  • 31. Data: 2011-11-24 22:28:17
    Temat: Re: Rosyjska kompilacja
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 24 Nov 2011 21:12:44 GMT, to napisał(a):
    > begin J.F
    >
    > Tyle, że nie jeździmy tylko po śniegu. Na śniegu to i niektóre nalewki są
    > niezłe. Po drugie Frigo 2 wcale nie jest taka tania, w rozmiarze
    > 205/55/16 może i należy do jednych z tańszych, ale dokładając 10-20%
    > można już przebierać w dużo lepszych oponach.

    Lepszych, czy tylko drozszych ?
    Mozna gdzies jazde probna zrobic, zeby sie przekonac ?

    > Nie wiem jak w przypadku mniejszych rozmiarów.

    No coz, przyjmijmy ze mowimy o osobach ktore stac na drogie samochody i na
    opony tez.

    Aczkolwiek ... powiedzmy ze mam doswiadczenie z typem X, uwazam ze to dobre
    opony, a teraz mam nowe auto .. kupowac X, czy wybierac "lepsze" ?

    J.

  • 32. Data: 2011-11-24 23:24:23
    Od: venioo <p...@o...eu>

    Albo oni tam tak grubo chleja, albo nie wiem gdzie maja oczy.

    --
    venioo
    GG:198909

  • 33. Data: 2011-11-25 03:52:24
    Od: to <t...@x...abc>

    begin J.F.

    > Lepszych, czy tylko drozszych ?
    > Mozna gdzies jazde probna zrobic, zeby sie przekonac ?

    Po co? Jest sporo wiarygodnych testów z danymi cząstkowymi. Jest tez
    metoda prostej dedukcji -- czy "ekonomiczna" kopia modelu opony sprzed
    wielu sezonów może być rewelacją? Mocno wątpliwe.

    > No coz, przyjmijmy ze mowimy o osobach ktore stac na drogie samochody i
    > na opony tez.

    Bez przesady. 205/55/R16 czy 195/65/R15 to popularne rozmiary w
    popularnych autach. Wszedłem do pierwszego sklepu z oponami i widzę, że
    dokładając 20-30 zł do Dębicy (koszt opony > 300 zł) mogę mieć Uniroyale
    czy Nokiany. Ja tam wolę dołożyć.

    > Aczkolwiek ... powiedzmy ze mam doswiadczenie z typem X, uwazam ze to
    > dobre opony, a teraz mam nowe auto .. kupowac X, czy wybierac "lepsze" ?

    Prawie nikt nie ma obiektywnego zdania na temat opon, bo nie sposób
    przetestować choćby kilku ich rodzajów. Kto ma możliwość wypożyczenia
    kilku kompletów kół i sprawdzenia ich na własnym aucie i to najlepiej
    przez kilka sezonów (zmieniamy co tydzień?), bo też istotne jest, jak
    opona będzie zachowywać się po np. dwóch latach eksploatacji? Raczej
    nikt. Więc opinia "uważam, że to dobre opony" ma wartość symboliczną.

  • 34. Data: 2011-11-25 07:10:27
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-11-24 14:17, DoQ pisze:
    > Witam,
    >
    > http://www.youtube.com/user/twisternederland7?featur
    e=grec_index
    > Chyba częściej tam kupują prawka niż u nas, a postrachem dróg jest
    > "Łada" ;)

    Mnie zastanawia, jak oni to robią, że potrafią wylecieć na prostym
    odcinku na suchej nawierzchni. Pasażerka obok robi loda czy co?

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 35. Data: 2011-11-25 10:00:38
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "to" <t...@x...abc> napisał w wiadomości

    > Nie świruj. One mają bieżnik STARYCH GoodYearów (bodaj UG5, czyli ileś
    > tam modeli w tył),

    Pytanie czy stary wzór będzie gorszy niż nowy. Bo ja w tym widzę czasem
    zmiany dla zmian.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 36. Data: 2011-11-25 11:47:28
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 25-11-2011 07:10, Grejon pisze:
    e=grec_index
    > Mnie zastanawia, jak oni to robią, że potrafią wylecieć na prostym
    > odcinku na suchej nawierzchni. Pasażerka obok robi loda czy co?

    Chodzi ci o np. niebieską Ładę co zakończyła w rowie? Zakładam że
    zawieszenie + brak amortyzatorów zrobiło swoje;)

    --
    Paweł

  • 37. Data: 2011-11-25 12:14:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "to" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    begin J.F.
    >Po co? Jest sporo wiarygodnych testów z danymi cząstkowymi. Jest tez

    Wiarygodnych ? Pol, a moze 1/3.

    >metoda prostej dedukcji -- czy "ekonomiczna" kopia modelu opony
    >sprzed
    >wielu sezonów może być rewelacją? Mocno wątpliwe.

    Jak sie popatrzysz na inne wyroby - czy one tak wszystkie lepsze niz
    poprzednie wersje ?

> [...]
    >Bez przesady. 205/55/R16 czy 195/65/R15 to popularne rozmiary w
    >popularnych autach. Wszedłem do pierwszego sklepu z oponami i widzę,

    Raczej chodzilo mi o to ze jak juz ktos kupuje nowego Mercedesa, to
    moze kupic i opony dwa razy drozsze.

    >dokładając 20-30 zł do Dębicy (koszt opony > 300 zł) mogę mieć
    >Uniroyale
    >czy Nokiany. Ja tam wolę dołożyć

    A ja nie bardzo: skoro nie widac roznicy to po co przeplacac.
    A jak sie okaze ze te inne to jakies tanie budzetowki sa ?

    Nokian mi np nie potrafil odpowiedziec czy WR to sa zimowe czy
    caloroczne ..

    >Prawie nikt nie ma obiektywnego zdania na temat opon, bo nie sposób
    >przetestować choćby kilku ich rodzajów.

    Po dwoch latach w roznych warunkach cos tam juz mozna powiedziec.

    Inna sprawa ze opona kupiona dzis, to nie musi byc ta sama co
    produkowana dwa lata temu.

    J.

  • 38. Data: 2011-11-25 12:28:15
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Grejon wrote:

    > Mnie zastanawia, jak oni to robią, że potrafią wylecieć na prostym
    > odcinku na suchej nawierzchni. Pasażerka obok robi loda czy co?

    Chyba jak szczekoscisku dostala...

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 39. Data: 2011-11-25 12:31:54
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Fri, 25 Nov 2011 12:14:23 +0100, J.F na pl.misc.samochody napisał(a):

    > Nokian mi np nie potrafil odpowiedziec czy WR to sa zimowe czy
    > caloroczne ..

    Ale które WR ;-) ? I na jaki rynek ? Bo np. WRG2 w Europie jest zimową, ale
    już w USA jest całoroczną ;-)

    "Prasa [...] jest to najostrzejsza i najpotężniejsza broń naszej partii.
    Iosif Stalin (właśc. Iosif Dżugaszwili, 1879 - 1953)"

  • 40. Data: 2011-11-25 12:51:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    napisał(a):
    >Ale które WR ;-) ? I na jaki rynek ? Bo np. WRG2 w Europie jest
    >zimową, ale
    >już w USA jest całoroczną ;-)

    No i tak samo ze starszymi bylo.
    Tylko czemu Nokian nie potrafil napisac ze to calkiem inne opony sa.
    A moze nie sa inne ?

    (to tak apropos tych olejow).

    J.