  • 621. Data: 2014-12-14 20:35:53
    Temat: Re: Rondo ...
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 18:03:13 UTC+1 użytkownik Jankol napisał:
    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    ps.com...

> [...]
    pierwszym zjazdem albo od razu zmienić pas na wewnętrzny. Tylko w takiej sytuacji
    rondo usprawnia jazdę.
    > ==================
    > Jan.: Nie usprawnia, bo na zewnętrzny pas wjeżdżają nowi, a będący na rondzie na
    pasie wewnętrznym nie mogą
    > zjechać, bo muszą przepuszczać będących na pasie zewnętrznym (starych i nowych).
    > ======================
    > Kog.: Usprawnia bo dla każdego wjeżdżającego na zewnętrzy pas na jego pasie po jego
    lewej stronie nie ma nikogo. Bo z zewnętrznego zjechali w tą drogę z której wjeżdża.
> [...]
    > ========================
    > Kog.: A z wewnętrznego mogą zjechać drugim pasem. Bo dla nich zjazd drugim pasem
    jest zawsze jazdą na wprost.
    > =======================
    > Jan.: Mogą zjechać jeżeli będą chcieli, część pojedzie dalej. Mogą zjechać, ale
    muszą przepuścić tych co
    > jadą zewnętrznym i nie skręcili w prawo, bo im tak wolno.
    > W sumie zwiększona ilość pojazdów i krzyżujące się wzajemnie tory jazdy powodują
    wolniejszy przejazd,
    > zmniejszenie przepustowości ronda i zwiększenie zagrożenia wypadkiem.

    Jest coś takiego jak ronda zwane turbinowymi. To taki typ ronda że dołożono trzeci
    pas żeby zwiększyć przepustowość. Nie tworzono nowych przepisów żeby je oznakować.
    Oznakowano je zgodnie z obowiązującymi. Oznakowanie poziome nakazuje pewne
    zachowania na takim rondzie. Oznakowanie poziome jest nietrwałe i w pewnych
    okolicznościach może być nieczytelne. Jeśli jest nieczytelne to nie zmienia to faktu
    że takie rondo dalej jest rondem turbinowym i obowiązują na nim przepisy ogólne.
    Zwłaszcza że żadnych szczegółowych dotyczących takich rond nie ma. Jeśli rondo
    turbinowe wymusza dla pasa zewnętrznego zjazd pierwszym zjazdem albo konieczność
    zmiany pasa na wewnętrzny i daje bezkolizyjny zjazd z pasa środkowego to znaczy że
    tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen

  • 622. Data: 2014-12-14 21:37:04
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 14 Dec 2014 11:35:53 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    zmiany pasa na wewnętrzny i daje bezkolizyjny zjazd z pasa środkowego to znaczy że
    tak należy zachowywać się na każdym rondzie. Amen

    Pieprzysz jak potłuczony. Najsłynniejsze rondo turbinowe w Gdańsku ma dwa
    pasy i niezwykle trwałe oznakowanie poziome wykonane z kostki granitowej.
    Jazda po nim ma się nijak do jazdy po zwykłym rondzie:

    https://www.google.pl/maps/@54.3650661,18.4914378,12
    2m/data=!3m1!1e3?hl=pl

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 623. Data: 2014-12-14 22:20:06
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 21:39:10 UTC+1 użytkownik P.B. napisał:

> [...]
    > pasy i niezwykle trwałe oznakowanie poziome wykonane z kostki granitowej.
    > Jazda po nim ma się nijak do jazdy po zwykłym rondzie:

    Chyba ślepy jesteś jak nie widzisz oznakowania na tym rondzie. Może być oznakowanie
    niezwykle trwałe ale nie ma gwarancji że będzie czytelne w każdych warunkach. O 17
    było turbinowe.O 17 15 zaczął padać śnieg i zasłonił w przeciągu 15 minut
    oznakowanie. Według Ciebie takie zasypane rondo stanie się zwykłym rondem które można
    objeżdżać po zewnętrznym pasie? A o 19 uprzątnęli śnieg i znowu jest według Ciebie
    turbinowe? Otóż nie. Jedna z ważnych zasad poruszania się po rondzie, bez względu na
    jego nazwę, jest zasada nie objeżdżania każdego ronda po zewnętrznym pasie. Zgodnie z
    tą zasadą najpierw policjanci z artykułu zaproponowali mandat temu co objeżdżał. Ten
    się nie zgodził i sprawa trafiła do sądu. Sąd powołał biegłego który również
    stwierdził że jest wina tego co objeżdżał. To ja mam rację a Ty pierdolisz jak
    potłuczony. I jeszcze dajesz w linku przykład ze to ja mam rację.

  • 624. Data: 2014-12-14 23:12:59
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 14 Dec 2014 13:20:06 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    niezwykle trwałe ale nie ma gwarancji że będzie czytelne w każdych warunkach.

    Jest gwarancja: te granitowe grzebienie są na tyle wysokie, że musiałoby
    śniegu po kolana nasypać, by stały się nieczytelne. Dodatkowo na każdym
    wjeździe na rondo masz znaki wprost mówiące, że prawy pas jest wyłącznie do
    skrętu w prawo, lewy dla jadących prosto i w lewo.

    > Jedna z ważnych zasad poruszania się po rondzie, bez względu na jego nazwę, jest
    zasada nie objeżdżania każdego ronda po zewnętrznym pasie.

    Gdzie ona jest zapisana? Napisz to wreszcie i utnij wszytkie dyskusje!

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 625. Data: 2014-12-14 23:34:27
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 23:16:05 UTC+1 użytkownik P.B. napisał:

> [...]
    zasada nie objeżdżania każdego ronda po zewnętrznym pasie.

    > Gdzie ona jest zapisana? Napisz to wreszcie i utnij wszytkie dyskusje!

    Nie widziałem tego ronda w realu. Twierdzisz że tam pomiędzy pasami prawie bariery
    zrobili? Popatrz na Rondo Lotników Lwowskich. To bardzo duże rondo. Jak najbardziej
    turbinowe, chociaż przy jego rozmiarze trzeba się przyjrzeć żeby to zobaczyć. Nie ma
    barier pomiędzy pasami. Czy jak spadnie śnieg to przestaje obowiązywać oznakowanie
    poziome na tym rondzie a jak uprzątną to znowu obowiązuje? Pytasz o przepisy. Spytaj
    tych co znakują ronda dlaczego robią to tak jak Rondo Lotników? Możesz również spytać
    biegłego dlaczego uważa tak jak uważa a nie tak jak chcą inni. Policjantów dlaczego
    skierowali sprawę do sądu. Chętnie tez bym poznał stosowne przepisy, chociaż nie.
    Kolo wentla one mi latają. Mam wdrukowane ze ronda nie objeżdża się po zewnętrznym. I
    to wystarczy że jak mnie ktoś skaleczy na rondzie to policjanci będą wiedzieli kogo
    ukarac. I nie będę to ja.

  • 626. Data: 2014-12-14 23:39:57
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 14 Dec 2014 14:34:27 -0800 (PST), k...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    ktoś skaleczy na rondzie to policjanci będą wiedzieli kogo ukarac. I nie będę to ja.

    Czyli poza Twoim przekonaniem, nie masz nic na poparcie swoich chorych
    teorii? Gratuluję!

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 627. Data: 2014-12-14 23:49:36
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 14 Dec 2014 23:12:59 +0100, P.B. napisał(a):

> [...]
    > wjeździe na rondo masz znaki wprost mówiące, że prawy pas jest wyłącznie do
    > skrętu w prawo, lewy dla jadących prosto i w lewo.

    https://www.google.pl/maps/@54.3653234,18.4931828,3a
    ,75y,284.51h,94.08t/data=!3m4!1e1!3m2!1syH2hbRbivsO6
    mTo6grUNUQ!2e0?hl=pl
    https://www.google.pl/maps/@54.3652312,18.4916797,3a
    ,75y,270.95h,93.49t/data=!3m4!1e1!3m2!1sRRMa1xKicFV5
    CG1CUzHe6Q!2e0?hl=pl

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 628. Data: 2014-12-15 00:00:50
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 23:41:24 UTC+1 użytkownik P.B. napisał:

> [...]
    >
    > Czyli poza Twoim przekonaniem, nie masz nic na poparcie swoich chorych

    Mam. Przyjeżdżaj do Lodzi jak spadnie śnieg i oznakowanie zrobi się mało czytelne.
    Ja będę zjeżdżał ze środkowego pasa a ty mi przywalisz bo będziesz objeżdżał.
    Pozwolisz że wezmę mastera a Ty mi przywalisz w próg pod prawymi drzwiami? Zobaczymy
    co wezwana Policja będzie miała do powiedzenia.

  • 629. Data: 2014-12-15 00:12:57
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 14 grudnia 2014 23:49:44 UTC+1 użytkownik P.B. napisał:

> [...]
    mTo6grUNUQ!2e0?hl=pl
    > https://www.google.pl/maps/@54.3652312,18.4916797,3a
    ,75y,270.95h,93.49t/data=!3m4!1e1!3m2!1sRRMa1xKicFV5

    Czyżbym się mylił i Ty tez uważasz że prawy skrajny pas jakim wjeżdża się na rondo
    służy tylko do zjazdu pierwszym napotkanym zjazdem albo do zmiany na wewnętrzny?

  • 630. Data: 2014-12-15 09:28:10
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sun, 14 Dec 2014 15:12:57 -0800 (PST)
    k...@g...com wrote:

    > Czyżbym się mylił i Ty tez uważasz że prawy skrajny pas jakim wjeżdża
    > się na rondo służy tylko do zjazdu pierwszym napotkanym zjazdem albo
    > do zmiany na wewnętrzny?

    Tak powinno być :), bo nic mnie tak osobiście nie wkur.... jak niemota
    objeżdząjąca rodno do okoła zewnętrznym pasem. Dlatego lubie ronda
    turbinowe.

    --
    pozdrawiam
    szerszen