eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRopniak czy beznyniakRe: Ropniak czy beznyniak
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.inte
    rnetia.pl!not-for-mail
    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ropniak czy beznyniak
    Date: Thu, 07 Jun 2012 12:34:16 +0200
    Organization: ANACRON
    Lines: 43
    Message-ID: <jqq07s$bjo$1@mx1.internetia.pl>
    References: <b...@c...googlegroups.com>
    <jqpvml$7is$1@mx1.internetia.pl>
    Reply-To: a...@a...pl
    NNTP-Posting-Host: user19-070.satfilm.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1339065404 11896 77.91.19.70 (7 Jun 2012 10:36:44 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Jun 2012 10:36:44 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <jqpvml$7is$1@mx1.internetia.pl>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2453814
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-06-07 12:25, anacron pisze:
    > W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze:
    >> Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po
    >> mieście się nie jeździ bo spala wiele. Mi odwrotnie wydaje się,
    >> beznyna znacznie więcej spali i w dieslu łatwiej moc poczuć jest. Chcę
    >> Octavie pięcioletnią kupić i wybrać co mam nie wiem.
    >
    > Diesel w mieście wymaga machania dźwignią zmiany biegów częściej niż w
    > przypadku benzyny (inaczej wpadasz w turbo dziurę). Do jazdy tylko, czy
    > też przede wszystkim po mieście nie kupowałbym nowoczesnego diesla, bo
    > ten zanim się rozgrzeje wymaga obchodzenia się z nim jak z jajkiem
    > (delikatne operowanie pedałem gazu) i na zimnym silniku pali dużo więcej
    > (czasami więcej niż analogiczna benzyna).
    >
    > Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć. W mieście
    > będzie o wiele bardziej elastyczny i przyjemniejszy do jazdy, ale i
    > droższy w tankowaniu (i o wiele tańszy w w przypadku napraw). A jazda na
    > niedogrzanym silniku nie powoduje aż tak dużego wzrostu spalania jak w
    > przypadku silnika diesla z turbiną.
    >
    > 1.4 CVVT 109KM palił w mieście 10l Pb / 100 km
    > 1.4 CRDI 90KM pali często 9l ON / 100 km
    >
    > Masy pojazdów podobne, i mowa o zimnym silniku, czyli pierwsze 4-5km po
    > nocy. Jeśli weźmiesz założenie, że 3/4 to trasy, a 1/4 to miasto
    > spalanie będzie przestawiało się w ten sposób (realne dane):
    >
    > 1.4 CVVT PB 7,6 l/100km
    > 1.4 CVVT LPG -9,3 l/100km
    > 1.4 CRDI ON - 5.2 l/100km
    >
    > Tak prywatnie po mieście (jeśli mówmy o manualnej skrzyni biegów)
    > znacznie przyjemniej jeździ się autem z silnikiem benzynowym. Ja mam
    > diesla, żona benzynę, obydwa 1.4, obydwa w okolicach 1250kg i obydwa
    > około 100KM i jak mam po mieście jeździć wolę jej benzynę (obydwa
    > tankuje ja, więc nie chodzi tu o to, że nie za swoje jadę - bo zapewne
    > taki Maśląg zaraz ten argument wyciągnie).

    Aha ze świateł w przy _manualnej_ _skrzyni_ _biegów_ na starcie diesel
    nie ma szans z benzyniakiem, przy założeniu, że _obydwa_ _trzymamy_ _w_
    _ekonomicznym_ _przedziale_ _obrotów_ (oceniam na podstawie dwóch aut o
    podobnej mocy i masie). Diesel swoje walory pokazuje dopiero na trasie
    przy wyższych prędkościach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: