eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRonda do przeróbki ?Re: Ronda do przeróbki ?
  • Data: 2010-11-27 23:25:04
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: masti <g...@t...hell> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia pięknego Sat, 27 Nov 2010 21:46:50 +0100 osobnik zwany PaPi wystukał:

    >> Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
    >> przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
    >> trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej. Gdyby był równy
    >> z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką cysternę, Jak jest
    >> wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową. Mam rację ?
    >
    > Nie do konca.
    > 1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z
    > przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek.
    >
    > 2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest
    > brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek").
    >
    > 3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by
    > korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla
    > takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa
    > opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka
    > ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow
    > samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu
    > na wprost).
    >
    > 4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali
    > pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na
    > zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie
    > kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na
    > pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz. Gdy rondo jest "plaskie" - tj.
    > nie jest zbudowane na wynikowej plaszczyznie pochylen wlotow - to
    > jeszcze jest wszystko ok. Problem sie robi gdy rondo mamy na
    > plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w najbardziej niekorzystnych
    > warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia wynikowego. Predkosc
    > wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich rondach to
    > kilkanascie km/h.

    i wreszcie konkretny post. Dzięki :)



    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?
    -Wiem co mówię, to grunt zabija!" T.Pratchett

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: