  • 301. Data: 2016-02-22 21:57:29
    Temat: Re: Rondo - kierunek
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Tom N" <1...@8...143136.invalid> napisał w wiadomości
    news:160222.143136.pms.3553.37@int.dyndns.org.invali
    d.160222.invalid...
    > Shrek w

    > "5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy"

    > Nie wiem, pytaj Lucentego i jego źródeł
    >
    > 'Tom N'

    Nie rozumiesz co jest napisane.
    Shrek pyta się : Skąd ten fetysz "skrzyżowania"?
    Pyta sie ciebie, bo ty piszesz o sygnalizowaniu przed skrzyzowaniem.

  • 302. Data: 2016-02-22 21:57:55
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Tom N" <5...@5...131044.invalid> napisał w wiadomości
    d.160222.invalid...
    > Lucenty w

    > Hmm, ale skoro nie różni się niczym to znaczy, ze *przed* należy
    > zasygnalizować manewr, który zostanie wykonany *na skrzyżowaniu*

    Dokladnie wg PoRD, to należy zasygnalizować przed wykonaniem manewru,
    czyli sygnalizujemy ZAMIAR wykonania manewru. W PoRD nie pisze,
    że należy sygnalizować przed skrzyżowaniem.

    > ^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Te dwa powyższe zdania nie są spójne -- jak całe stanowisko...

    Nie wiem co ci tu nie pasuje.
    Wszystko jest napisane prosto, jasno, zrozumiale.

  • 303. Data: 2016-02-22 21:58:32
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Tom N" <8...@...151512.invalid> napisał w wiadomości
    d.160222.invalid...
    > RoMan Mandziejewicz w

    > Pytaj w KGP sekcja RD, albo szukaj śladów zębów na tyłku ;P
    >
    > 'Tom N'

    Czy ty jesteś faktycznie taki matoł, czy tylko takiego matoła udajesz ?
    Napisałeś, że "*przed* (skrzyżowaniem) należy zasygnalizować manewr,
    który zostanie wykonany *na skrzyżowaniu*" Po uzasadnienie odsyłasz do KGP.
    KGP nie będzie tłumaczyc dlaczego ty piszesz głupoty.

  • 304. Data: 2016-02-22 22:04:21
    Od: <8...@4...220421.invalid> (Tom N)

    Lucenty w

    > Nie rozumiesz co jest napisane.
    > Shrek pyta się : Skąd ten fetysz "skrzyżowania"?
    > Pyta sie ciebie, bo ty piszesz o sygnalizowaniu przed skrzyzowaniem.

    Nienienie, to ty pisałes "Jazda po rondzie nie różni się niczym od jazdy po
    zwykłym skrzyżowaniu." powołując sie na żródła, więc odpowiedz dlaczego
    powołujesz sie na fetyszystów

    --
    'Tom N'

  • 305. Data: 2016-02-22 22:07:39
    Od: <9...@9...220739.invalid> (Tom N)

    Lucenty w

    > Użytkownik "Tom N" <8...@...151512.invalid> napisał w wiadomości
    d.160222.invalid...

    > Czy ty jesteś faktycznie taki matoł, czy tylko takiego matoła udajesz ?

    To Ty J.F.?

    > Napisałeś, że "*przed* (skrzyżowaniem) należy zasygnalizować manewr,
    > który zostanie wykonany *na skrzyżowaniu*"

    Uważasz,że nie należy?

    > Po uzasadnienie odsyłasz do KGP.
    > KGP nie będzie tłumaczyc dlaczego ty piszesz głupoty.

    KGP to twój pomysł... Jakbys nie pamiętał to moge podać MID

    --
    'Tom N'

  • 306. Data: 2016-02-22 22:11:00
    Od: <5...@...221100.invalid> (Tom N)

    Lucenty w

> [...]

    > czyli sygnalizujemy ZAMIAR wykonania manewru. W PoRD nie pisze,
    > że należy sygnalizować przed skrzyżowaniem.

    Na ile przed? metr, dwa a może sekundę dwie?

    > Nie wiem co ci tu nie pasuje.
    > Wszystko jest napisane prosto, jasno, zrozumiale.

    Drugie zdanie jest bez warunku. Pierwsze zdanie zawiera warunek i jest
    prawdziwe

    > Nie wiem co ci tu nie pasuje.
    > Wszystko jest napisane prosto, jasno, zrozumiale.

    Nie pasuje do drugiego zdania powyżej... Logika ci szwankuje i to porządnie.

    --
    'Tom N'

  • 307. Data: 2016-02-22 22:25:51
    Temat: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    > Użytkownik "Lucenty" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > No coz ... a jesli geometria jezdni jest analogiczna jak na wjezdzie, i
    > "wymusza", to migamy czy nie musimy ? :-)

    Napisz precyzyjnie o co ci chodzi.

    > Hm, a jakis cytat z przepisow na poparcie ?

    Jest przepis o zmianie kierunku ruchu. Znajdź sobie.

    > Chocby zalecenie malowania linii ciaglej w okolicach zjazdu ?

    Niektore ronda mają linie ciągłe w okolicach zjazdu. Oczywiscie
    są też odpowiednie znaki.

    > A przed skretem w lewo nalezy sie zblizyc do srodka lub lewej krawedzi
    > jezdni ... przed rondem ?

    > J.

    W tym wątku był link i tam policjant drogówki mówi, że "na rondzie skrecamy
    tylko w prawo".

    W PoRD pisze, że należy zająć odpowiednie miejsce w zależności od zamiaru
    w którą stronę się skręci.
    Jeżeli znasz swój zamiar, będąc przed rondem, to powinienes zająć odpowiedni
    pas.

  • 308. Data: 2016-02-22 23:51:18
    Od: "Lucenty" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Tom N" <5...@...221100.invalid> napisał w wiadomości
    d.160222.invalid...

    > Lucenty w

    > Na ile przed? metr, dwa a może sekundę dwie?

    PoRD nie określa czasu, ani odleglości, na ile przed manewrem.
    Masz zachować szczególną ostrożność
    i ma byc na tyle, aby bylo to zgodne z PoRD :
    Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
    bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
    związku z ruchem zakłócić
    spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez
    działanie rozumie się również zaniechanie.

  • 309. Data: 2016-02-23 00:20:09
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Lucenty"

    > Na ile przed? metr, dwa a może sekundę dwie?

    PoRD nie określa czasu, ani odleglości, na ile przed manewrem.
    Masz zachować szczególną ostrożność ...
    ---
    A teraz odnajdź definicję "szczególna ostrożność"

  • 310. Data: 2016-02-23 08:46:09
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Mon, 22 Feb 2016 17:02:02 +0100
    <1...@6...170202.invalid> (Tom N) wrote:

    > Echhhh ta dzisiejsza młodzież, gdy nie rozumie, to zamiast zapytać, najpierw
    > zbuduje teorie i potem wytwarza argumenty ad personam...

    Dobrze że sam zacytowałeś całość ;)

    Choć czapki z głów, taka samokrytyka w usenecie to praktycznie rzadkość.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń