  • Data: 2012-06-07 15:48:15
    Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ciekawe. Laguną benzynową 1.8 8V 90KM ciężko mi było zejść poniżej 12
    > litrów. Z góry uprzedzę - tak wiem, to dość stary silnik.
    > Pugiem z dieslem - 2.0HDi 90KM uzyskanie wyniku rzędu 8L na
    > _tych_samych_trasach_ nie jest problemem. Dodam, że to trasy po 5-6km.
    > Problemów zimowych praktycznie brak. Ważna jest dbałość o w miarę
    > sprawdzone paliwo, naładowany aku i ogólną sprawność auta.

    P307 jest dość ciężkawa. Ja mam 307'kę SW i 206'kę z takimi silnikami
    2,0HDI 90KM. I 307'ka średnio spala 6,3l/100km a 206'ka zadowala się
    5,0l/100km.
    Wcześniej troszkę pojeździłem Micrą 1,3 75KM i na tej samej trasie
    (jazda do pracy, 25km w jedną stronę, z czego trasy 15km a miasta 10km)
    Micra nie chciała zejść poniżej 7,5l/100km.
    Im prostszy i mniej wysilony diesel tym mniej spali w mieście. Choć
    teraz to praktycznie każdy ma różne DPF'y czy FAP'y a to dodatkowo
    podnosi koszta jazdy po mieście.