  • 21. Data: 2013-12-02 14:21:38
    Temat: Re: Rondo? Nie dla idiotów!
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Mon, 02 Dec 2013 13:58:11 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Twoja interpretacja jest błędna - przepis mówi o zmianie kierunku
    > ruchu jak najbardziej i ta ma być sygnalizowana *przed skrzyżowaniem*,
    > a takim jest większość rond o których jest dyskusja. Oczywiście możesz
    > się z tym nie zgadzać, ale nie naciągaj przepisów do swojej
    > interpretacji.
    > Art. 22.
    > (...)
    > 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
> [...]

    A teraz zaznacz w przepisach to *skrzyżowanie* ;>

  • 22. Data: 2013-12-02 15:33:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 2 Dec 2013 12:33:00 +0100, Gotfryd Smolik news

    > ...bo przepis nie dotyczy przejazdu przez skrzyżowanie, a zamiaru
    > skrętu (luzem, w oderwaniu od tego gdzie i po czym się skręca)

    Zmiana kierunku jest ŚCIŚLE ZWIĄZANA ze skrzyżowaniami (bo na skrzyżowaniu
    przecinają się kierunki ruchu), a TAKŻE z innymi miejscami na drodze -- tj.
    zawracanie na prostej drodze, skręt w drogę (gruntową) która wygląda jak
    skrzyżowanie lae nie tworzy skrzyżowania w świetle przepisów, skręt w drogę
    wewnętrzną, na parking, czy skręt na posesję.

    Tak więc TRZEBA sygnalizować zmianę kierunku PRZED manewrem -- a czy to
    jest "zwykłe" skrzyżowanie, SoRO, czy nie ma wcale skrzyżowania -- nie ma
    najmniejszego znaczenia. Inna interpretacja to zwyczajne naciąganie faktów
    -- i odnoszę wrażenie, że robisz to po to, by mieć później argument iż
    rondo to nie jedno skrzyżowanie, tylko "zestaw" skrzyżowań. To zapytam przy
    okazji, czy rozwiązałeś już "problem" definicji obszaru skrzyżowania w
    odniesieniu do SoRO?

    --
    Pozdor Myjk

  • 23. Data: 2013-12-02 15:39:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 2 Dec 2013 12:33:00 +0100, Gotfryd Smolik news

    > Dołożyłbym zamiar zaparkowania na wysepce oraz wjazdu pod prąd,
    > bo w końcu manewr (również niedozwolony) jednak powinien być
    > sygnalizowany :D

    Nie wiem jak można taki wnisoek wyciągać w momencie gdy przed wjazdem na
    skrzyżowanie stoi znak jak byk, tj. C-12 -- w celu wykonania manewru
    nakazujący OBJECHANIE wyspy centralnej po jej prawej stronie -- a nie po
    lewej jak tutaj sugerujesz. Może to i jest nawet śmieszne, ale deczko już
    męczące.

    --
    Pozdor Myjk

  • 24. Data: 2013-12-02 15:57:12
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-02, Artur Maśląg <n...@w...pl> wrote:

> [...]
    > a takim jest większość rond o których jest dyskusja. Oczywiście możesz
    > się z tym nie zgadzać, ale nie naciągaj przepisów do swojej

    Blad (patrz nizej) nie ruchu a jazdy.

> [...]
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    Czyli co? Jak droga w lesie skreca w lewo to wrzucasz kierunek w lewo
    a jak w prawo to w prawo? Wszak zmieniasz kierunek jazdy ;-)

    Fakt, ze w PoRD nie ma definicji co to jest kierunek jazdy i mozna
    dyskutowac czy wjezdzajac na rondo i jadac wyznaczonym pasek zmieniamy
    kierunek jazdy czy tylko kierunek ruchu ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 25. Data: 2013-12-02 17:17:38
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-02 15:57, AZ pisze:

    > Blad (patrz nizej) nie ruchu a jazdy.

    > Czyli co? Jak droga w lesie skreca w lewo to wrzucasz kierunek w lewo
    > a jak w prawo to w prawo? Wszak zmieniasz kierunek jazdy ;-)

    Z punktu widzenia przepisów nie.

