  • Data: 2013-11-21 11:56:18
    Temat: Re: Rondowa partyzantka po poznańsku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 19 Nov 2013, sqlwiel wrote:

    > No właśnie to jest dyskusyjne :) Mój wywód zakłada, że to odrębne
    > skrzyżowania.

    Nie komplikujesz aby zbytnio?
    A dlaczego nie po prostu "Sygnały œwietlne majš pierwszeństwo
    przed znakami drogowymi regulujšcymi pierwszeństwo przejazdu"
    z art. 5.3 PoRD?

    Skoro wjechałeś z pierwszeństwa wynikającego ze świateł, to
    znaczy że określenie pierwszeństwa wynikłe ze znaków NIE DZIAŁA.
    Tak zwyczajnie i zupełnie nie działa. Null, nil albo jeszcze
    większa czarna dziura.

    To samo co na "zwykłym" skrzyżowaniu z "łamanym" pierwszeństwem:
    zasady są różne w zależności od tego, czy sygnalizacja działa
    czy nie. Bo jak działa, to znak wyznaczający pierwszeństwo
    jest "nieważny". Jeśli prowadzi to do braku rozstrzygnięcia,
    w rachubę wchodzą zasady ogólne, czyli tak ostatnio oflejmowane :)
    "ustępowanie prawym".
    Jak ktoś pamięta link z rozrysowanym pierwszeństwem dla obu
    skręcających w lewo z przeciwka, odpowiednio przy włączonej
    i wyłączonej sygnalizacji to poproszę - to właśnie ten przypadek,
    a nie chce mi się powtarzać.
    Spytam po dobroci: niby dlaczego sygnalizacja postawiona przed SoRO
    miałaby podlegać innej zasadzie?
    Nie ma potrzeby ujmowania honoru SoROwi w roli "jednego skrzyżowania",
    co zdaje się niektórych bulwersuje ;)
    Przeciwnie - należy ich utwierdzić, że mają rację, i spytać,
    dlaczego nie chcą stosować TEJ SAMEJ zasady, co na każdym innym
    skrzyżowaniu :D

    Funkcja "zdefiniowania SoRO" przez znak C-12 pozostaje, ale
    funkcja określenia pierwszeństwa ZARÓWNO przez C-12 jak
    i przez ewentualny A-7 jest (podczas działania sygnalizacji
    świetlnej) *zniesiona* z mocy ustawy!

    Tak czy nie? (a jeśli nie, to niby dlaczego)

    pzdr, Gotfryd