eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRonda do przeróbki ?Re: Ronda do przeróbki ?
  • Data: 2010-11-27 21:46:50
    Temat: Re: Ronda do przeróbki ?
    Od: PaPi <r...@d...trzy> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Przewrócenie cysterny, której kierowca nie zauważył ronda powinno się
    > przyczynić do zmiany sposobu myślenia. Wszędzie buduje się ronda, ale
    > trwa jakiś obłędny wyścig aby środek był jak najwyżej.
    > Gdyby był równy z jezdnią i grząski to co najwyżej spowolnił by taką
    > cysternę, Jak jest wysoki i ciasny to mamy wywrotkę i katastrofę drogową.
    > Mam rację ?

    Nie do konca.
    1. To o czym mowisz - srodek jak najwyzej - nie ma nic wspolnego z
    przyczyna wypadku. Przez rondo nie jezdzi sie przez srodek.

    2. Rondo sklada sie z jezdni, opaski srodkowej (czyli to co jest
    brukowane) oraz wyspy ronda (ten wlasciwy "srodek").

    3. Opaska srodkowa jest nie po to zeby kogos spowalniac ile po to by
    korzystaly z niej tylko i wylacznie pojazdy ciezarowe/autobusy. Dla
    takich pojazdow ronda czesto sa waskimi gardlami - dlatego dla nich sa
    opaski srodkowe brukowane. Po opasce srodkowej ma przejechac ciezarowka
    ale konstrukcja powinna zniechecic do korzystania z niej przez kierowcow
    samochodow osobowych (glowna zasada ronda - nie ma mozliwosci przejazdu
    na wprost).

    4. Na wielu rondach schrzanione sa projekty. Tj. projektanci nie brali
    pod uwage pochylenia wypadkowego. Spadek jezdni na rondzie to 2% na
    zewnatrz, pierscien powinien miec ok. 3% spadku. Gdy do tego dolozy sie
    kraweznik, nawet lezacy (ktory ma ~ 3cm) to dostajemy pochylenie na
    pierscieniu - okolo 4-5% na zewnatrz.
    Gdy rondo jest "plaskie" - tj. nie jest zbudowane na wynikowej
    plaszczyznie pochylen wlotow - to jeszcze jest wszystko ok. Problem sie
    robi gdy rondo mamy na plaszczyznie ktora ma sama ze 2%. Wtedy w
    najbardziej niekorzystnych warunkach dostajemy okolo 8-9% pochylenia
    wynikowego. Predkosc wywracajaca dla zestawu ciagnik + naczepa na takich
    rondach to kilkanascie km/h.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: