  • 111. Data: 2013-11-21 19:49:04
    Temat: Re: Rondowa partyzantka po poznańsku
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 18.11.2013 17:13, Trybun pisze:
    > Z powodu licznych wypadków. Z lotu ptaka to może i nieźle wygląda, ale
    > dla kierowców to duże wyzwanie, mimo że jedziesz na zielonym to ktoś w
    > Ciebie wjeżdża, bo i on ma zielone. Nie ma żadnego znaku zatrzymania dla
    > tego który jest na rondzie i wjechał na nie na zielonym, a tu wjeżdża na
    > rondo kierowca który także ma zielone.

    Bywam tam często i czesto w godzinach szczytu. Rondo jak rondo, nic
    nadzwyczajnego.

    > Żeby sytuację usprawnić trzeba by postawić wewnętrzną sygnalizację
    > świetlną, ale na to podobno nie ma funduszów.

    Dla mnie trzeba by ją wyłączyć, wtedy to by było prawdziwym rondem.

    --
    anacron
    aba/

  • 112. Data: 2013-11-21 20:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale to nie chodzi o pieszych mających zielone, tylko o auta z kierunku
    > poprzecznego (na wylocie).

    Gotfryd tylko tłumaczył, ze nadal jest mozliwosc powtórzenia swiatła w taki
    sposób, zeby mozna było zjechac pomimo czerwonego swiatla.
    A jak widac z tego co napisął - do tego potrzebny jest równiez ludzik.

    no bo skoro poprzczni maja zielone, to piesi tez maja zielone.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 113. Data: 2013-11-21 20:45:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@a...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Dla mnie trzeba by ją wyłączyć, wtedy to by było prawdziwym rondem.

    Na takich duzych rondach w godzinach szczytu to sie nie sprawdza - zbyt
    trudno jest wjechac na rondo.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 114. Data: 2013-11-21 21:05:45
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-11-21 19:46, John Kołalsky pisze:

    > Z reguły na rondach nie ma znaków, czyli zgodnie z tym, co piszesz to
    > musiałbyś wszystkich wjeżdżających wpuszczać.

    Biorąc poprawkę, że "z reguły" nie oznacza "zawsze",
    proponuję obejrzeć w StreetView rondo w Katowicach na os. 1000-lecia,
    tzw. "przy Żyrafie":
    50.275679, 18.984273
    Np od strony ul. Piastów patrzeć ku północy. Wystarczy jeden rzut oka (w
    StreetView). Przy dojeździe do ronda jest C-12, a na rondzie, przed
    każdym "dojazdem" są A-7 i to po obu stronach jezdni. Uważam je za
    redundancyjne, choć bezsprzecznie pożądane.

    Ot - takie lokalne kuriozum. :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 115. Data: 2013-11-21 22:15:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:2...@b...poznan.pl...
> [...]
    > sposób, zeby mozna było zjechac pomimo czerwonego swiatla.
    > A jak widac z tego co napisął - do tego potrzebny jest równiez ludzik.

    Ale można tak sobie włączać ludzika, jak piesi mają czerwone?
    Chyba nie do tego on służy.

    > no bo skoro poprzczni maja zielone, to piesi tez maja zielone.

    Niekoniecznie, na Śródce zielone od katedry jest jednocześnie na wprost i w
    prawo, więc siłą rzeczy nie ma zielonego dla pieszych po skręcie w prawo.

  • 116. Data: 2013-11-22 01:07:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Nov 2013, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał

    > Ale można tak sobie włączać ludzika, jak piesi mają czerwone?

    Na odwrót - jak mają zielone, najczęściej razem ze "swoją" jezdnią.

    > Chyba nie do tego on służy.

    Zgadza się.

    > Niekoniecznie,

    Dlatego napisałem, że po zmianie funkcję "powtarzaczy" rozbito
    na DWA elementy i dlatego w ogóle pojawił się "ludzik" w dyskusji!

    Co do pojazdów, to meritum sprowadza się do przeniesienia
    "powtarzaczy" które nie miałyby blokować zjazdu na LEWĄ stronę
    jezdni. Tylko i aż tyle.
    Za czasów skrzyżowań w których istniejąca sygnalizacja była
    jaka była, próba dostosowania mogła oznaczać wymierne koszty.
    Ale w *nowych* skrzyżowaniach nie ma takiego problemu - dlatego
    protestowałem przeciw tezie, że to jakoby głupota przepisów.
    Nieprawda.
    A przynajmniej nie zawsze (powiedzmy że na 3 pasach "powtarzacz"
    po lewej może być mało widoczny).

    pzdr, Gotfryd

  • 117. Data: 2013-11-22 01:13:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Ale to nie chodzi o pieszych mających zielone,

    Chodzi o tyle, o ile sam w innym poście podałeś powód: że mogą mieć
    inny cykl niż auta na "ich" drodze.
    Jeśli więc usiłujący opuścić skrzyżowanie, na którym w trakcie
    jego pobytu zmieniły się światła, ma pasy przed sobą, dobrze
    żeby wiedział że nie tylko pojazdy w poprzek mają zielone
    (od czego ma "powtarzacz" po LEWEJ) ale i piesi - na co ma
    żółtego migającego "ludzika".

    > tylko o auta z kierunku poprzecznego (na wylocie).

    Ale te auta na wylocie mają DWIE poprzeczne przeszkody, które mogły
    w międzyczasie dostać zielone, pojazdy w poprzek i pieszych w poprzek.
    I to również dla nich, a nie tylko dla skręcających, jest informacja
    że "ludzie idą" (znaczy zielone mają) oraz że z poprzecznej jadą.
    O ile oczywiście organizator tak zrobił.

    Jedno i drugie NIE oznacza zakazu przejechania obok, a jest informacją
    o majacych pierwszeństwo "w poprzek".

    pzdr, Gotfryd

  • 118. Data: 2013-11-22 01:16:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 21 Nov 2013, Budzik wrote:

    > no bo skoro poprzczni maja zielone, to piesi tez maja zielone.

    Właśnie niekoniecznie :)
    Dlatego dwa odrębne sygnały: normalny sygnalizator świetlny w roli
    powtarzacza, ale postawiony po lewej, a osobno "ludzik".

    pzdr, Gotfryd

  • 120. Data: 2013-11-22 07:00:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale można tak sobie włączać ludzika, jak piesi mają czerwone?
    > Chyba nie do tego on służy.

    Oczywiscie jak mają zielone.
    Jak maja czerwone to ludzik jest niepotrzebny.

    > Niekoniecznie, na Śródce zielone od katedry jest jednocześnie na
    > wprost i w prawo, więc siłą rzeczy nie ma zielonego dla pieszych po
    > skręcie w prawo.

    Hmm, a t mnie zaskoczyłes.
    Akurat od katedry jeżdze po tym rondzie najrzadziej, ale wydawało mi sie,
    ze tam nie ma kierunkowych do skretu w prawo i zielone ma jednoczesnie cały
    kierunek.
    Ale to nie problem - podejrzewam, ze w takiej sytuacji ludzik po prostu nie
    bedzie sie swiecił.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

  • 119. Data: 2013-11-22 07:00:31
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Właśnie niekoniecznie :)
    > Dlatego dwa odrębne sygnały: normalny sygnalizator świetlny w roli
    > powtarzacza, ale postawiony po lewej, a osobno "ludzik".

    Jasne i klarowne.
    :)
    Cavallino mnie juz uswiadomił, ze na tym rondzie fazy dla samochodów i
    ludzi nie są takie same.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."