eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRopniak czy beznyniakRe: Ropniak czy beznyniak
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: anacron <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ropniak czy beznyniak
    Date: Thu, 07 Jun 2012 12:25:05 +0200
    Organization: ANACRON
    Lines: 36
    Message-ID: <jqpvml$7is$1@mx1.internetia.pl>
    References: <b...@c...googlegroups.com>
    Reply-To: a...@a...pl
    NNTP-Posting-Host: user19-070.satfilm.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1339064853 7772 77.91.19.70 (7 Jun 2012 10:27:33 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Jun 2012 10:27:33 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <b...@c...googlegroups.com>
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
    Thunderbird/12.0.1
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2453813
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2012-06-06 16:40, Janusz Janusz pisze:
    > Jak to z tymi silnikami dzisiaj jest. Szwagier mówi, że dieslem to po
    > mieście się nie jeździ bo spala wiele. Mi odwrotnie wydaje się,
    > beznyna znacznie więcej spali i w dieslu łatwiej moc poczuć jest. Chcę
    > Octavie pięcioletnią kupić i wybrać co mam nie wiem.

    Diesel w mieście wymaga machania dźwignią zmiany biegów częściej niż w
    przypadku benzyny (inaczej wpadasz w turbo dziurę). Do jazdy tylko, czy
    też przede wszystkim po mieście nie kupowałbym nowoczesnego diesla, bo
    ten zanim się rozgrzeje wymaga obchodzenia się z nim jak z jajkiem
    (delikatne operowanie pedałem gazu) i na zimnym silniku pali dużo więcej
    (czasami więcej niż analogiczna benzyna).

    Benzynowy po 30s od uruchomienia można już normalnie cisnąć. W mieście
    będzie o wiele bardziej elastyczny i przyjemniejszy do jazdy, ale i
    droższy w tankowaniu (i o wiele tańszy w w przypadku napraw). A jazda na
    niedogrzanym silniku nie powoduje aż tak dużego wzrostu spalania jak w
    przypadku silnika diesla z turbiną.

    1.4 CVVT 109KM palił w mieście 10l Pb / 100 km
    1.4 CRDI 90KM pali często 9l ON / 100 km

    Masy pojazdów podobne, i mowa o zimnym silniku, czyli pierwsze 4-5km po
    nocy. Jeśli weźmiesz założenie, że 3/4 to trasy, a 1/4 to miasto
    spalanie będzie przestawiało się w ten sposób (realne dane):

    1.4 CVVT PB 7,6 l/100km
    1.4 CVVT LPG -9,3 l/100km
    1.4 CRDI ON - 5.2 l/100km

    Tak prywatnie po mieście (jeśli mówmy o manualnej skrzyni biegów)
    znacznie przyjemniej jeździ się autem z silnikiem benzynowym. Ja mam
    diesla, żona benzynę, obydwa 1.4, obydwa w okolicach 1250kg i obydwa
    około 100KM i jak mam po mieście jeździć wolę jej benzynę (obydwa
    tankuje ja, więc nie chodzi tu o to, że nie za swoje jadę - bo zapewne
    taki Maśląg zaraz ten argument wyciągnie).

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: