  • 51. Data: 2013-11-19 20:28:02
    Temat: Re: Rondowa partyzantka po poznańsku
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2013-11-19 20:18, sqlwiel pisze:

    > A konkretnie? Co "załatwiają"?
    >
    > Tłumaczę:
    > 80% skrzyżowań o ruchu kierowanym (osobny pas do jazdy na wprost, osobny
    > do skrętu w lewo) ma osobne zielone do jazdy na wprost i osobne do
    > skrętu w lewo. Niesynchroniczne. Nie podoba mi się to, bo cykl trwa
    > dłużej ORAZ dlatego, że na pozostałych 20% skrzyżowań o ruchu kierowanym
    > zielone do jazdy na wprost i skrętu w lewo jest synchroniczne (albo
    > nawet to ten sam pas). No i taki "jeżdżący nawykiem" depcze gaz jak mu
    > się zapali zielone i skręca w lewo i dostaje w prawy błotnik od jadącego
> [...]

    Rozumiem. Ale to tylko przez nieznajomość przepisów. Świeci S1, jedzie
    ktoś z przodu, świeci S3, kręci w lewo bezkolizyjnie i tyle.

    charwel

  • 52. Data: 2013-11-19 20:37:17
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-19 20:28, charwel(Oo)==::: pisze:

    > Rozumiem. Ale to tylko przez nieznajomość przepisów. Świeci S1, jedzie
    > ktoś z przodu, świeci S3, kręci w lewo bezkolizyjnie i tyle.

    Też zrozumiałem :)
    Ale - czy S-3 GWARANTUJE bezkolizyjny skręt w lewo bez ruchu z
    przeciwka? Jest to gdzieś w przepisach określone? (Pytam, bo nie wiem! I
    ja tam wolę zawsze upewnić się, że nikt nie zamierza we mnie wdupić...)

    Może i bywam zawalidrogą, ale dla mnie "nie daj się stuknąć" ma wyższy
    priorytet, niż "spieprzaj szybko ze skrzyżowania". I tak największymi
    zawalidrogami są ci od "gdzie to ja mam jedynkę?" jak zapala się zielone.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 53. Data: 2013-11-19 20:56:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Nov 2013 20:18:07 +0100, sqlwiel napisał(a):
> [...]
    > do skrętu w lewo) ma osobne zielone do jazdy na wprost i osobne do
    > skrętu w lewo. Niesynchroniczne. Nie podoba mi się to, bo cykl trwa

    No ale bez tego to w lewo moze sie nie dac skrecic, albo jeden pojazd
    na zmiane .. wiec wszysko zalezy od ruchu.

> [...]
    > nawet to ten sam pas). No i taki "jeżdżący nawykiem" depcze gaz jak mu
    > się zapali zielone i skręca w lewo i dostaje w prawy błotnik od jadącego

    No coz - ucza tego na kursach, wystarczy potem kontynuowac nawyki.

    Ale co proponujesz - zeby nie bylo tej wydzielonej fazy ?
    Przy przecinaniu 2-3 pasow ruchu z przeciwka tez powstaja wypadki.
    Ronda ?

    Jeszcze mozna jak we Wroclawiu, zlikwidowac lewoskrety.

    J.

  • 54. Data: 2013-11-19 21:04:47
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 19 Nov 2013 20:37:17 +0100 osobnik zwany sqlwiel
    napisał:

> [...]
    > priorytet, niż "spieprzaj szybko ze skrzyżowania". I tak największymi
    > zawalidrogami są ci od "gdzie to ja mam jedynkę?" jak zapala się

    tak. sygnaliztory kierunkowe gwarantują bezkolizyjność
    http://u.42.pl/2PAm
    sekcja "Ruch bezkolizyjny"

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 55. Data: 2013-11-19 21:20:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 19 Nov 2013 20:37:17 +0100, sqlwiel napisał(a):
    > Też zrozumiałem :)
    > Ale - czy S-3 GWARANTUJE bezkolizyjny skręt w lewo bez ruchu z
    > przeciwka? Jest to gdzieś w przepisach określone? (Pytam, bo nie wiem! I

    Jest i gwarantuje.

    > ja tam wolę zawsze upewnić się, że nikt nie zamierza we mnie wdupić...)

    no i slusznie, biorac pod uwage nasze traktowanie czerwonego swiatla.

    J.

  • 56. Data: 2013-11-19 22:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Też nowinka. :P

    Nie bede udawał wszystko wiedzącego...

    > Doczytaj też o tym jak powinna być ustawiana
    > sygnalizacja, bo też masz braki.

    Co masz na myśli? Możesz wyjaśnić dokładnie?

    > Pewnie, lepiej mieć wypadek i jeździć tramwajem.

    Lepiej jezdzic tak, zeby nie mieć wypadków.
    Co na tym rondzie nie powinno sprawiac trudności.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 57. Data: 2013-11-19 22:15:01
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com>

    > No właśnie to jest dyskusyjne :) Mój wywód zakłada, że to odrębne
    > skrzyżowania.

    Ale, że każde rondo czy, że właśnie tam ? Rondo to po mojemu rondo
    niezależnie od tego, że na każdym skrzyżowaniu z którego się składa ogólne
    zasady obowiązują. Jeśli na wjeździe jest ustąp to masz ustąpić jadącym po
    rondzie i masz pierwszeństwo przed wjeżdżającymi na nie, czyli wszyscy
    wiedzą jak jechać. Jak nie masz ustąp to masz pierwszeństwo wjazdowe, ale
    będziesz musiał ustępować każdemu kto wjeżdża, czyli znowu wszyscy wiedzą
    jak jechać. Inaczej musiałbyś na każdym skrzyżowaniu składowym ronda mieć
    kompletne oznakowanie rozstrzygające znakami kto ma pierwszeństwo. Załóżmy,
    że dojeżdżasz do ronda z ustąp, to na pierwszym masz ustąp, ale na zjazdowym
    też masz już ustąpić, tyle że wjeżdżający też ma Ci ustąpić. Bez ustąp dla
    odmiany wszystkim wydaje się, że mają pierwszeństwo. W efekcie jedynym
    sensownym oznakowaniem wjazdowym byłoby skrzyżowanie dróg równorzędnych albo
    właśnie kompletne oznakowanie.

  • 58. Data: 2013-11-19 22:26:00
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    On 2013-11-19 20:00, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail 433koz_remove_it@remove_it_gmail.com napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > No ale przeciez to wina nei znaków a kierowcy.
    > To czerwone było warunkowe.

    No właśnie - według mnie czerwone powinno oznaczać zawsze, że jechać nie
    wolno i już. Żeby każdy kierowca miał odruch bezwarunkowy.

    > Przeciw zielonym strzałkom tez jestes?

    Zielona strzałka ma zielony kolor, jakoś nawet głupio mi o tym pisać.

    Piotr

  • 59. Data: 2013-11-19 22:46:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 19 Nov 2013 21:00:43 +0000 (UTC), Budzik

    > Co masz na myśli? Możesz wyjaśnić dokładnie?

    Na tym skrzyżowaniu sygnalizacja wewnętrzna powinna być bezwzględnie
    zastosowana -- precyzują to przepisy szczegółowe. Brak sygnalizacji to
    skucha.

    > Lepiej jezdzic tak, zeby nie mieć wypadków.
    > Co na tym rondzie nie powinno sprawiac trudności.

    Tak to możnaby zakładać, gdyby ludzie potrafili jeździć. Niestety takie
    rzeczy nie zadziałają gdy większość na SoRO skręca zawsze w prawo, nawet
    jak zawraca.

    --
    Pozdor Myjk

  • 61. Data: 2013-11-20 01:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail 433koz_remove_it@remove_it_gmail.com napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > No właśnie - według mnie czerwone powinno oznaczać zawsze, że jechać nie
    > wolno i już. Żeby każdy kierowca miał odruch bezwarunkowy.

    No i obecnie tak masz.

    > Zielona strzałka ma zielony kolor, jakoś nawet głupio mi o tym pisać.

    Ale jednoczesnie jest czerwone.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Henry Louis Mencken