  • 41. Data: 2010-12-23 22:46:26
    Temat: Re: Rola auta USA vs Europa
    Od: Mario <c...@o...pl>

    Tak naprawdę to jest niezależny energetycznie
    > kraj i dlatego ma niskie ceny na paliwa.

    Tak, Norwegia też ma ropę i jest niezależna. Jakie są tam ceny paliw? :-).

    pozdrawiam
    mario

  • 42. Data: 2010-12-23 22:49:51
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Mario" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tak naprawdę to jest niezależny energetycznie
    >>
    > Tak, Norwegia też ma ropę i jest niezależna. Jakie są tam ceny paliw? :-).

    Czy USA są w EU :)? Nie, są samodzielni i robią to na co mają ochotę i nikt
    im nie może nic nakazać.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 43. Data: 2010-12-23 22:52:40
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    > No niewiele Ci zostaje do wyboru zatem, europa źle bo fiskalizm, usa też
    > bo rabują, to co zostaje? Wenezuela? ;-)

    Och nie, ja jestem anty USiA ale gdybym tam mieszkał to na 100% bym złego
    słowa nie powiedział :)

    > Proponuję np. Porsche 911... ale on jest 3x droższy więc Vette nie ma
    > konkurencji :-)

    W ogóle to jest fajna sprawa jeżeli chodzi o ceny etc. W USiA jest dużo
    taniej.

    > Widok mustanga (jakaś bidna wersja), który nie był w stanie
    >>
    > Ok, ale to autko jest przeznaczone do czego innego. Masa innych
    > europejskich też się zakopuje, też pocieszny widok.

    Wiesz, dla mnie to jest zwykły samochód, tyle ze do jazdy w czasie dobrych
    warunków drogowych. Trochę śniegu i po imprezie :)

    > Nie wiem, to niedozwolona prędkość :-P

    :D

    > Jesteś staromodny ;-) bo teraz plakaty zastąpiła tapeta w OS. ;-)

    Oldschool, man, oldschool :P

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 44. Data: 2010-12-23 23:32:19
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 23, 12:29 pm, "kml" <f...@g...lp> wrote:
    > JAM wrote:
    >
    > A rozwiązali problem zasięgu czy dalej co 100km 12h ładowania?

    Rozwiazali. Na pradzie ma zasieg 60-70 km do preksoci 130 km/h. Jezeli
    dystans jest dluzszy albo predkosc pojazdu wieksza to wlacza sie
    silnik benzynowy. Zbiornik starcza na jakies 300 km. Potem albo mozesz
    ladowac kilka godzin, albo jak ci sie spieszy zatankujesz na stacji
    benzynowej i jedziesz dalej. Idea polega na tym, ze olbrzymia
    wiekszosc uzytkownikow przez wieksza czesc roku przejezdza dziennie
    nie wiecej niz 60 km i zwykle duzo wolniej niz 130 km/h. dla tych
    uzytkownikow silnik benzynowy wogole sie nie wlaczy nawet przez kilka
    miesiecy. A w momencie, gdy trzeba pojechac dlugi dystans to ten sam
    samochod przejedzie spokojnie dystans. Cos, czego zaden czysto
    elektryczny samochod nie jest w stanie spelnic w dizsiejszych czasach.

    > --
    > pozdrawiam
    > kml

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/

  • 45. Data: 2010-12-24 00:36:13
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-23, kml <f...@g...lp> wrote:

    > Czy USA są w EU :)? Nie, są samodzielni i robią to na co mają ochotę i nikt
    > im nie może nic nakazać.

    A Norwegia jest w EU?

    Krzysiek Kiełczewski

  • 46. Data: 2010-12-24 12:19:02
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 23/12/2010 18:51, kml wrote:

    > A myslisz, że ja nie :)

    > Ha! Czekałem na ten przykład z Corvettą! :) Co proponujesz z EU w ramach
    > konkurencji?

    Nowa Corvetta kosztuje jakies 48k dolcow, czyli mniej niz srednia roczna
    pensja pracownika z licencjatem:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_income_in_the_
    United_States

    Powiedz moze, co w Polsce za roczna srednia krajowa mozesz kupic,
    chetnie porownamy Kie 1.5 diesel do tej Corvetty.

    Kamil

  • 47. Data: 2010-12-24 14:33:30
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    JAM wrote:

> [...]
    > samochod przejedzie spokojnie dystans. Cos, czego zaden czysto
    > elektryczny samochod nie jest w stanie spelnic w dizsiejszych czasach.

    Czyli tak po prawdzie to jest hybryda a nie samochód elektryczny :)
    Myślałem, że elektryczny odnosi się do pojazdu nie wyposażonego w silnik
    spalinowy :)

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 48. Data: 2010-12-24 17:33:51
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 24, 8:33 am, "kml" <f...@g...lp> wrote:

    > Czyli tak po prawdzie to jest hybryda a nie samochód elektryczny :)
    > Myślałem, że elektryczny odnosi się do pojazdu nie wyposażonego w silnik
    > spalinowy :)

    Przeciez napisalem, ze to hybryda. W odroznieniu jednak od
    dotychczasowych hybryd, Volt podstawowo ma jezdzic wylacznie na
    napedzie elektrycznym i to do sporych predkosci uzytkowych i na
    relatywnie sporym przebiegu.
    Dla wiekszosci uzytkownikow moze to wiec byc samochod w zasadzie
    elektryczny. W indywidualnych przypadkach ludzi, ktorzy na codzien
    maja duze dystanse do przejechania to nie jest dobry pojazd, ale
    zdecydowana wiekszosc uzytkownikow moze calymi miesiacami uzywac ten
    pojazd w trybie czysto elektryznym. GM zreszta reklamuje go jako EV
    (electric vehilce) with extende range gdzie extended range to
    wydluzenie dystansu za pomoca klasycznego ukladu spalinowego. Moim
    zdaniem kupowanie calkowicie elektrycznego samochodu takiego jak
    Nissan Leaf na razie mija sie z celem. Po pierwsze nadal brakuje
    infrastruktury do ladowania pojazdu poza swoim garazem, po drugie nawt
    zasieg 160 km nie wystarcza aby ten pojazd sprawdzal sie przez caly
    rok no i w potrzebie nawet gdybys zdobyl dostep do zrodla pradu to po
    tych 160 km musialbys czekac kilka godzin aby samochod naladowac.
    Praktycznie kazdy od czasu do czasu w ciagu roku musi przejechac
    wiekszy dystans w ciagu jednego dnia. Leaf jest wiec moim zdaniem
    wylacznie samochodem drugim w rodzinie glownie do krotkich wyjazdow na
    miasto czyli jest to pojazd dla ludzi generalnie bogatych. Volt to
    moim zdaniem najblizsza przyszlosc motoryzacji masowej bo ma w swoim
    napedzie najkorzystniejsza dla uzytkownika kombinacje napedowa. Mozna
    sie spierac czy te 60 km zasiegu elektrycznego to juz wystarczajacy
    zasieg, czy nie, ale fakt pozostaje taki, ze po wyczerpaniu baterii
    nadal sobie spokojnie jedziesz tak jak to jest w normalnym samochodzie
    i nie potrzebujesz drugiego pojazdu w rodzinie na wszelki wypadek.