  • 21. Data: 2014-12-05 09:01:40
    Temat: Re: Rondo to zbiór wielu skrzyżowań.
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-12-05 o 00:07, J.F. pisze:

    > Raczej nie widziales.
    > Ewentualnie to byly ronda co do ksztaltu, ale nie SORO.
    > Bo na SORO takie mieszanie sie moze zle skonczyc.
    >
    > podobnie ... moze byc soro bez A-7, ale na terenie RP chyba nie
    > wystepuja, i dobrze. Uwaga za granica ...

    Widziałem, widziałem. Aczkolwiek już go nie ma, bo parę lat temu
    wszystko przebudowano. Wjazd bez A-7 był z głównej drogi, a reszta to
    uliczki w centrum miasta, bo SORO było wokół niegdysiejszego rynku.
    Dawniej, gdy było luźniej na ulicach był to obowiązkowy punkt każdej
    jazdy egzaminacyjnej.

    Użyłem liczby mnogiej, bo wydaje mi się, że jeszcze gdzieś się z tym
    spotkałem (C-12 bez A-7), ale to było gdzieś w trasie. Nie pamiętam.

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2014-12-05 09:21:43
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    > Raczej nie widziales.
    > Ewentualnie to byly ronda co do ksztaltu, ale nie SORO.
    > Bo na SORO takie mieszanie sie moze zle skonczyc.

    Po głębszym zastanowieniu już nie jestem pewien, może faktycznie trochę
    "nakłamałem". SORO było na pewno, wjazdy bez A-7 też. Ale możliwe, że
    nie było wjazdów z A-7, czyli być może nie było mieszanego oznakowania.
    Wszystko się pozmieniało, a pamięć już nie ta :P

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2014-12-05 09:42:17
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

    W dniu 2014-12-05 o 00:04, J.F. pisze:
    > 2. Znak C-12 wystepujacy ?acznie ze znakiem A-7
    > oznacza pierwsze?stwo kierujacego znajdujacego si´
    > na skrzy˝owaniu przed kierujacym wje˝d˝ajacym
    > (wchodzacym) na to skrzy˝owanie.
    >
    > A co z rondami, gdzie nie ma A-7 ?

    Jak zwykle - ustępuje się temu z prawej strony.

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2014-12-05 10:18:18
    Od: Michał Król <m...@g...com>

    Jezeli myslisz o Kielcach, to tam wszystkie wjazdy byly z pierwszenstwem.

  • 25. Data: 2014-12-05 11:47:43
    Od: "Jankol" <b...@w...pl.pl>

    > Użytkownik "Jankol" <b...@w...pl.pl> napisał w wiadomości grup

    > Pytasz, czy twierdzisz?

    Twierdzę. Nie mniej posty przeciwne jak najbardziej wskazane
    wraz z uzasadnieniem.

    > I w ogóle do czego przypiąć ten wątek, bo na początek Twój wpis nie
    > wyglądał.
    >
    > Ale generalnie rację masz.

    Początkowy post twierdzący, zainspirowany dyskusją o rondach.
    Jeżeli ustalimy podstawy to może przyda się w innych dyskusjach o rondach.

    Co do racji to są różne szkoły jazdy na rondach w zależności od tego
    kto co wyznaje, że rondo to jedno skrzyżowanie, lub wiele skrzyżowań.

  • 26. Data: 2014-12-05 12:03:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichaelData(R)" napisał w wiadomości grup
    "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID

    >Piłeś--nie pisz :)

    Pretensje do Acrobata, MS, Gatesa, sejmowych informatykow, sejmowej
    kancelarii.
    Zachcialo sie wam polskich literek, to macie :-P

    J.

  • 27. Data: 2014-12-05 12:11:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MichaelData(R)" napisał w wiadomości grup
    "J.F." wydumał(a) w wiadomości ID

    >Yyy a tam jest OBOWIĄZEK ruchu prawostronnego? Byłeś kiedyś na
    >Proximie? Tam to ronda są w pionie i 5 wymiarach. Jak ci się zegarek
    >5D spóźnia to zaliczysz dzwona :]

    Znaczy sie nie widziales
    https://www.google.com/maps/@51.5626447,-1.7712103,3
    16m/data=!3m1!1e3

    Mozna odniesc wrazenie, ze w obie strony po rondzie jezdza :-)

    >Kłamiesz :)
    >No i? Spójrz może do przepisów, gdzieś w tym wątku zacytowałem :)

    Ktorych ?

    8. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscach, o których mowa w ust. 7 pkt
    1 i 2, na jezdni:
    1) jednokierunkowej;
    2) dwukierunkowej na odcinku z wyznaczonymi pasami ruchu, pod
    warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do
    ruchu w kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest to zabronione
    znakami na jezdni.
    Problem w tym ze pkt 7.3) to nie dotyczy.

    7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:

    1) przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;

    2) na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;

    3) na skrzyżowaniu, z wyjątkiem skrzyżowania o ruchu okrężnym lub na
    któ-rym ruch jest kierowany

    Natomiast autostrada ... no, mozemy miec pewne watpliwosci, czy tam sa
    skrzyzowania i gdzie dokladnie ...

    J.

    P.S. w niewielu miejscach w przepisach wystepuje "Skrzyzowanie o ruchu
    okreznym", ale wszedzie w liczbie pojedynczej.

  • 28. Data: 2014-12-05 12:30:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Miroo" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >możliwe, że nie było wjazdów z A-7, czyli być może nie było
    >mieszanego oznakowania. Wszystko się pozmieniało, a pamięć już nie ta

    Przepisy sa takie ze moze byc z A-7 lub bez - ale jednolicie na danym
    rondzie.
    Zmieniac nie mozna.

    Pl. Powstancow Slaskich we Wroclawiu - tu jest pomieszane wszystko,
    ale to nie SORO.

    https://www.google.com/maps/@51.0899225,17.0162818,1
    7z

    W Polsce jak pisalem - chyba wszystkie ronda sa z A-7

    J.

  • 29. Data: 2014-12-05 12:38:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Jak zwykle - ustępuje się temu z prawej strony.

    Ale czy mozna wtedy wyciagac daleko idace wnioski o tym czy to jedno
    duze skrzyzowanie, czy wiele malych ...

    J.

  • 30. Data: 2014-12-05 12:39:44
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    J.F. wydumał(a) w news:54819302$0$2641$65785112@news.neostrada.pl :
    [...]
    > Znaczy sie nie widziales
    > https://www.google.com/maps/@51.5626447,-1.7712103,3
    16m/data=!3m1!1e3
    > Mozna odniesc wrazenie, ze w obie strony po rondzie jezdza :-)

    widziałem, dlatego odniosłem sie do ruchu PRAWOSTRONNEGO, bo jak widac ulegasz
    złudzeniu, m.innymi dlatego że dla Ciebie jest...odwrotnie :)

    Osobiscie "nie rozróżniam" lewo-prawo :) Raczej tutaj-tam :) czyli traktuję to
    rónorzędnie i nigdy nie miałem problemów z jazdą w ruchu prawo czy lewostronnym :)

    > Ktorych ?
    > 8. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscach, o których mowa w ust. 7 pkt
    > 1 i 2, na jezdni:
    > 1) jednokierunkowej;

    No własnie :) Przeciez wyzej piszesz o JEDNOKIERUNKOWEJ i własnie o niej rozmawiamy.

    Ponizej to już inny temat.

    --
    Michael________(TM)