    > Fakt, ze w PoRD nie ma definicji co to jest kierunek jazdy i mozna
    > dyskutowac czy wjezdzajac na rondo i jadac wyznaczonym pasek zmieniamy
    > kierunek jazdy czy tylko kierunek ruchu ;-)

    A gdzie masz w tym przepisie cokolwiek o kierunku ruchu? Skoro nie ma
    to nie bardzo jest o czym dyskutować.

  • 26. Data: 2013-12-02 18:50:42
    Temat: Re: Re: Rondo? Nie dla idiotów!
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1312021207090.3720@quad..
    .

    37380,Policja_publikuje_film_ku_przestrodze__Tak_kon
    czy.html#CukVid

    > Nigdzie na świecie

    Zgadzam się.

    > Po coś istnieją znaki pionowe, chyba tabliczka T-6 do tego służy?

    Służy.
    Ale jak znaków pionowych nastawia się milion na kilometr, to na rondzie MUSI
    być wystąjąca wyspa.
    Koniec, kropka.

    > A nie szyb kopalniany?

    Może być i szyb, byle nie dał rady przejechać w ten sposób.

  • 27. Data: 2013-12-02 18:54:14
    Od: mk4 <m...@d...nul>

    On 2013-12-01 13:44, J.F. wrote:
    37380,Policja_publikuje_film_ku_przestrodze__Tak_kon
    czy.html#CukVid

    > A nie odwrotnie ? Wysepka ma byc symboliczna, bo wiecej nieuwaznych
    > roztrzaskalo sie o wysepki niz o inne samochody ?

    Skoro ma byc bezpiecznie to powinna byc widoczna wyspa - najlepiej taka,
    zeby na wprost nie bylo widac drogi i wtedy nikt sie nie pomyli i nie
    pojedzie tak jak na tym filmiku.

    No ale niektorym marzy sie bezpieczenstwo tanim kosztem - szkoda kasy na
    teren, szkoda na wyspe - wiec musi wystarczy farba...
    A jesli ma byc tylko namalowana kropka to po co w ogole robic rondo?

    --
    mk4

  • 28. Data: 2013-12-02 19:19:37
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 1 Dec 2013 14:44:33 +0100, Tom N

    > LOL

    Też się uśmiałem i przebijam:

    > <http://goo.gl/maps/dmRFo>

    http://goo.gl/maps/IQCio

    ;)

    Teraz czekam na "zwolenników" podwójnego skręcania na rondzie w prawo przy
    jeździe na wprost przez to skrzyżowanie. :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 29. Data: 2013-12-02 21:26:34
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Artur Maśląg wrote:
> [...]
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    to teraz przeczytaj ten przepis i zastosuj go na rondzie...

    wjeżdżając na rondo nie zmieniasz kierunku jazdy aż do momentu gdy najdzie
    cie nieodparta ochota opuszczenia ronda (zakładam ze rondo ma jeden pas do
    ruchu w koło) i wtedy sygnalizujesz ten zamiar prawym migaczem.

    podobnie jak dojeżdżasz do placu an którym wyznaczono ci liniami ciągłymi
    drogę zygzakiem to nie sygalizujsz każdego kolejnego skrętu.

  • 30. Data: 2013-12-02 21:31:45
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gobo wrote:
> [...]
    > opada. Często widzę, jak kierowcy wjeżdżają na rondo, po czym po
    > objechaniu jego części dowiadują się, że wyjazd z niego jest
    > zablokowany. Po kilku sekundach dojeżdżają z tyłu inne auta i rondo
    > stoi. Gdyby było ono o pół metra niższe nie byłoby problemu.
    > Spędziłem trochę czasu w UK i wielokrotnie za rondo robiła tam plama
    > białej farby w kształcie koła o promieniu kilkunastu, może 20-30cm i
    > jakoś wszystko poprawnie funkcjonowało. U nas jak coś nie ma
    > wytrzymałości i wielkości powstrzymującej czołg, to oznacza tylko

    myśle jednak że w RP nasycieni znakami przekracza znacznie możliwości
    percepcyjne większości ludzi.

    nadmiaro znakoza.

    czasami przed skrzyżowaniem jest 4 czy pieć kolejnych słupków z kolejnymi
    znakami, kierowcy przestają po prostu przyjmować je do wiadomości.