  • 601. Data: 2014-12-13 07:02:34
    Temat: Re: Rondo inaczej ?
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    news:1024c8c6-f5b6-4dbb-84c4-223c9cec8c7a@googlegrou
    ps.com...

    Kog.: Zasada ruchu na rondzie na którym jest więcej niż jeden pas ruchu jest prosta i
    przejrzysta. Wjeżdżając na rondo prawym skrajnym pasem albo trzeba zjechać z ronda
    pierwszym zjazdem albo zmienić pas na wewnętrzny. Amen.
    ==============
    Szkoda, że to jest tylko twoja zasada (no, może jeszcze paru innych).
    Takie głosy już były w mediach, ale nie weszło to do PoRD.

  • 602. Data: 2014-12-13 07:03:31
    Temat: Re: Rondo, zmiana kierunku.
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > Wed, 10 Dec 2014 22:37:51 +0100, Jankol

    > Nie muszę z zewnętrznego, bo Art. 22 PORD odnosi się do zmiany kierunku lub
    > pasa ruchu -- a sam zjazd ze skrzyżowania gdzie trzeba skręcić kierownicą
    > bo wyspa to wymusza, zmianą kierunku nie jest.

    Zjazd z ronda jest jak najbardziej zmianą kierunku.
    Jedziesz wokół ronda i teraz masz wybór : albo jechać dalej dookoła,
    albo skręcić w prawo, czyli jest zmiana kierunku ruchu, bo jadę w prawo.

    > Zmiana kierunku to skręt z
    > jednej drogi, w inną drogę.
    > Myjk

    Tutaj jest skręt z jednej jezdni (do jazdy wokół wyspy/placu) na inną jezdnię
    w prawo, czyli jest zmiana kierunku.

  • 603. Data: 2014-12-13 12:18:49
    Temat: Re: Rondo .. zamiar skrętu.
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 13 Dec 2014 06:59:08 +0100, Jankol

    > Nie, na rondzie nie mają w d...

    Mają.

    > W Art. 22 nie pisze, że należy ustawiać się przed skrzyżowaniem.

    JEST NAPISANE, że należy się ustawić przed zmianą kierunku. Więc dowiedz
    się najpierw co oznacza zmiana kierunku i że sam zjazd ze skrzyżowania
    (konkretnie z obszaru skrzyżowania) NIE JEST zmianą kierunku.

    > W art. 22 pisze, aby odpowiednio ustawic się jeżeli zamierza się
    > skrecić (w związku z zmianą kierunku jazdy).
    > W zwiazku z tym możesz (ale *nie* *musisz*)
    > odpowiednio ustawiać się przed rondem.

    Co jest dla ciebie niejasnego w słowie OBOWIĄZANY?

    > Musisz ustawić się zanim rozpoczniesz skręt,
    > czyli zjazd z ronda wykonujemy z zewnętrznego pasa.

    Słowo *SKRĘT* jest synonimem i skrótowcem frazy ZMANA KIERUNKU JAZDY, i nie
    odnosi się SKRĘCANIA kierownicą.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 604. Data: 2014-12-13 12:25:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 13 Dec 2014 07:03:31 +0100, Jankol

    > Zjazd z ronda jest jak najbardziej zmianą kierunku.

    Nie jest, podobnie jak nie jest zmianą kierunku sam zjazd ze skrzyżowania
    "kwadratowego". Ale rodoprostowacze tego jakoś nie mogą pojąć, bo im się
    kołata, że obszar skrzyżówania z wyspą na środku to jakaś niezależna droga
    po której można jeździć do usranej śmierci.

    > Jedziesz wokół ronda i teraz masz wybór : albo jechać dalej dookoła,
    > albo skręcić w prawo, czyli jest zmiana kierunku ruchu, bo jadę w prawo.

    To jest twoja imaginacja, ponieważ zamiast uznać rondo za skrzyżowanie,
    tobisz z niego drogę i parę niezależnych skrzyzowań przy wjazdach/zjazdach.
    A to się kłóci nie tylko z definicjami w PORD, ale także w załącznikach.
    Przy okazji, odnalazłeś już interesujacy fragment? Jakie masz wnioski?

    > Tutaj jest skręt z jednej jezdni (do jazdy wokół wyspy/placu)
    > na inną jezdnię w prawo, czyli jest zmiana kierunku.

    Przy zjeździe ze skrzyzowania nie ma zmiany kierunku, jest to końcowy
    element manewru zmiany kierunku na skrzyżowaniu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 605. Data: 2014-12-13 13:41:48
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Myjk wydumał(a) w news:9gb8iwdzt5kp.dlg@myjk.org :
> [...]
    > kołata, że obszar skrzyżówania z wyspą na środku to jakaś niezależna droga
    > po której można jeździć do usranej śmierci.

    Ale kruwa bredzisz. Teraz wytłumacz, skoro zjeżdżając z ronda, NIE ZMIENIASZ KIERUNKU
    JAZY to masz obowiązek uzyć kierunkowskazu zgodnie z art.2.10 ustawy PORD. No co?
    Myjk, piedrolicie Hipolicie :)

    Ucz sie teraz NA PAMIĘĆ tego:
    Ustawa Prawo o ruchu drogowym
    Zmiana kierunku jazdy lub pasa ruchu
    5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany
    kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po
    wykonaniu manewru.

    Oczywiście prawy kierunkowskaz przy zjeździe z ronda to nie tyle pokazanie kultury na
    drodze co po prostu oznaka znajomości przepisów, zmieniamy kierunek jazdy więc musimy
    włączyć kierunkowskaz.

    http://www.strefakulturalnejjazdy.pl/2013/10/zasady-
    uzywania-kierunkowskazow-prawy.html

    a brednie zostaw do mamrotania sobie pod nosem a nie publicznie :)
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 606. Data: 2014-12-13 15:10:38
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 13 grudnia 2014 13:42:48 UTC+1 użytkownik MichaelData(R) napisał:
> [...]
    > as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO

    A na stronie co się w googlach pokazuje pod stroną jaką polecasz jest tak napisane "
    - Rondo jest skrzyżowaniem, więc jadąc prosto według przepisów nie trzeba
    sygnalizować tego kierunkowskazami - wyjaśnia Grzegorz Stępień. - Przyjęło się
    jednak, że kierowcy sygnalizują zjazd z ronda prawym kierunkowskazem, co znacznie
    wpływa na poprawę płynności ruchu i podnosi kulturę na drodze. Dlatego my podczas
    egzaminów nie uznajemy za błąd sygnalizowanie prawym kierunkowskazem zjazdu z ronda,
    nawet gdy jedziemy prosto."

  • 607. Data: 2014-12-13 15:51:48
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    k...@g...com wydumał(a) w
    ps.com :
    uzywania-kierunkowska

    Pisałem ci żebyś wycinał sygnaturki. jak nie umiesz to nie odpisuj.

> [...]
    > ruchu i podnosi kulturę na drodze. Dlatego my podczas egzaminów nie
    > uznajemy za błąd sygnalizowanie prawym kierunkowskazem zjazdu z ronda,

    No to teraz drogi "buraku" zobaczaj to, co oznacza DEFINICJA znaku C-12:
    http://nauka.osk24h.pl/prd,znaki-drogowe,nakazu,c-12
    "Znak nakazuje kierującemu jazdę dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na
    znaku (skrzyżowanie o ruchu okrężnym).

    Kazda zmiana tego kierunku, który OBOWIĄZUJE zgodnie ze znakiem C-12 musi byc
    sygnalizowana i traktowana jako ZMIANA KIERUNKU!

    pan Grzegorz Stepień jest zwyczajnie tępy i zapomniał o znaku C-12, który odróznia
    zwykłe skrzyzowanie od ronda :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 608. Data: 2014-12-13 16:02:42
    Od: k...@g...com

    W dniu sobota, 13 grudnia 2014 15:52:49 UTC+1 użytkownik MichaelData(R) napisał:
> [...]
    > as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EURO

    I z tego artykułu co się temat na 25 stron zrobił tępy jest jeszcze sędzia,
    rzeczoznawca, policjanci co zapewne chcieli załatwić sprawę mandatem. Tylko kurwa Ty
    jesteś mądry. Celem rond jest usprawnienie ruchu. Możliwe jest to tylko wtedy jak
    pojazd wjeżdżający prawym pasem albo zjedzie pierwszym zjazdem albo wjedzie na pas
    wewnętrzny.

  • 609. Data: 2014-12-13 19:49:58
    Od: mk4 <m...@d...nul>

> [...]
    > skrecić (w związku z zmianą kierunku jazdy).
    > W zwiazku z tym możesz (ale nie musisz) odpowiednio ustawiać się przed rondem.

    Bledne wnioskowanie. Ale ty nie przyjmujesz tego do wiadomosci, bo tobie
    potrzeba milniona zakazow, ograniczen i progow zwalniajacych zebys mogl
    pojechac tak jak trzeba. Dopoki ci murkow ograniczajacych nie postawia
    bedziesz jezdzil zle i sie ponadto przy tym upieral.

    --
    mk4

  • 610. Data: 2014-12-13 22:53:50
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    k...@g...com wydumał(a) w
    ps.com :
    [...]

    Tnij ptaszku cytaty, bo wysyłając taki bajzel i zostawiając mi "sprzątanie"
    wychodzisz na ignoranta estetycznego, ze o umysłowym nie wspomnę (merytoryka i
    zrozumienie).

> [...]
    > Możliwe jest to tylko wtedy jak pojazd wjeżdżający prawym pasem albo
    > zjedzie pierwszym zjazdem albo wjedzie na pas wewnętrzny.

    Ponieważ NIGDZIE ni podałeś żadnego przepisu, numeru ustawy czy czegokolwiek co jest
    zgodne z PRAWEM, cała twoja wypowiedź jest o kant dupy rozbita. Nie dysponujesz żadną
    podstawą prawną na udowodnienie swojej tezy. Ja zawarłem linki, numery art itp, które
    sa zgodne z obowiazujacym prawem. Żebyś jeszcze lepiej mógł zrozumieć iż piszę
    zgodnie z prawem to proponuję abyś zgłębił ponizszy tekst oparty nie o twoje i Myjka
    "widzimisię" lecz PRAWO jako PODSTAWA do dyskusji. Wszelakie tezy, niezgodne wsadź
    sobie... albo zacytuj (PODAJ LINKIEM) odpowiednie art/paragr/ustawy abym dał wiarę
    PRAWU a nie jakiemuś kurakowi :)
    Cytat:
    "Witam wszystkich. Zajmuję się problematyką nakazanego znakiem C-12 "ruchu okrężnego"
    i z uwagą śledzę różne fora zajmujące się tym problemem. Z całą odpowiedzialnością
    mogę wyjaśnić zasady "ruchu okrężnego" w rozumienie znaku nakazu C-12, odpowiednika
    znaku D,3 wg Konwencji wiedeńskiej, której Polska jest sygnatariuszem.

    Jeżeli na wlotach nie ma segregacji kierunkowej (strzałek kierunkowych) ale stoją
    znaki C-12 (z A-7 lub bez) to takie rondo jest ustawowym "skrzyżowaniem o ruchu
    okrężnym", na którym należy, z mocy prawa, poruszać się okrężnie prawym pasem ruchu,
    nawet gdy nie jest on wyznaczony, bez włączonego kierunkowskazu zarówno przed
    wjazdem, jak i w trakcie nakazanej jazdy okrężnej. Jazda prawym pasem ruchu na "lewą"
    stronę skrzyżowania nie jest niedozwolonym skrętem w lewo z prawego pasa ruchu, lecz
    kierunkowo neutralną jazdą okrężną. Opuszczenie takiego ronda wymaga zaprzestania
    jazdy okrężnej i skrętu w prawo w dowolnie wybrany zjazd. Jeśli droga zjazdowa ma dwa
    pasy ruchu to można przy tym skręcie zająć na niej także lewy pas ruchu. Używanie
    wewnętrznego pasa ruchu na jezdni ronda, służącego do zwiększenia przepustowości
    skrzyżowania, powinno być ograniczone do niezbędnego minimum, tak jak ma to miejsce
    na normalnej jednokierunkowej drodze. Zjazd ze "skrzyżowania o ruchu okrężnym"
    dozwolony jest tylko z prawego pasa ruchu, chyba, że znaki pozwalają na skręt w prawo
    z obu pasów ruchu (okrężnie zorganizowane ronda turbinowe lub inne okrężne z
    zachowaniem zasad art.22.3 zdanie drugie). Jeżeli na jezdni nie wyznaczono pasów
    ruchu nie wolno wyprzedzać z prawej strony. Znak A-7 dotyczy tylko najbliższej jezdni
    (wlotowego ustawowego skrzyżowania typu T), a nie całego "skrzyżowania o ruchu
    okrężnym". Ustawowego "skrzyżowania o ruchu okrężnym", jako całości, dotyczy tylko
    znak C-12, którego nakaz każe poruszać się na tak oznakowanym obiekcie jedynie
    okrężnie, bez prawa wyboru innego sposobu poruszania się.

    "Skrzyżowaniem o ruchu okrężnym" może być zwykłe ustawowe skrzyżowanie dróg typu X, T
    lub Y, tyle tylko, że z wysepką, klasyczne okrągłe lub owalne "rondo" oraz każde inne
    skrzyżowanie w formie placu o dowolnym kształcie i wielkości, nawet z przystankami i
    parkingami dla samochodów, na których to znakami C-12 ustawodawca nakazał poruszanie
    się po okrężnie biegnących pasach ruchu. Wszystkie pozostałe zasady ruchu (ruch
    prawostronny, zmiany pasa ruchu, wyprzedzanie, sygnalizowanie zamiarów i skręty)
    opisuje ustawa Prawo o ruchu drogowym, co zadaje kłam twierdzeniom, że na ten temat
    prawo milczy. No i na koniec, by zadać kłam twierdzeniom niedouczonych autorów
    książek, instruktorów OSK i egzaminatorom WORD, że ustawowe "skrzyżowanie o ruchu
    okrężnym" to zwykłe kierunkowe skrzyżowanie, zapraszam na Główny Rynek w Krakowie,
    Plac 1ooo-lecia w Siedlcach i Plac Pułaskiego w Olsztynie na których obowiązuje
    nakazany znakami C-12 "ruch okrężny".

    Reszta w linku (dodatkowe wyjasnienia)
    http://forumprawne.org/prawo-wykroczen/576275-rondo-
    poczatek-sporu-z-policja-3.html