    From: to <t...@x...abc>
    Subject: Re: Rosyjska kompilacja
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <jalr7a$64s$1@mx1.internetia.pl> <jalrh1$scf$1@news.onet.pl>
    <4eceb34c$0$5820$65785112@news.neostrada.pl>
    <awkdr7musrmd$.q66r65asx0d8.dlg@40tude.net>
    Date: 25 Nov 2011 02:52:24 GMT

    begin J.F.

    > Lepszych, czy tylko drozszych ?
    > Mozna gdzies jazde probna zrobic, zeby sie przekonac ?

    Po co? Jest sporo wiarygodnych testów z danymi cząstkowymi. Jest tez
    metoda prostej dedukcji -- czy "ekonomiczna" kopia modelu opony sprzed
    wielu sezonów może być rewelacją? Mocno wątpliwe.

    > No coz, przyjmijmy ze mowimy o osobach ktore stac na drogie samochody i
    > na opony tez.

    Bez przesady. 205/55/R16 czy 195/65/R15 to popularne rozmiary w
    popularnych autach. Wszedłem do pierwszego sklepu z oponami i widzę, że
    dokładając 20-30 zł do Dębicy (koszt opony > 300 zł) mogę mieć Uniroyale
    czy Nokiany. Ja tam wolę dołożyć.

    > Aczkolwiek ... powiedzmy ze mam doswiadczenie z typem X, uwazam ze to
    > dobre opony, a teraz mam nowe auto .. kupowac X, czy wybierac "lepsze" ?

    Prawie nikt nie ma obiektywnego zdania na temat opon, bo nie sposób
    przetestować choćby kilku ich rodzajów. Kto ma możliwość wypożyczenia
    kilku kompletów kół i sprawdzenia ich na własnym aucie i to najlepiej
    przez kilka sezonów (zmieniamy co tydzień?), bo też istotne jest, jak
    opona będzie zachowywać się po np. dwóch latach eksploatacji? Raczej
    nikt. Więc opinia "uważam, że to dobre opony" ma wartość symboliczną.