  • Data: 2014-06-03 11:43:06
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 30 May 2014 16:01:53 +0200, szerszen

    > Co ty bredzisz. BMW skręcało w prawo, chciał zjechać z ronda, powinien
    > to wykonać zjeżdżając do prawej krawędzi, a potem opuścić rondo,
    > tymczasem poruszał sie przy samej wyspie.

    Ma do tego prawo -- droga zarówno przed jak i za skrzyżowaniem ma dwa pasy
    ruchu i mógł sobie jechać prosto z lewego przed, lewym pasem na
    skrzyżowaniu (nazwijmy go wewnętrznym) i zjechać na lewy. Nie ma przepisu
    który nakazuje "zjazd" ze skrzyżowania TYLKO prawym pasem (i wymusza zmianę
    na prawy pas na skrzyżowaniu).

    Jak już słusznie zauważył masti (choć wiem, że miał inny zamiar :P), nie
    zawsze kręcenie kierownicą oznacza skręt, również pokazywanie prawego
    kierunkowskazu nie oznacza automatycznie skrętu w prawo (co słusznie, acz
    wyjątkowo ostrożnie by nie podkopać także siebie, wykazuje Gotfryd).

    Przejazd przez skrzyżowanie, gdzie kręcenie kierownicą wymusza wyspa
    centralna, skrętami w świetle prawa NIE JEST, a jeśli tak, to skrętem jest
    także wjazd na rondo i jazda po "obwiedni".

    > No jak to w którym, napisz, przy identycznych założeniach,
    > gdzie A7 według ciebie na tym rondzie kończy swoją władzę? ;)
    > Do którego momenty ten poruszający się wewnętrznym pasem będzie
    > miał pierwszenśtwo przed tym który wjechał na pas zewnętrzny.

    Ja ponownie pytam w którym miejscu tego "ronda" masz jakiś problem? Wskaż
    który pojazd porusza się którym pasem, skąd i dokąd jedzie itd. -- pytam,
    bo nie zamierzam się wraz z tobą taplać w ogólnikach. Wiem że tak ci
    wygodniej, ale w sądzie nie ma miejsca na podobne trucie.

    --
    Pozdor Myjk