-
Data: 2014-05-29 13:32:29
Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Tue, 27 May 2014, szerszen wrote:
> On Tue, 27 May 2014 13:08:52 +0200
> Myjk <m...@n...op.pl> wrote:
>
>> To może przyczytaj co napisałem -- napisałem właśnie CZEGO dotyczy znak A-7
>> (to jest kluczowe), a ty wyjeżdżasz nagle (niczym rondoprostowacz na "swój"
>> pas) coś o definicji pierwszeństwa.
>
> Ale tu nie bardzo jest co czytać, bo jak pisałem, znak określa teren obowiązywania,
Właśnie wpadłeś w pułapkę zastawioną przez Myjka.
Przecież to jest jeden z "klasycznie spornych" przypadków, również na
zwykłym skrzyżowaniu: określenie, kiedy to wjeżdżający z podporządkowanej
NA SKUTEK PRZYSPIESZANIA znalazł się w tym samym miejscu, co zmieniający
pas "w obrębie skrzyżowania".
Czy granica jest wyznaczona przestrzenią, czasem czy czasoprzestrzenią :>
> a definicja określa czym to jest.
Definicja ustąpienia pierwszeństwa?
>> Nie, ponieważ miał pierwszeństwo wynikające z A-7.
>
> Nie miał, znak stoi przed każdym wjazdem i dotyczy tylko i wyłącznie wjazdu na
rondo,
Ale "moment skończenia" wjazdu pewnie pozostanie sporny.
Za starych (mocno starych) przepisów przynajmniej dla zwykłego
skrzyżowania była granica "obrębu skrzyżowania" wyrażona
w metrach (bodaj 15m), ale to na rondzie (SoRO lub nie SOoRO)
i tak najczęściej nie powodowało "wyjścia" poza "obręb"
(bo "obręby" się łaczyły).
>> Widać sąd ma racje tylko wtedy, gdy jego orzeczenie zgadza się z twoim
>> tokiem rozumowania -- i nie ważne że twoje myślenie może być błędne.
>
> Ja dopuszczam to, że mogę się mylić, problem tylko że na argumentacje sądu nie ma
paragrafów,
Jest gorzej:
> a co gorsza, sąd wyrok argumentuje zupełnie innymi czynnikami,
> zupełnie nie związanymi z kolizją.
O właśnie.
Nawet nie o to chodzi - ale właśnie o to, że jest kilka czynników, wsród
których usiłowanie rozstrzygania który przepis jest w danym momencie
"najważniejszy" nie jest jedynym problemem.
Mamy:
- tezę o "ustalaniu pierwszeństwa przed skrzyżowaniem", która jest
uproszczeniem jedynie, bo dotyczy jedynie przypadków w których
NIE MA odrębnej regulacja dotyczącej pierwszeństwa (u tu się z Toba
w 100% zgadzam, przepis jednoznacznie ogranicza zasięg A-7 do
faktu wjazdu na skrzyżowanie), tudzież w której to pierwszeństwo
pozostaje nierozstrzygnięte: patrząc tą metodą, PRZED wjazdem
na skrzyżowanie OBAJ mieli ustąpić pierwszeństwa, zaś stan "przed
wjadem" nie przenosi się na rozstrzyganie przypadków odrębnych
po wjeździe, albo stosujemy w danym przypadku "rozstrzygnięcie
przed wjazdem" albo nie stosujemy, nie można nierozstrzygniętego
"przed wjazdem" pierwszeństwa przenosić na stan "po wjeździe"
metodą "tamten był wcześniej"! W momencie w którym już był
na rondzie, zasada ustalania pierwszeństwa "przed wjazdem" nie
mogła działać (za to działa przepis o ustąpieniu przy wjeździe,
ale on już nie dotyczy całego skrzyżowania)
Streszczając: masz 100% racji. Ale tylko w tej sprawie :)
- kwestię "końca skrętu", tudzież "zajęcia pasa". W którym momencie
kończy się "zajmowanie pasa", jeśli zderzenie następuje tuż za
łukiem? Liczy się czy oś pojazdu była odchylona od stycznej
o 5, 10 czy 15 stopni?
- kwestię przyspieszania; wjeżdżający na skromne 100% zwolnił.
Nie chce mi się sprawdzać średnicy tego skrzyżowania, ale pewnie
poniżej "prędkości rowerowej" i to sporo.
Jeśli PRZYSPIESZAŁ, to przecinający mu drogę nie popełnił czynu
polegającego na "zmuszeniu do istotnej zmiany prędkości".
Przeciwnie, zmuszał go do utrzymania aktualnej prędkości :>
Patrz wałkowany tu kiedyś wyrok z "polowaniem" na domniemane
wymuszenie pierwszeństwa, poprzez nagłe przyspieszenie na
drodze z pierwszeństwem po to, by jadący podporządkowaną wbił
się w bok.
Ergo, to nie jest tak, że z faktu bycia 'na swoim pasie'
można implikować domaganie się, aby wszyscy przewidywali że
kierujący zechce przyspieszać! (do mnie przemawia przedstawiona
teza, że nawet jak "wystarczy żeby zdjął nogę z gazu" to
jeszcze nie ma wymuszenia przez zobowiązanego do ustąpienia)
I teraz problem podstawowy - mamy wszystkie wymienione wyżej
elementy, a być może nie są to jeszcze wszystkie możliwe do
ujęcia.
> Nie byłby to pierwszy numer w wydawaniu wyroków, kiedy jakiś
> małomiasteczkowy sędzia poczuł się urażony i wydaje wyrok,
> cokolwiek sprzeczny z obowiązującym prawem.
To też.
W archiwach grupy jest opis, jak to sąd 1. instancji skazał grupowicza
za "zajęcie pasa w przeciwnym kierunku" wydedukowanym tak,
że (zdaniem sądu) jak po jednej stronie drogi parkuje pojazd
a nie ma linii środkowej, to w tym miejscy środek jezdni jest
w połowie wolnego miejsca, a nie środka jezdni :>
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 29.05.14 20:13 J.F
- 29.05.14 21:07 PlaMa
- 29.05.14 21:45 John Kołalsky
- 30.05.14 08:48 szerszen
- 30.05.14 09:19 szerszen
- 30.05.14 10:06 Myjk
- 30.05.14 10:06 Myjk
- 30.05.14 10:09 Myjk
- 30.05.14 10:12 Myjk
- 30.05.14 10:15 Myjk
- 30.05.14 10:38 Myjk
- 30.05.14 10:41 Myjk
- 30.05.14 10:44 szerszen
- 30.05.14 10:49 Myjk
- 30.05.14 10:52 szerszen
Najnowsze wątki z tej grupy
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
- Diesel spłonął :-)
- Re: Diesel spłonął :-)
- Dlaczego pratkowcy szukają hoteli na trasie?
- Dzień jak codzień
- Holowanie
Najnowsze wątki
- 2024-11-04 GNSS Motorola G85 vs Redmi Note 9 pro
- 2024-11-04 Katowice => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-04 Katowice => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => Specjalista/tka ds. Zamówień publicznych <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Engineer <=
- 2024-11-04 Poznań => QA Inżynier <=
- 2024-11-04 Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- 2024-11-04 Wrocław => SAP Project System/EPPM Consultant <=
- 2024-11-04 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-04 Kraków => Software .Net Developer <=
- 2024-11-04 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-11-04 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-04 Warszawa => E-COMMERCE specialist <=