  • 31. Data: 2014-12-05 12:41:47
    Temat: Re: Rondo to zbiór wielu skrzyżowań.
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    J.F. wydumał(a) w news:54819108$0$21542$65785112@news.neostrada.pl :
    > Użytkownik "MichaelData(R)" napisał w wiadomości grup
    > "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID
    >>> kierujacego
    >>> znajdujacego
    >>> si´
    >>> skrzy˝owaniu
    >>> kierujacym
    >>> wje˝d˝ajacym
    >>> wchodzacym)
    > Pretensje do Acrobata, MS, Gatesa, sejmowych informatykow, sejmowej
    > kancelarii.
    > Zachcialo sie wam polskich literek, to macie :-P

    ...raczej do braku umiejętosci. Kopiujesz tekst do notatnika i z notatnika do
    czytnika. Proste? :)

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 32. Data: 2014-12-05 14:21:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichaelData(R)" napisał w wiadomości
    J.F. wydumał(a) w news:54819302$0$2641$65785112@news.neostrada.pl :
> [...]
    16m/data=!3m1!1e3

    >widziałem, dlatego odniosłem sie do ruchu PRAWOSTRONNEGO, bo jak
    >widac ulegasz złudzeniu, m.innymi dlatego że dla Ciebie
    >jest...odwrotnie :)

    Nie o to chodzi - wewnetrznym pasem w prawo (a technicznie to chyba w
    lewo), zewnetrznym odwrotnie, a wyprzedzac mozna :-)

    >Osobiscie "nie rozróżniam" lewo-prawo :) Raczej tutaj-tam :)
    > czyli traktuję to rónorzędnie i nigdy nie miałem problemów z jazdą w
    > ruchu prawo czy lewostronnym :)

    Ja taz mam klopoty z odroznianiem tych slow ... co nie znaczy ze glowa
    z przyzwyczajenia nie wie w ktora strone popatrzec i komu ustapic.

    W Anglii nie jezdzilem, ale pieszo na przejsciu ... szybko sie
    nauczylem w ktora strone patrzec przy wejsciu, ale na srodku to juz
    glupialem przez pare miesiecy.

    >No własnie :) Przeciez wyzej piszesz o JEDNOKIERUNKOWEJ i własnie o
    >niej rozmawiamy.
    >Ponizej to już inny temat.

    Moze i inny, ale na skrzyzowaniu drog jednokierunkowych nadal nie
    mozna wyprzedzac.
    Chyba ze to droga jednokierunkowa bedaca skrzyzowaniem oRO.

    J.

  • 33. Data: 2014-12-05 15:01:50
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    J.F. wydumał(a) w news:5481b170$0$2642$65785112@news.neostrada.pl :
    [...]
    > Moze i inny, ale na skrzyzowaniu drog jednokierunkowych nadal nie
    > mozna wyprzedzac.

    To tutaj doczytaj, szczególnie to zdanie, które traktuje skrzyzowanie, no bo jak
    logicznie nazwiesz 'skęrca w lewo'? Na podwórko czy też "rozjazd/rozwidlenie", które
    nadal jest skrzyzowaniem drogi jednokierunkowej?:

    "Wyprzedzanie pojazdu lub uczestnika, który sygnalizuje zamiar skręcania w lewo, może
    odbywać się tylko z jego prawej strony."

    Tutaj masz podstawe prawną:
    art. 24 ustawy Prawo o ruchu drogowym z 20.06.1997r. (Dz.U. Nr 58 poz. 515 z 2003r -
    tekst jednolity)
    www.v10.pl/prawo/Wyprzedzanie,samochodu,z,prawej,str
    ony,276.html

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 34. Data: 2014-12-05 15:02:44
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 5 Dec 2014 00:04:59 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A nie uwazasz ze to dosc gleboka interpretacja, czyli dyskusyjna, lub
    > jak kto woli - naciagana.

    Wszystko jest dyskusyjne :), ale....

    O ile ja pamiętam ze szkoły cel ustalania definicji, to ustala się je
    po to, aby pasowały do każdego podmiotu określanego przez definicję.
    Znaczy się były uniwersalne.

    Idąc dalej C12 oznacza poruszanie się wokół wyspy lub placu, jest
    "rondo" w Polsce które ma o ile mnie pamięć nie myli 100 lub więcej
    metrów średnicy. Trudno to nazwać je jednym skrzyżowaniem.

    Zupełnie inną parą kaloszy jest to, że nie każde skrzyżowanie oznaczone
    C12 jest skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Problem z flejmami tego typu
    jest taki, że C12 w Polsce oznacza się każde większe skrzyżowanie dróg
    dwujezdniowych z wyspą po środku. Niby mieści się to w ramach
    definicji, ale wymalowane pasy nijak nie świadczą o ruchu okrężnym.

