-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-
b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Thu, 29 May 2014 13:32:29 +0200
From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
In-Reply-To: <2...@t...pl>
Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1405291254020.488@quad>
References: <3...@m...org> <llvdce$old$1@node2.news.atman.pl>
<llvg44$str$1@node1.news.atman.pl>
<53839c96$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
<lm0eh2$pp$1@usenet.news.interia.pl> <w...@m...org>
<2...@t...pl>
<Pine.WNT.4.64.1405270956330.2700@quad>
<2...@t...pl>
<129yydcxenhv0$.dlg@myjk.org>
<2...@t...pl>
X-X-Sender: moj@quad
MIME-Version: 1.0
Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8BIT
User-Agent: Hamster/2.1.0.11
Lines: 101
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
X-Trace: 1401372294 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 2155 83.15.167.123:61305
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 6029
X-Received-Body-CRC: 3202671720
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2534207
[ ukryj nagłówki ]On Tue, 27 May 2014, szerszen wrote:
> On Tue, 27 May 2014 13:08:52 +0200
> Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
>
>> To może przyczytaj co napisałem -- napisałem właśnie CZEGO dotyczy znak A-7
>> (to jest kluczowe), a ty wyjeżdżasz nagle (niczym rondoprostowacz na "swój"
>> pas) coś o definicji pierwszeństwa.
>
> Ale tu nie bardzo jest co czytać, bo jak pisałem, znak określa teren obowiązywania,
Właśnie wpadłeś w pułapkę zastawioną przez Myjka.
Przecież to jest jeden z "klasycznie spornych" przypadków, również na
zwykłym skrzyżowaniu: określenie, kiedy to wjeżdżający z podporządkowanej
NA SKUTEK PRZYSPIESZANIA znalazł się w tym samym miejscu, co zmieniający
pas "w obrębie skrzyżowania".
Czy granica jest wyznaczona przestrzenią, czasem czy czasoprzestrzenią :>
> a definicja określa czym to jest.
Definicja ustąpienia pierwszeństwa?
>> Nie, ponieważ miał pierwszeństwo wynikające z A-7.
>
> Nie miał, znak stoi przed każdym wjazdem i dotyczy tylko i wyłącznie wjazdu na
rondo,
Ale "moment skończenia" wjazdu pewnie pozostanie sporny.
Za starych (mocno starych) przepisów przynajmniej dla zwykłego
skrzyżowania była granica "obrębu skrzyżowania" wyrażona
w metrach (bodaj 15m), ale to na rondzie (SoRO lub nie SOoRO)
i tak najczęściej nie powodowało "wyjścia" poza "obręb"
(bo "obręby" się łaczyły).
>> Widać sąd ma racje tylko wtedy, gdy jego orzeczenie zgadza się z twoim
>> tokiem rozumowania -- i nie ważne że twoje myślenie może być błędne.
>
> Ja dopuszczam to, że mogę się mylić, problem tylko że na argumentacje sądu nie ma
paragrafów,
Jest gorzej:
> a co gorsza, sąd wyrok argumentuje zupełnie innymi czynnikami,
> zupełnie nie związanymi z kolizją.
O właśnie.
Nawet nie o to chodzi - ale właśnie o to, że jest kilka czynników, wsród
których usiłowanie rozstrzygania który przepis jest w danym momencie
"najważniejszy" nie jest jedynym problemem.
