-
Data: 2010-11-27 21:46:50
Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
Od: PaPi <r...@d...trzy> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
> przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
> trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej.
> Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
> cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową.
> Mam rację ?
Nie do konca.
1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z
przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek.
2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest
brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek").
3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by
korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla
takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa
opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka
ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow
samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu
na wprost).
4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali
pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na
zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie
kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na
pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz.
Gdy rondo jest "plaskie" - tj. nie jest zbudowane na wynikowej
plaszczyznie pochylen wlotow - to jeszcze jest wszystko ok. Problem sie
robi gdy rondo mamy na plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w
najbardziej niekorzystnych warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia
wynikowego. Predkosc wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich
rondach to kilkanascie km/h.
Następne wpisy z tego wątku
- 27.11.10 21:56 Robert Rędziak
- 27.11.10 21:58 Robert Rędziak
- 27.11.10 22:47 Jacek_P
- 27.11.10 23:25 masti
- 28.11.10 00:23 Robert Rędziak
- 28.11.10 01:22 venioo
- 28.11.10 12:03 LEPEK
- 28.11.10 21:34 Plumpi
- 28.11.10 16:33 Pszemol
- 28.11.10 16:32 Pszemol
- 29.11.10 12:05 Jakub Witkowski
- 29.11.10 19:52 Plumpi
- 29.11.10 20:20 J.F.
- 29.11.10 21:40 RadekNet
- 29.11.10 22:47 Trzeci
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=