    Dla mnie osobiście znak C12 jest dość mocno symboliczny, aby nie
    powiedzieć bezwartościowy, bo w kwesti poruszania się po takim
    skrzyżowaniu niewiele zmienia, najważniesze jest to czy wraz z nim
    występuje A7, to przed wjazdem, a po wjeździe jak wymalowane są pasy,
    bo to one regulują zasady poruszania się na skrzyżowaniu.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 35. Data: 2014-12-05 16:16:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-05 08:36, Czesław Wiśniak wrote:

    > Potwornie :)
    > Osobiście nie miałem potrzeby ale mogłem to zrobic za każdym razem,
    > kiedy tam wjeżdżałem.

    I tal cię martwi, że już nie ma tej "możliwości"?

    Shrek.

  • 36. Data: 2014-12-05 16:18:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >skrzyzowanie, no bo jak logicznie nazwiesz 'skęrca w lewo'? Na
    >podwórko czy też "rozjazd/rozwidlenie", które nadal jest

    Jak na podworko, to nie ma skrzyzowania, wiec zakazy i wyjatki tyczace
    skrzyzowania sie nie tycza :-)

> [...]
    >Tutaj masz podstawe prawną:
    >art. 24 ustawy Prawo o ruchu drogowym z 20.06.1997r. (Dz.U. Nr 58

    No wlasnie - podstawa
    9. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscu, o którym mowa w ust. 7 pkt 3,
    pojazdu sygnalizującego zamiar skręcenia, pod warunkiem że kierujący
    nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku
    przeciwnym.

    Czyli mozna, ale

    a) pojazdu skrecajacego,

    b) niekoniecznie w lewo,

    c) takze na jezdni dwukierunkowej, o ile ...

    Chyba nam to nic do dyskusji o rondach nie wnosi ... o autostradach
    tez nie, bo tam problem raczej brzmi gdzie sie jedna droga konczy, a
    druga zaczyna ...

    J.

  • 37. Data: 2014-12-05 16:23:50
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 5 Dec 2014 12:38:45 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale czy mozna wtedy wyciagac daleko idace wnioski o tym czy to jedno
    > duze skrzyzowanie, czy wiele malych ...

    Przez analogię, pas prowadzący do okoła "wyspy" jest podporządkowany
    wszystkim dolotowym.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 38. Data: 2014-12-05 16:47:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" napisał w wiadomości

    >Wszystko jest dyskusyjne :), ale....
    >O ile ja pamiętam ze szkoły cel ustalania definicji, to ustala się je
    >po to, aby pasowały do każdego podmiotu określanego przez definicję.
    >Znaczy się były uniwersalne.

    Definicji ronda/soro niestety nie ma :-)

    >Idąc dalej C12 oznacza poruszanie się wokół wyspy lub placu, jest
    >"rondo" w Polsce które ma o ile mnie pamięć nie myli 100 lub więcej
    >metrów średnicy. Trudno to nazwać je jednym skrzyżowaniem.

    Znacznie wiecej jest takich, co maja 30, 20 czy mniej.
    A potem dziala formalizm prawny - skoro to jest jedno skrzyzowanie
    oRO, to nawet duze pozostaje jednym.

    Kojarze ze gdzies w Szczecinie jest SORO nieokragle - tak oznakowano
    jakas droge wokol budynkow w centrum.

    >Zupełnie inną parą kaloszy jest to, że nie każde skrzyżowanie
    >oznaczone
    >C12 jest skrzyżowaniem o ruchu okrężnym.

    Sprzeciw - skoro jest oznaczone, to jest soro :-)

> [...]
    >dwujezdniowych z wyspą po środku. Niby mieści się to w ramach
    >definicji, ale wymalowane pasy nijak nie świadczą o ruchu okrężnym.

    Owszem, ale rzeklbym ze to dotyczy niewielkiej ilosci skrzyzowan.

> [...]
    >występuje A7, to przed wjazdem, a po wjeździe jak wymalowane są pasy,
    >bo to one regulują zasady poruszania się na skrzyżowaniu.

    W zasadzie tak, ale warto zapamietac czy na wjedzie stalo a7, bo mozna
    sie zdziwic :-)

    J.

  • 39. Data: 2014-12-05 18:05:59
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > I tal cię martwi, że już nie ma tej "możliwości"?

    Bardzo. To było takie zabawne patrzeć jak niedouczeni idioci tam jeżdżą.
    Gdybym wiedział, że nic tam nie zmienią to kupiłbym mieszkanie z widokiem na
    to "rondo" :)

  • 40. Data: 2014-12-05 18:15:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-12-05 18:05, Czesław Wiśniak wrote:

    > Bardzo. To było takie zabawne patrzeć jak niedouczeni idioci tam jeżdżą.
    > Gdybym wiedział, że nic tam nie zmienią to kupiłbym mieszkanie z
    > widokiem na to "rondo" :)

    Trzeba sobie było kupić lustro:P

    Shrek.