Mamy:
- tezę o "ustalaniu pierwszeństwa przed skrzyżowaniem", która jest
uproszczeniem jedynie, bo dotyczy jedynie przypadków w których
NIE MA odrębnej regulacja dotyczącej pierwszeństwa (u tu się z Toba
w 100% zgadzam, przepis jednoznacznie ogranicza zasięg A-7 do
faktu wjazdu na skrzyżowanie), tudzież w której to pierwszeństwo
pozostaje nierozstrzygnięte: patrząc tą metodą, PRZED wjazdem
na skrzyżowanie OBAJ mieli ustąpić pierwszeństwa, zaś stan "przed
wjadem" nie przenosi się na rozstrzyganie przypadków odrębnych
po wjeździe, albo stosujemy w danym przypadku "rozstrzygnięcie
przed wjazdem" albo nie stosujemy, nie można nierozstrzygniętego
"przed wjazdem" pierwszeństwa przenosić na stan "po wjeździe"
metodą "tamten był wcześniej"! W momencie w którym już był
na rondzie, zasada ustalania pierwszeństwa "przed wjazdem" nie
mogła działać (za to działa przepis o ustąpieniu przy wjeździe,
ale on już nie dotyczy całego skrzyżowania)
Streszczając: masz 100% racji. Ale tylko w tej sprawie :)
- kwestię "końca skrętu", tudzież "zajęcia pasa". W którym momencie
kończy się "zajmowanie pasa", jeśli zderzenie następuje tuż za
łukiem? Liczy się czy oś pojazdu była odchylona od stycznej
o 5, 10 czy 15 stopni?
- kwestię przyspieszania; wjeżdżający na skromne 100% zwolnił.
Nie chce mi się sprawdzać średnicy tego skrzyżowania, ale pewnie
poniżej "prędkości rowerowej" i to sporo.
Jeśli PRZYSPIESZAŁ, to przecinający mu drogę nie popełnił czynu
polegającego na "zmuszeniu do istotnej zmiany prędkości".
Przeciwnie, zmuszał go do utrzymania aktualnej prędkości :>
Patrz wałkowany tu kiedyś wyrok z "polowaniem" na domniemane
wymuszenie pierwszeństwa, poprzez nagłe przyspieszenie na
drodze z pierwszeństwem po to, by jadący podporządkowaną wbił
się w bok.
Ergo, to nie jest tak, że z faktu bycia 'na swoim pasie'
można implikować domaganie się, aby wszyscy przewidywali że
kierujący zechce przyspieszać! (do mnie przemawia przedstawiona
teza, że nawet jak "wystarczy żeby zdjął nogę z gazu" to
jeszcze nie ma wymuszenia przez zobowiązanego do ustąpienia)
I teraz problem podstawowy - mamy wszystkie wymienione wyżej
elementy, a być może nie są to jeszcze wszystkie możliwe do
ujęcia.
> Nie byłby to pierwszy numer w wydawaniu wyroków, kiedy jakiś
> małomiasteczkowy sędzia poczuł się urażony i wydaje wyrok,
> cokolwiek sprzeczny z obowiązującym prawem.
To też.
W archiwach grupy jest opis, jak to sąd 1. instancji skazał grupowicza
za "zajęcie pasa w przeciwnym kierunku" wydedukowanym tak,
że (zdaniem sądu) jak po jednej stronie drogi parkuje pojazd
a nie ma linii środkowej, to w tym miejscy środek jezdni jest
w połowie wolnego miejsca, a nie środka jezdni :>
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.14 20:13 J.F
- 29.05.14 21:07 PlaMa
- 29.05.14 21:45 John Kołalsky
- 30.05.14 08:48 szerszen
- 30.05.14 09:19 szerszen
- 30.05.14 10:06 Myjk
- 30.05.14 10:06 Myjk
- 30.05.14 10:09 Myjk
- 30.05.14 10:12 Myjk
- 30.05.14 10:15 Myjk
- 30.05.14 10:38 Myjk
- 30.05.14 10:41 Myjk
- 30.05.14 10:44 szerszen
- 30.05.14 10:49 Myjk
- 30.05.14 10:52 szerszen
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=
- 2025-01-29 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-29 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-01-29 Zdalny podpis
- 2025-01-29 Nazbyt "muzyczne" słuchawki
- 2025-01-29 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-01-29 Prawo jak je [nie]rząd rozumie.
- 2025-01-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-29 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-28 Ściąganie hasła frezem
- 2025-01-28 Rok 1973