  • 41. Data: 2014-12-05 18:45:38
    Temat: Re: Rondo to zbiór wielu skrzyżowań.
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Trzeba sobie było kupić lustro:P

    Lustro ? Mam 3 w samochodzie, kilka w chalupie. Po co mi jeszcze jedno ?

  • 42. Data: 2014-12-05 19:28:33
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Miroo"

    > Raczej nie widziales.
    > Ewentualnie to byly ronda co do ksztaltu, ale nie SORO.
    > Bo na SORO takie mieszanie sie moze zle skonczyc.

    Po głębszym zastanowieniu już nie jestem pewien, może faktycznie trochę
    "nakłamałem". SORO było na pewno, wjazdy bez A-7 też. Ale możliwe, że
    nie było wjazdów z A-7, czyli być może nie było mieszanego oznakowania.
    Wszystko się pozmieniało, a pamięć już nie ta :P
    ---
    Pokazywałem z pół roku temu takie rondo w Katowicach

  • 43. Data: 2014-12-05 20:30:47
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-05 00:07, J.F. wrote:

    > Raczej nie widziales.
    > Ewentualnie to byly ronda co do ksztaltu, ale nie SORO.
    > Bo na SORO takie mieszanie sie moze zle skonczyc.
    >
    > podobnie ... moze byc soro bez A-7, ale na terenie RP chyba nie
    > wystepuja, i dobrze. Uwaga za granica ...

    No za granica to widzialem rondo hybrydowe - tzn. przy wkazdach byl C-12
    i A-7 ale nie przy wszystkich. Na jednym nie bylo za to przed tym
    wjazdem na rondzie byl A-7. To dopiero kombinacja :)

    --
    mk4

  • 44. Data: 2014-12-05 22:05:34
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID
    > Użytkownik "MichaelData(R)" napisał w wiadomości
    > J.F. wydumał(a) w news:5481b170$0$2642$65785112@news.neostrada.pl :
    > Jak na podworko, to nie ma skrzyzowania, wiec zakazy i wyjatki tyczace
    > skrzyzowania sie nie tycza :-)

    No dobra, nie trolluj :)

    ony,276.html
    > No wlasnie - podstawa
    > 9. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscu, o którym mowa w ust. 7 pkt 3, pojazdu
    > sygnalizującego zamiar skręcenia, pod warunkiem że kierujący nie wjeżdża na
    > część jezdni przeznaczoną do ruchu w kierunku przeciwnym.
    > Czyli mozna, ale
    > a) pojazdu skrecajacego,
    > b) niekoniecznie w lewo,

    W prawo też. Pamiętaj że ciągle rozmawiamy o drodze jednokierunkowej, na której
    nie występuje coś takiego jak "przeciwny kierunek". Jest to podane jako WYJATEK
    również do skrzyżowań na drodze jednokierunkowej.

    Głównym założeniem zakazu wyprzdzania na skrzyżowaniach jest możliwość
    wystąpienia kolizji z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwnego kierunku. W przypadku
    drogi jednokierunkowej taka możliwość nie występuje.

    ...i podobnie na rondzie. Tam też kierunek jest JEDEN i zasada podobna, tyle że
    dookoła wysepki z brakiem możliwości skręcenia W LEWO :)

    Poniżej to już inny temat.

    --
    Michael________
    ______/) /\ | /\

  • 45. Data: 2014-12-05 22:19:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >na której nie występuje coś takiego jak "przeciwny kierunek". Jest to
    >podane jako WYJATEK również do skrzyżowań na drodze jednokierunkowej.

    A w ktorym pkt podane ? Chyba ze masz na mysli ogolnie - na
    jednokierunkowych tez mozna.

> [...]
    >możliwość wystąpienia kolizji z pojazdem nadjeżdżającym z przeciwnego
    >kierunku. W przypadku drogi jednokierunkowej taka możliwość nie

    Raczej z takim, ktory z bocznej drogi skreca. Bo tego z przeciwka
    widac i w niczym to wyprzedzanie nie rozni sie od wyprzedzania na
    drodze bez skrzyzowania.
    Za to jest ryzyko ze z prawej ktos skreca w lewo i uzna ze sie przed
    ciezarowka zmiesci, albo ktos z lewej skreca w prawo, ale patrzy sie
    tylko w swoje lewo czy ktos tam nie jedzie.

    Oba te przypadki nie zagrazaja jesli jedziemy jezdnia jednokierunkowa
    ... ale ustawa pozwala na wyprzedzanie tylko skrecajacych !
    jadacego prosto jezdnia jednokierunkowa na skrzyzowaniu to nie wolno
    ... chyba ze swiatla, czy rondo, czy jeszcze inny przepis.

    >...i podobnie na rondzie. Tam też kierunek jest JEDEN i zasada
    >podobna, tyle że dookoła wysepki z brakiem możliwości skręcenia W
    >LEWO :)

    J.

  • 46. Data: 2014-12-05 22:23:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2014-12-05 00:07, J.F. wrote:

    >No za granica to widzialem rondo hybrydowe - tzn. przy wkazdach byl
    >C-12 i A-7 ale nie przy wszystkich. Na jednym nie bylo za to przed
    >tym wjazdem na rondzie byl A-7. To dopiero kombinacja :)

    Tez mam watpliwosci. Za granica owszem, moga byc ronda bez A-7, ale
    jesli nie na wszystkich, to jak jadacy maja wiedziec kto ma
    pierwszenstwo ?
    Chyba ze na obwodzie stoi A-7 ... ale to sie troche kloci z przepisem,
    zapisanym w konwencji przeciez ... moze jednak zabraklo tam C-12 ?

    Gdzie to rondo ? Mamy streetview przeciez.

    J.

  • 47. Data: 2014-12-06 08:55:23
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2014-12-05 22:23, J.F. wrote:

> [...]
    > zapisanym w konwencji przeciez ... moze jednak zabraklo tam C-12 ?
    >
    > Gdzie to rondo ? Mamy streetview przeciez.

    Oto owo rondo.

    https://www.google.pl/maps/@54.9019564,23.8943248,3a
    ,75y,247.9h,77.08t/data=!3m4!1e1!3m2!1sjSUgF5IwCp_KT
    dhvxh6Gfw!2e0

    Jesli dobrze wkleilem (sprawdzalem - mi dziala :) ) na widoku masz wjazd
    z A7 i C12. A przy nastepnym wjezdzie masz A7 na rondzie oraz D1 dla
    wjezdzajacych

    --
    mk4

  • 48. Data: 2014-12-11 16:32:58
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 5 Dec 2014 16:47:01 +0100
    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Znacznie wiecej jest takich, co maja 30, 20 czy mniej.
    > A potem dziala formalizm prawny - skoro to jest jedno skrzyzowanie
    > oRO, to nawet duze pozostaje jednym.

    Teoria tak głosi, a ta z praktyką nie zawsze chadza w parze ;)

    > Sprzeciw - skoro jest oznaczone, to jest soro :-)

    Prawnie tak, faktycznie z ruchem okrężnym nie ma to jednak nic
    wspólnego :)

    > Owszem, ale rzeklbym ze to dotyczy niewielkiej ilosci skrzyzowan.

    Nie prawdą jest jakoby, w dużych miastach dotyczy to całkiem sporej
    ilości skrzyżowań.

    > W zasadzie tak, ale warto zapamietac czy na wjedzie stalo a7, bo
    > mozna sie zdziwic :-)

    No pamięć jest zdecydowanie ważna, nie tylko w czasie jazdy po
    skrzyżowaniu, niezależnie od tego czy to soro czy nie ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszen