego?
    Czy jak się chce HSPA/CDMA to trzeba kupić modem i inny router z USB?

  • 2. Data: 2014-04-02 17:02:56
    Temat: Re: Router Axesstel MV610VR jest tylko do CDMA
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-02 14:34, Pszemol pisze:
    > ... czy jest jakaś alternatywa dwusystemowa HSPA/CDMA dla niego?
    > Czy jak się chce HSPA/CDMA to trzeba kupić modem i inny router z USB?

    Dwu systemową alternatywą dla tego Axesstla są modemy firmy AnyData,
    dostępne w Orange bądź w wolnej sprzedaży.
    Niekoniecznie musisz kupować dodatkowo router, jeżeli korzystasz z
    Win7/8, a komp ma kartę wi-fi to możesz za pomocą odpowiedniego
    programu postawić na nim wirtualny punkt dostępu.

  • 3. Data: 2014-04-04 03:28:13
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <I...@j...com> wrote in message

    > Dwu systemową alternatywą dla tego Axesstla są modemy firmy AnyData,
    > dostępne w Orange bądź w wolnej sprzedaży.

    Który model się nada do CDMA i HSPA/LTE jednocześnie ?

    > Niekoniecznie musisz kupować dodatkowo router, jeżeli korzystasz z
    > Win7/8, a komp ma kartę wi-fi to możesz za pomocą odpowiedniego programu
    > postawić na nim wirtualny punkt dostępu.

    To akurat odpada, bo router jest przy oknie bo tylko tam jest zasięg
    komórkowy i ten router ma dawać internet przez wifi m.in. do komputera.

  • 4. Data: 2014-04-04 14:59:25
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-04 03:28, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <I...@j...com> wrote in message

    > Który model się nada do CDMA i HSPA/LTE jednocześnie ?

    Oj co do LTE to nie jestem pewny czy w ogóle jast taki modem. Ale
    CDMA+HSDPA+UMTS+EDGE+GPRS, to choćby AnyData 635WA, AnyData 770 i 8xx.
    Ten z serii 8xx obsługuje także trzy pasma CDMA, a więc w tym
    standardzie można uzyskać prawie 10 Mb/s.

    > To akurat odpada, bo router jest przy oknie bo tylko tam jest zasięg
    > komórkowy i ten router ma dawać internet przez wifi m.in. do komputera.

    Niektóre z modemów AnyData maja antenki zewnętrzne, a więc można taką
    antenkę postawić na parapecie zamiast routera. Ja tak miałem przez długi
    czas - modem podpięty do kompa - antenki na parapet, w kompie
    zainstalowany wirtualny router, i miałem bezprzewodowy net w
    telefonach, telewizorach i laptopie.

  • 5. Data: 2014-04-05 01:32:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Oj co do LTE to nie jestem pewny czy w ogóle jast taki modem.

    Nie nadążają ze sprzętem gonić technologii?
    Przecież LTE już jest od dawna...

    > Ale CDMA+HSDPA+UMTS+EDGE+GPRS, to choćby
    > AnyData 635WA, AnyData 770 i 8xx. Ten z serii 8xx obsługuje także trzy
    > pasma CDMA, a więc w tym standardzie można uzyskać prawie 10 Mb/s.

    Dzięki, będę w takim razie polował na Allegro/eBay :-)

> [...]
    > czas - modem podpięty do kompa - antenki na parapet, w kompie
    > zainstalowany wirtualny router, i miałem bezprzewodowy net w telefonach,

    Antenka też nie ma sensu w moim rozwiązaniu bo komputer w sypialni
    po drugiej stronie mieszkania gdzie jest to okno z dobrym odbiorem :-)

    Okno w sypialni ma "zero" kresek, niestety - swoją drogą ciekawe że
    okno z szybami przeciwwłamaniowymi aż tak dobrze ekranuje fale EM.

  • 6. Data: 2014-04-10 12:06:56
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-04-05 01:32, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <I...@j...com> wrote in message

    > Nie nadążają ze sprzętem gonić technologii?
    > Przecież LTE już jest od dawna...

    Wydaje się że standard CDMA to już zabytek i nikt w to nie inwestuje. A
    tak w ogóle CDMA i LTE to dwie sprzeczności, CDMA to olbrzymi zasięg i
    tym samym przeznaczony głównie do zastosowanie pozamiejskiego, a LTE to
    zupełna tego odwrotność, mikroskopijny zasięg sprawia że nadaje się
    przede wszystkim do miast..

    > Dzięki, będę w takim razie polował na Allegro/eBay :-)

    No ale co Ci to da jak kupisz na Allegro? Przecież do CDMA musisz mieć
    ekstra kartę SIM/RUIM, a taką uzyskasz tylko podpisując umowę z Orange..
    Piszę o Orange, jak z tym jest w Plusie to nie mam pojęcia.

> [...]
    >
    > Okno w sypialni ma "zero" kresek, niestety - swoją drogą ciekawe że
    > okno z szybami przeciwwłamaniowymi aż tak dobrze ekranuje fale EM.

    Czyli faktycznie musisz mieć router.

  • 7. Data: 2014-04-10 13:23:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > samym przeznaczony głównie do zastosowanie pozamiejskiego, a LTE
    > to zupełna tego odwrotność, mikroskopijny zasięg sprawia że nadaje się

    W miastach masz cienie i echa - nigdy nie wiesz co akurat będzie
    mieć lepszy sygnał u Ciebie na parterze w starej kamienicy, gęstej
    zabudowie miejskiej gdzie na dodatek i Ty i sąsiedzi macie w oknach
    jakieś szyby antywłamaniowe ekranujące fale EM (metalizowane?).

    > No ale co Ci to da jak kupisz na Allegro? Przecież do CDMA musisz mieć
    > ekstra kartę SIM/RUIM, a taką uzyskasz tylko podpisując umowę z Orange..
    > Piszę o Orange, jak z tym jest w Plusie to nie mam pojęcia.

    I nie można umowy podpisać taniej z własnym sprzętem?