  • Data: 2012-06-07 14:31:17
    Temat: Re: Ropniak czy beznyniak
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jqpvml$7is$...@m...internetia.pl...

    > Diesel w mieście wymaga machania dźwignią zmiany biegów częściej niż w
    > przypadku benzyny (inaczej wpadasz w turbo dziurę).

    Ale tylko wtedy gdy jedziesz jak ostatnia ofiara.
    Jadąc normalnie nie dopuszczasz do obrotów poniżej 1500 i nie masz problemu
    z turbodziurą, czy zbyt częstą zmianą biegów.

    > Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć.

    I znowu piszesz o wolnossącym.
    A w erze downsizingu coraz więcej benzyniaków, nawet malutkich, również ma
    turbiny, więc dotyczą ich prawie wszystkie zastrzeżenia do diesla.

    > 1.4 CVVT 109KM palił w mieście 10l Pb / 100 km
    > 1.4 CRDI 90KM pali często 9l ON / 100 km

    A u mnie benzyniak 115 koni palił 9-10 l benzyny, diesel zawsze mieści się w
    6,5-7 litrów.

    Na trasie różnica staje się mniejsza, 7-8 l w przypadku benzyniaka i 5,5-6,5
    litra w przypadku diesla.