-
Data: 2010-11-27 23:25:04
Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100 osobnik zwany PaPi wystukał:
>> Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
>> przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
>> trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej. Gdyby był równy
>> z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką cysternę, Jak jest
>> wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową. Mam rację ?
>
> Nie do konca.
> 1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z
> przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek.
>
> 2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest
> brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek").
>
> 3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by
> korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla
> takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa
> opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka
> ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow
> samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu
> na wprost).
>
> 4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali
> pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na
> zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie
> kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na
> pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz. Gdy rondo jest "plaskie" - tj.
> nie jest zbudowane na wynikowej plaszczyznie pochylen wlotow - to
> jeszcze jest wszystko ok. Problem sie robi gdy rondo mamy na
> plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w najbardziej niekorzystnych
> warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia wynikowego. Predkosc
> wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich rondach to
> kilkanascie km/h.
i wreszcie konkretny post. Dzięki :)
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
-Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett
Następne wpisy z tego wątku
- 28.11.10 00:23 Robert Rędziak
- 28.11.10 01:22 venioo
- 28.11.10 12:03 LEPEK
- 28.11.10 21:34 Plumpi
- 28.11.10 16:33 Pszemol
- 28.11.10 16:32 Pszemol
- 29.11.10 12:05 Jakub Witkowski
- 29.11.10 19:52 Plumpi
- 29.11.10 20:20 J.F.
- 29.11.10 21:40 RadekNet
- 29.11.10 22:47 Trzeci
- 29.11.10 23:37 Eli
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Belka
- 2024-11-09 pierdolec na punkcie psa
- 2024-11-09 Warszawa => Sales Executive <=
- 2024-11-09 Wrocław => SAP BTP Consultant (mid/senior) <=
- 2024-11-09 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-09 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-10 TVN donosi: Obywatelskie zatrzymanie policjanta (nie na służbie)
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=